Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
KristofT
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 11:16

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door KristofT »

Ik heb alle proeven gedaan en geslaagd, wacht nu sinds begin september op een uitslag ivm antecedentenonderzoek.

Frustrerend om te weten dat het enkel dat is dat je nog nodig hebt om er eindelijk aan te mogen beginnen, en dat het juist dit onderzoek is waar men niets op mag zeggen ivm uitslag of verloop ervan.

Ik hoop dat het in orde komt, ik weet van mij en het gezin dat er geen gerechterlijk verleden is maar toch duurt het langer dan ik had gehoopt.
Al mag ik niet klagen als ik sommige personen hun situaties lees.

Blijven hopen (en wachten) is de boodschap dus!
Start opleiding AINP Juni 2012 Campus Vesta.
Cynthia
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010, 13:12

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Cynthia »

Hoi Kristof T,

maak je dan maar geen zorgen als jullie geen gerechterlijk verleden hebben. Komt wel in orde! Beetje geduld nog, en moest je geduld op zijn kan je altijd eens bellen naar Brussel.
Moest je nog vragen hebben, shoot!

Succes met je geduld! ;-)
AINP PLOT Genk 2011
KristofT
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 11:16

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door KristofT »

Cynthia schreefCOLONHoi Kristof T,

maak je dan maar geen zorgen als jullie geen gerechterlijk verleden hebben. Komt wel in orde! Beetje geduld nog, en moest je geduld op zijn kan je altijd eens bellen naar Brussel.
Moest je nog vragen hebben, shoot!

Succes met je geduld! ;-)
Ik heb het bellen naar Brussel zoal een beetje opgegeven, Als ik bel krijg ik enkel dit te horen: Wij kunnen/mogen niets zeggen want het onderzoek is nog lopende en wanneer dit afgerond is weten we ook niet.

Ik heb deze week nog eens gebeld om te vragen of er al iets bekend was en daarbij kreeg ik enkel:
Wij contacteren U wel wanneer we een uitslag hebben, daag. (oké dan, enorm bedankt voor de vriendelijkheid zou ik dus denken..)

Dus ik heb denk ik 2a 3 x gebeld in deze +- 2 maanden maar het brengt weinig op :)
Buiten wachten kan ik dus niets doen.

Keep on waiting I guess :)
Start opleiding AINP Juni 2012 Campus Vesta.
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door FrédérickC »

Misschien eens contact met je eigen zone, soms kunnen zij iets meer zeggen... (al gelezen op dit forum)
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
KristofT
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 11:16

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door KristofT »

FrédérickC schreefCOLONMisschien eens contact met je eigen zone, soms kunnen zij iets meer zeggen... (al gelezen op dit forum)
Als ik tegen het eind van deze maand nog niets weet zal ik inderdaad eens contact opnemen met de buurtinspecteur, je kan maar proberen hé.

Thanks voor de reacties! :)
Start opleiding AINP Juni 2012 Campus Vesta.
Kimmeke85
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 10:48

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Kimmeke85 »

KristofT schreefCOLON
FrédérickC schreefCOLONMisschien eens contact met je eigen zone, soms kunnen zij iets meer zeggen... (al gelezen op dit forum)
Als ik tegen het eind van deze maand nog niets weet zal ik inderdaad eens contact opnemen met de buurtinspecteur, je kan maar proberen hé.

Thanks voor de reacties! :)

Ik wil je niet demotiveren maar ik ben al sinds September vorig jaar aan het wachten op mijn uitslag. Was voor de jury ook geslaagd. Ik heb na 20 keer bellen met Brussel de hoop opgegeven. Je moet geduld hebben zeggen ze... Moet ook zeggen dat ze daar niet echt vriendelijk zijn.
dsytje
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2010, 21:30

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door dsytje »

Na 11 maanden geduldig afwachten heb ik vandaag mijn attest van slagen in de bus gekregen :-D
Start opleiding Inp 3/10/16 pivo
Kenny1977
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 01:17

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Kenny1977 »

Hey,

Ik ben ermee gestart in maart 2011 en heb als laatst selectiecommissie gehad op 28 september. Eerste week van oktober had ik al bericht dat ik geslaagd was en dat mijn moraliteitsonderzoek nog lopende is. Maar tijdens het gesprek met de commissie hebben ze me verteld dat de opleiding start in Ranst op 30 november en dat als ik geslaagd zou zijn op deze datum mocht starten. Nu is het al bijna zover maar heb nog altijd geen bericht gehad. Heb vorige week naar Brussel gebeld voor te informeren en me laten vertellen (door een niet al te vriendelijke man) dat het onderzoek nog loopt en dat ze hier in Antwerpen niet mogen beloven dat ik mag starten op 30 november.

Groetjes,
Kenny
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Math »

@Kenny1977, dan zal je waarschijnlijk bij de volgende lichting zijn in 2012.

Ik heb 10 maand mogen wachten op mijn attest van slagen en ben zeer blij dat ik het nu heb ontvangen. Dus je geduld wordt hier al op de proef gesteld.
Start opleiding Agent 2012
Kenny1977
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 01:17

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Kenny1977 »

Ja Math,

Ik vrees ervoor dat het 2012 wordt. 30 november haal ik niet meer of er moet een wonder geschieden. Ik zal maar tijdelijke werk gaan zoeken. Dat had anders goed uitgekomen als ik mocht beginnen op 30 november, sinds de sluiting van mijn vorige werk (Opel Antwerpen) ben ik met deze selecties bezig maar nu nog stempelen tot 2012 is te lang. Als ik hoor dat je 10 maanden heb moeten wachten op je attest van slagen mag ik eigenlijk nog niet klagen, maar toch vind ik dat dit veel te lang duurt voor iedereen.
Bosco
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011, 22:31

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Bosco »

Net naar het bureau geweest voor antecedentenonderzoek (terwijl mijn medische proef maar aansleept) en ik ben een heel brave jongen bevonden :-) Nu maar hopen dat ik medisch geschikt wordt bevonden i.p.v. de zoveelste brief om extra attesten, verslagen,....
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kyame1206 »

Alteration schreefCOLONNet naar het bureau geweest voor antecedentenonderzoek (terwijl mijn medische proef maar aansleept) en ik ben een heel brave jongen bevonden :-) Nu maar hopen dat ik medisch geschikt wordt bevonden i.p.v. de zoveelste brief om extra attesten, verslagen,....
Zo lang wachten op die medische zeg! Ik ben geweest op 16/11 en kreeg mijn resultaten in de bus op 24/11. Ik vreesde ook voor extra attesten daar ik al enkele serieuze operaties gehad heb maar ben toch geslaagd...
Hoe gaat dat antecedentenonderzoek precies? Word je gecontacteerd of word dit onderzoek gestart zonder melding hiervan? En wanneer hoor je dan iets?
Geduld is een mooie deugd zeggen ze... :mrgreen:
Bosco
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011, 22:31

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Bosco »

kyame1206 schreefCOLON
Alteration schreefCOLONNet naar het bureau geweest voor antecedentenonderzoek (terwijl mijn medische proef maar aansleept) en ik ben een heel brave jongen bevonden :-) Nu maar hopen dat ik medisch geschikt wordt bevonden i.p.v. de zoveelste brief om extra attesten, verslagen,....
Zo lang wachten op die medische zeg! Ik ben geweest op 16/11 en kreeg mijn resultaten in de bus op 24/11. Ik vreesde ook voor extra attesten daar ik al enkele serieuze operaties gehad heb maar ben toch geslaagd...
Hoe gaat dat antecedentenonderzoek precies? Word je gecontacteerd of word dit onderzoek gestart zonder melding hiervan? En wanneer hoor je dan iets?
Geduld is een mooie deugd zeggen ze... :mrgreen:
Jawadde, da's om jaloers op te zijn :-D
Ik word haast gek telkens ik weer een brief aankrijg en het is weer van dat, tijdelijk ongeschikt en verslag van dit en dat nodig,.... Nu, nog altijd beter tijdelijk ongeschikt dan afgeschreven. Al is die onzekerheid er natuurlijk wel....

En dat antecedentenonderzoek, goh. Die hoofdinspecteur belde mij op voor een gesprek op het bureau. Hij moest mij eens gezien hebben, net zoals elke kandidaat in zijn zone en had me (natuurlijk) nagetrokken, zei hij.

Nu, ik heb niks op mijn kerfstok en mijn familie ook niet, facebook en dergelijke heb ik niet en vond hij dus niet.
Het was uiteindelijk een vrij random aangenaam gesprek over hobby's, etc.... Beetje cafépraat zelfs :-)

Je zal vooral wat chance moeten hebben wie jouw antecedentenonderzoek in handen heeft.
Als ik hier dan lees wat voor vertraging er daar zich al kan afspelen, ben ik blij nu al te weten dat ik een positief advies meekrijg. Kan ik wat verder piekeren over mijn medische geschiktheid :wink:
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kyame1206 »

Als ik hier dan lees wat voor vertraging er daar zich al kan afspelen, ben ik blij nu al te weten dat ik een positief advies meekrijg. Kan ik wat verder piekeren over mijn medische geschiktheid :wink:[/quote]


Ik kreeg net een mail van een hoofdinspecteur om een afspraak te maken, normaal vlgd week dus. Is het afgelopen na dat gesprek of moet er dan nog verder onderzoek gebeuren? Ik heb zelf nog nooit iets misdaan, buiten dan een paar verkeersongevallen (vandaar mijn operaties) maar ik denk dat mijn moeder wel tamelijk gekend is bij de politie... Ik kan daar natuulijk niets aan doen, je kiest je ouders niet zelf, en ik heb ook geen contact meer met haar, maar ik vrees dat dit wel wat vertraging kan opleveren...
Moet wel een serieus geval zijn, jouw medische, want mijn operaties waren toch wel tamelijk ernstig en toch er direct door! Ik had wel al mijn medische attesten bij (3 blaadjes maar meer heb ik er ook niet van) oa fractuur aan mijn ruggewervels, operatie aan schedel, coma, noem maar op :eek: (was wel 5 jaar geleden)
nummer11
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2011, 13:36

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door nummer11 »

Gedulde een mooie deugd Kyame?
Ik vrees dat dat dan serieus zal getest worden.
Reken maar op vertragingen met meer dan een jaar in jou situatie...
Je antecedentenonderzoek is trouwens lang niet alleen op lokaal vlak, ken er
ondertussen al heel wat die lokaal positief advies meekregen en al langer als een jaar
aan het wachten zijn/gewacht hebben op hun attest.
BUTTON_POST_REPLY