na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Boba »

joaquin_1982 schreefCOLON
Ja inderdaad, hopen op het beste..
Nochtans in de brief van november stond de naam van een contactpersoon bij Moraliteit (Mevr. Huygens of zoiets). Ik heb die dame aan de lijn gehad en ze is echt super vriendelijk en behulpzaam. Ik heb haar dat letterlijk voorgelegd van de verzekeringskwestie. Zij antwoorde onomwonden dat ze verkeersmisdrijven niet in rekening brengen en dat ze echt nagaan of er ooit correctionele zaken voorvielen in het verleden. Ze somde enkele zaken op als diefstal, slagen en verwondingen, zware drugsdelicten, etc.grtz
De meeste verkeersovertredingen zijn 'wanbedrijven', waarop een correctionele strafmaat gesteld werd, doch die behandeld worden voor de politierechtbank. Dit betekent wel dat er een vermelding wordt gemaakt op het strafblad.

Het rijden zonder geldige verzekering wordt aanzien als één van de zwaarste verkeersovertredingen, zeker gezien de mogelijke gevolgen dit met zich kan meebrengen.
"If you run, you'll only go to jail tired."
wim1981
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2011, 11:11

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door wim1981 »

ingeschreven februari 2010
naar de lokale politie geweest voor moraliteitsonderzoek augustus 2010
laatste test februari 2011 en geslaagd
wacht nu nog op attest van slagen

datum van inschrijven heeft er volges mij dus niks mee te maken :snif:
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Bart V »

Je datum van inschrijven speelt (naar ik hoorde) wel een rol op de lijst van geslaagden. Daar komen de eerst ingeschrevenen bovenaan de lijst om te starten met de opleiding.
PZ Gent
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ Wim1981 en Bart V

Ja ik dacht dat ook, naar ik heb gehoord ... zou mij eigenlijk niet verwonderen!
WPS klas 27
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ties »

Het is niet de datum van inschrijving die telt maar wel de datum van het slagen van de eerste proef.
Ik had die vraag gesteld op een recruteringsdag en dat antwoord kreeg ik toen.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ Ties
Is dat zo .. ah dan begrijp ik waarom ik zo snel het attest van slagen heb ontvangen en het formulier betreffende de schoolkeuze, want de eerste proef dateert van mij in juni 2008 :wink:
WPS klas 27
wim1981
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2011, 11:11

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door wim1981 »

die 6 maand wachten, is dat eigelijk gerekend vanaf het slagen van de 4de test of vanaf je bij het lokale politiebureau bent binnegeweest?
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door alex21 »

Ik wacht in ieder geval nu reeds 2 maand op mijn attest van slagen. Als ik dan bel naar de politie mag ik ten eerste al heel gelukkig zijn als ik na 10 keer bellen iemand aan de lijn krijg en als ik iemand aan de lijn krijg dan zegt men mij dat mijn antecedentenonderzoek (nooit heb ik iets mispeuterd) nog bezig is en dat ik moet afwachten. Mijn brief van slagen van mijn eerste test dateert van 5 mei 2010. Pfff ik begin me toch zorgen te maken, een vriend van mijn heeft op dezelfde dag zijn laatste test gedaan en heeft zijn attest reeds ontvangen. Frustrerend.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Boba »

alex21 schreefCOLONIk wacht in ieder geval nu reeds 2 maand op mijn attest van slagen. Als ik dan bel naar de politie mag ik ten eerste al heel gelukkig zijn als ik na 10 keer bellen iemand aan de lijn krijg en als ik iemand aan de lijn krijg dan zegt men mij dat mijn antecedentenonderzoek (nooit heb ik iets mispeuterd) nog bezig is en dat ik moet afwachten.
Je kan de werking van de ene zone niet vergelijken met de andere. Bovendien, als men je vraagt geduld te hebben, dan moet je gewoon geduld hebben. Die collega's hebben ook nog wel wat anders te doen op een dag dan op uw telefoontje te wachten.

Als je ooit in onze firma tewerkgesteld zal worden, zal je vaak heel veel geduld moeten hebben,dus best nog niet teveel op voorhand klagen.

Bovendien ben jij van mening dat je nog nooit iets mispeuterd hebt, maar dit onderzoek omhelst meer dan enkel de zaken waarvoor een proces-verbaal werd opgesteld nakijken. Op dit openbaar forum kunnen we daar verder niet op ingaan, maar weet dat er een dienst 'Screening' van de Fedpol, het Parket en de lokale politie van je woonplaats een rol te vervullen hebben in dit onderzoek. Dus als de wijkagent is langs geweest, en zegt dat alles in orde is, is dit onderzoek verre van 'afgesloten'.
"If you run, you'll only go to jail tired."
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door alex21 »

Sorry boba als je jou aangevallen voelt, zo bedoelde ik het niet. Velen van ons wachten gewoon al heel lang en het verlangen is groot, dit wil niet zeggen dat we geen geduld hebben en geen begrip tonen.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ alex21

Ik begrijp je frustraties, maar zoals Boba zeg, het heeft echt geen zin, om telkens naar Brussel te bellen hoor, het is echt gewoon geduldig afwachten (enja, dat duurt soms heeeeeeeeeeeeel lang) tot je uiteindelijk in je brievenbus het attest van slagen vindt :wink:
WPS klas 27
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Boba »

sassa schreefCOLON@ alex21

Ik begrijp je frustraties, maar zoals Boba zeg, het heeft echt geen zin, om telkens naar Brussel te bellen hoor, het is echt gewoon geduldig afwachten (enja, dat duurt soms heeeeeeeeeeeeel lang) tot je uiteindelijk in je brievenbus het attest van slagen vindt :wink:
Wie iets wil bereiken, moet er soms iets voor over hebben.

Sommigen zouden liever maanden langer wachten, opdat ze toch maar het bericht zouden krijgen dat ze geslaagd waren. Denk dus ook eens aan alle gemotiveerde 'niet-geslaagden'.

Bovendien, de voldoening gaat achteraf eens zo groot zijn.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door evergreen »

Boba heeft gelijk. Wij vergeten soms dat GEDULD HEBBEN de laatste proef is om bij de politie te werken :mrgreen:
mrBernio
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 19:31

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door mrBernio »

Ik heb op 31 augustus ook al bericht gekregen dat ik voor de selectiecommissie geslaagd ben en dat mijn antecedentenonderzoek nog lopende is. Tot nu toe nog steeds geen bericht :snif:
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Math »

Jij kon al lang aan een opleiding begonnen zijn! Misschien moet je maar eens bellen.
Start opleiding Agent 2012
BUTTON_POST_REPLY