Het antecedentenonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Jootje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013, 17:44

Het antecedentenonderzoek

Bericht door Jootje »

Hallo Iedereen,

Ik ben sinds gisteren hier nieuw op het forum!
Ik heb mij dit jaar opnieuw ingeschreven voor de selectieproeven binnen de geïntegreerde politie, voor het basiskader als INP!

Dit wordt mijn 2e kans, toen ik 18 jaar was (in 2009) heb ik ook mijn kans gewaagd en toen heb ik persoonlijk ondervonden dat ik er op dat moment niet volledig klaar voor was. Ik heb toen ook feedback gevraagd, en mits enkele aanpassingen en raadgevingen heb ik toch competenties om bij de Politie te gaan.

Ik heb mij tot nu toe voorgenomen om mij zeer goed voor te bereiden op alle mogelijke vlakken, het enige waar ik mee zit is; het antecedentenonderzoek! Ik heb namelijk een passie voor de weg!
Ik heb altijd een job uitgeoefend waar ik min. 50% van de tijd op de weg was, dit zorgt natuurlijk ook voor de nodige verkeersinbreuken!

Ik heb nu de leeftijd van 22 jaar. Ik Verjaar op het einde van het jaar waardoor ik ben afgestudeerd als 17-jarige met een TSO Diploma A2 - Alektromechanica.

Daarmee ben ik tewerkgesteld geweest als Lifttechnieker (3 jaar):
Aan deze functie als onderhoudstechnicus was ook een permanentiedienst aan verbonden, m.a.w je herstelde defecte liften en verzekerde dat je mensen die opgesloten zat in de lift te bevrijden. Dit 24/24 en 7/7, iedere maand was je wel 1 week van dienst! Dit zorgde voor de nodige werkdruk, stress & vermoeidheid!

Ik heb een mapje waarin ik al mijn verkeersinbreuken bewaar;
7 x snelheidsovertredingen van (€50) ( Mijn Privéwagen staat ingeschreven op mijn naam maar mijn vriendin staat in het verzekeringscontract vermeld als courante hoofdbestuurder en heeft ook enkele snelheidsovertredingen begaan, geld dit als excuus?)

Hier heb ik in het kort al mijn verkeersinbreuken geplaatst:

Jeugdovertredingen:
- De bestuurders en passagiers van bromfietsen, moeten een valhelm dragen.
- Op 15-jarige leeftijd, ben ik meegereden achterop bij iemand zonder helm en zij heeft een voetganger aangereden!

Cosmolift & Thyssen:
- 4 snelheidsovertredingen. (€ 50)
- 1 snelheidsovertreding niet van mij, zie aangetekende brief opgemaakt door de Lokale politie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cosmolift:
- 1 inbreuk 3e graad:
Negeren van een roodlicht!

Resultaat Meting:

Max. toegelaten snelheid: 70 km/u
Gemeten snelheid: 40 km/u
Gecorrigeerde snelheid: 34 km/u
Oranje lichtfase: 4.0 sec.
Roodlichtfase: 11.8 sec.
Datum: 15/07/’10
Tijdstip: 20h57

Boete:
- 10 dagen rijverbod en een verkeersboete van € 275 + opdeciemen = +/- €500.
- Indienen van rijbewijs + opnieuw afleggen van het theorie.

Verantwoording:
- Attest aanwezig van werkgever voor aantoning van permanentiedienst.
- Ik kreeg een oproep binnen omstreeks 20h32 met de melding “personen vast in de lift”, bij nader verklaring een “handicap”, ik ben onmiddellijk in mijn dienstwagen vertrokken met hoge spoed richting de betreffende residentie, de snelheidsboete werd genomen ter hoogte van de Gentpoort op de ring in Brugge. Juist op het moment voor ik daar was kreeg ik telefoon (handsfree kit) van de dispatching, en was mijn gps in de war, met de verstrooiing en het zoeken heb ik het eerste roodlicht genegeerd terwijl het tweede nog op groen stond ( afstand hiertussen is +/- 15m), met de boete tot gevolg!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prive:
- 1 Snelheidsovertreding: Golf
- 1 Snelheidsovertreding: Bmw

- Verkeersinbreuk op alcoholintoxicatie:
Gegevens van de meting:
• Plaats: Staden
• Datum: 31/05/2009
• Tijdstip: 02:15

Betrokkene verzocht NIET om een wachttijd van 15 minuten.
Uur van de ademtest: 02h35
Het resultaat was POSITIEF.

De ademanalyse werd uitgevoerd aan het dienstvoertuig.
Uur van de ademanalyse: 02h49
Resultaat: 0.34 mg/l

De tweede ademanalyse:
Uur van de ademanalyse: 02h52
EINDRESULTAAT: 0.30 mg/l

Onmiddelijke intrekking van het rijbewijs voor periode van 3u.
Boete:
- Geldboete van € 137,50
- Rijverbod van 10 dagen
- Inleveren van het rijbewijs + afleggen van een nieuw theorie.

Verantwoording:
- Ik had net gedaan met mijn job in het weekend als garçon, ik wachtte ter plaatse tot mijn vriendin aankwam. Ter plaatse dronk mijn vriendin nog een Sangria en ik een Cola.
Waarop we vertrokken met vrienden richting Staden naar de “Halve liter fuif”, eenmaal ter plaatse omstreeks 23.30u heb ik 5 consumpties genuttigd, ik heb 3 pilsjes gedronken, nogal kort op elkaar, en om af te sluiten, 2 frisdranken. Omdat mijn vriendin en ik er al een shift op hadden en de dag erop terug moesten werken besloot ik om vroeger naar huis te vertrekken dan onze vrienden. Omstreeks ongeveer 02.00h vertrokken wij richting de wagen om zodra de parking af te rijden. Waar ik werd tegengehouden door de Politie.

Hoeveelheid: 3 Glazen pils en een cola en een fanta.
Uur laatste verbruik: 02h00
Plaats laatste verbruik: Staden, “halve Liter fuif”
Verbruik laatste 2 uur: 1 Cola en een Fanta

Ik stel mij de vraag wat de commissie hier van zal denken, ik ben mij bewust van het feit dat er heel wat op mijn palmares staat en het is niet niks. Ben ik nu al grandioos gebuisd voor ik eraan begin? Of krijg ik een kans om alles uit de doeken te doen en mij te verantwoorden voor al mijn daden?
Ik ben momenteel al 2 jaar tewerkgesteld als chauffeur "uitzonderlijk vervoer", ik heb in die 2 jaar nog geen enkele boete gereden, of zal dit alles niet tellen?

Met Vriendelijke Groeten
Natascha
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012, 23:46

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Natascha »

Hallo

Na de tweede test moet je op een papier invullen als je al ooit met de politie in contact geweest bent en
waarvoor, je moet dan ook eens langsgaan bij de politie van je gemeente en zij sturen ook een advies door naar de selectiedienst zij zullen dan beslissen over je antecedentenonderzoek. Ik ben momenteel tegengehouden door het antecedenten onderzoek ondanks het feit dat ik een bewijs van goed gedrag en zeden heb dat blanco is. Gewoon vermoedens van iets dat je zou kunnen gedaan hebben is al genoeg. Als ze je tegenhouden omdat je dan niet van onberispelijk gedrag bent dan kan je hier altijd tegen in beroep gaan maar het kan lang duren eer je hier een uitslag van krijgt. Gewoon testen meedoen en dan afwachten zou ik zo zeggen. Veel success!!
Nahima
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2012, 14:55

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Nahima »

Hey,

Kan je enkel hetvolgende meegeven. Geef echt alles maar dan ook alles op wat je verkeersinbreuken betreft op je tweede proef, de psychologische testen. Ik had op die tweede test het positief blazen met intrekking van het rijbewijs voor 3u als gevolg en nog een ander voorval opgegeven, maar de 'casual' verkeersinbreuken had ik daar niet bijgezet :snif: Vraag me niet waarom. Het was echt zo lang geleden(voor 2003!) en met de stress van dat moment..echt stom want natuurlijk weten ze dat! Ze hebben me er toch redelijk hard voor aangepakt tijdens mijn selectiecommissie. Komt over als niet eerlijk zijn en daar hebben ze echt een hekel aan...Succes alvast! :wink:
Aspirant- Inspecteur
Proef 1: Cognitieve& Fysieke,geslaagd
Proef 2: Psychologische,geslaagd (midden juli)
Proef 3: Medische, geslaagd
Proef 4: Selectiecommissie,in afwachting (22.02.13)
Antecedentenonderzoek afgerond(17.09.12)
ParkwayDrive
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2013, 23:43

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door ParkwayDrive »

Beste,

Even een vraagje betreffende het antecedentenonderzoek.

Door mijn familiale situatie ben ik een aantal keer in contact genomen met de politie.
Kort geschetst ging dit telkens om een huishoudelijke ruzie tussen vader en moeder waarvoor men dan de politie heeft gecontacteerd.

Gaat men mij hierover aanspreken op het laatste gesprek en in hoeverre mag/kan ik hierover duidelijk en open zijn tegen de personen tegen over mij.
Ik zou het jammer vinden, extreem jammer vinden, dat zulke gebeurtenissen mijn carriere zouden fnuiken.
Een kennis van mij heeft dit al eens nagekeken en zei me dat dit geen probleem zou gaan vormen.

Voor de rest heb ik wel al eens een snelheidsboete gehad, maar niets meer of minder op mijn kerfstok.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt !
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Berre »

Zeker niet over zwijgen, ik zou mijn verhaal geven over hoe ik het allemaal ervaren heb, en hoe je stond tegenover de tussenkomsten van de politie op die ogenblikken.
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Beatbouncer »

Berre schreefCOLONZeker niet over zwijgen, ik zou mijn verhaal geven over hoe ik het allemaal ervaren heb, en hoe je stond tegenover de tussenkomsten van de politie op die ogenblikken.
Inderdaad, zo denk ik er ook over ! Vertel het open en eerlijk.
Door er over te praten laat je ook zien dat je het nodige karakter hebt om er over te durven praten !!! :)
DAH BRABANT
ParkwayDrive
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2013, 23:43

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door ParkwayDrive »

Bedankt allen voor de reply!
Ookal is dat niet zo makkelijk,Zal ik zeker doen.. Denken jullie dat dit mijn kansen zou verkleinen?
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Beatbouncer »

ParkwayDrive schreefCOLONBedankt allen voor de reply!
Ookal is dat niet zo makkelijk,Zal ik zeker doen.. Denken jullie dat dit mijn kansen zou verkleinen?
Het is inderdaad niet gemakkelijk om over te praten. Maar ze willen graag je reactie zien en weten hoe je er mee omgaat :) Je kansen zullen niet verkleinen hoor, ben onlangs (de 12de april) in Sint-Truiden langs geweest. Daar moet jij zo te zien ook gaan binnenkort ?
Daar zei men dat de kansen niet per sé zullen verkleinen. Maar dat ze op de 4de proef wel eens lastige vragen durven stellen om u uit uw kot te lokken !!!



Veel succes !
DAH BRABANT
ParkwayDrive
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2013, 23:43

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door ParkwayDrive »

Voor het antecedentenonderzoek zal ik wsl ook in ST moeten gaan ja. Maar ik moet zelfs nog mijn kandidatuur indienen. Ik moet nog wachten op een attest van de schoolinstelling :)
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Beatbouncer »

ParkwayDrive schreefCOLONVoor het antecedentenonderzoek zal ik wsl ook in ST moeten gaan ja. Maar ik moet zelfs nog mijn kandidatuur indienen. Ik moet nog wachten op een attest van de schoolinstelling :)

Aaaaah super ! Veel succes, ook op school ! :mrgreen:
DAH BRABANT
ParkwayDrive
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2013, 23:43

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door ParkwayDrive »

Jij bent ook al ver geraakt in de proeven.
Wat zijn zoal uw ervaringen? Tips?
Hoe gaat dat gesprek in ST eigenlijk?
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Het antecedentenonderzoek

Bericht door Beatbouncer »

ParkwayDrive schreefCOLONJij bent ook al ver geraakt in de proeven.
Wat zijn zoal uw ervaringen? Tips?
Hoe gaat dat gesprek in ST eigenlijk?
Ik zal je zodadelijk een PM sturen :-)
DAH BRABANT
BUTTON_POST_REPLY