Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Iced_Max »

In dit topic kunnen vragen gesteld worden omtrent het antecedenten of moraliteitsonderzoek

Voordat je een nieuwe vraag post, vragen we om eerst de FAQ te lezen.

Misschien is uw vraag reeds gesteld in het verleden. :wink:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Antecedentenonderzoek, jeugdzonde van 15 jaar geleden

Bericht door seeken »

Hallo iedereen, mijn eerste post en al meteen een prangende vraag.

Ik heb 15 jaar geleden een stripalbum gejat uit een winkel uit onnozelheid. Ik herinner me heel vaag dat ik door een winkeldetective iets ondertekend heb met "gelezen en goedgekeurd" , waarschijnlijk heb ik mijn naam ook moeten geven. Ik heb nooit politie gezien, die man heeft daar nooit iets over gezegd, nooit een PV gehad.

Kan dit tijdens een antecedentenonderzoek naar boven komen? Ik was 15 jaar denk ik (misschien 16).
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Antecedentenonderzoek, jeugdzonde van 15 jaar geleden

Bericht door Boba »

seeken schreefCOLONHallo iedereen, mijn eerste post en al meteen een prangende vraag.

Ik heb 15 jaar geleden een stripalbum gejat uit een winkel uit onnozelheid. Ik herinner me heel vaag dat ik door een winkeldetective iets ondertekend heb met "gelezen en goedgekeurd" , waarschijnlijk heb ik mijn naam ook moeten geven. Ik heb nooit politie gezien, die man heeft daar nooit iets over gezegd, nooit een PV gehad.

Kan dit tijdens een antecedentenonderzoek naar boven komen? Ik was 15 jaar denk ik (misschien 16).
Neen
"If you run, you'll only go to jail tired."
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Re: Antecedentenonderzoek, jeugdzonde van 15 jaar geleden

Bericht door seeken »

Boba, kan je me verduidelijken waarom je zo zeker bent? Bedankt!
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Antecedentenonderzoek, jeugdzonde van 15 jaar geleden

Bericht door Dimitri »

Tes niet voor de (politie)rechter gekomen dus kunnen ze dat niet weten (allee, denk dat het zoiets is)
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Antecedentenonderzoek, jeugdzonde van 15 jaar geleden

Bericht door Boba »

seeken schreefCOLONBoba, kan je me verduidelijken waarom je zo zeker bent? Bedankt!
Omdat deze diefstal duidelijk op een (onwettige) administratieve manier werd afgehandeld, er is geen politie-tussenkomst geweest. (wat niet wil zeggen dat de politie enkel die zaken van je weet waarbij de politie tussenkwam, maar in dit geval lijkt me dat vergezocht)
"If you run, you'll only go to jail tired."
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door seeken »

Na eens diep gegraven te hebben blijkt dat ik maximum 14 jaar was, is al 16 jaar geleden.

Zou een wijkagent dit willen checken in de ANG of ik er al dan niet insta?
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Boba »

seeken schreefCOLONNa eens diep gegraven te hebben blijkt dat ik maximum 14 jaar was, is al 16 jaar geleden.

Zou een wijkagent dit willen checken in de ANG of ik er al dan niet insta?
Tijdens het antecedenten- en omgevingsonderzoek wordt alles nagekeken wat er over jou geweten is, en niet enkel de eventuele informatie vervat in processen-verbaal of databanken. Moest dat niet zo zijn, had het geen enkel nut een dergelijk onderzoek uit te voeren en mensen te weren uit de selectie. (en dat moet om evidente redenen dus wel natuurlijk, dat behoeft geen uitleg)
"If you run, you'll only go to jail tired."
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door seeken »

Er zegt mij hier juist een INP fiscale fraude dat alles voor uw 18de verjaardag gewist wordt uit die ANG. Dat kan ik moeilijk geloven, zou trouwens willen zeggen dat iedereen die afstudeert in het secundair sowieso geen antecedentenonderzoek nodig heeft (omdat die meestal maar 18 jaar zijn).

Heel raar, morgen contacteer ik de wijkagent, I wanna know what's in my X files :)
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Boba »

seeken schreefCOLONEr zegt mij hier juist een INP fiscale fraude dat alles voor uw 18de verjaardag gewist wordt uit die ANG.
Er is een verschil tussen uw strafblad/register en de voorhanden zijnde politionele databanken, de u verstrekte informatie is foutief.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Razorsting »

Hey allemaal,

Ik ben gisteren op gesprek geweest bij ons lokaal politiecommissariaat voor mijn moraliteitsonderzoek.
Op een gegeven moment vroeg deze waar ik vaak vertoef, zoals vrienden,werk,enz..
Nu is mijn vraag of ze voor dit onderzoek ook aan mijn baas gaan vragen wat voor iemand ik ben en hoe ik mijn werk doe?
Op zich is dit niet zo een probleem, maar het addertje onder het gras is dat ik mijn baas nog niet ingelicht heb dat ik bezig ben met mijn testen om toegelaten te worden bij de politie.
Ik vond het niet nodig omdat ik nog niets concreet kan zeggen, daar het heel snel afgelopen kan zijn als je niet slaagt voor een test.
Ik zou nog steeds willen wachten tot ik zeker ben dat ik geslaagd zodat ik nog kan starten dit jaar en hem dan inlicht.
Kan iemand mij hier verder bij helpen? Want moesten ze dit toch vragen dan wil ik wel men baas eerst inlichten voordat hij het van iemand anders moet horen. :whoeha:

Alvast bedankt!
spyker
Aspirant
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010, 13:25

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door spyker »

Arthras schreefCOLONHey allemaal,

Ik ben gisteren op gesprek geweest bij ons lokaal politiecommissariaat voor mijn moraliteitsonderzoek.
Op een gegeven moment vroeg deze waar ik vaak vertoef, zoals vrienden,werk,enz..
Nu is mijn vraag of ze voor dit onderzoek ook aan mijn baas gaan vragen wat voor iemand ik ben en hoe ik mijn werk doe?
Op zich is dit niet zo een probleem, maar het addertje onder het gras is dat ik mijn baas nog niet ingelicht heb dat ik bezig ben met mijn testen om toegelaten te worden bij de politie.
Ik vond het niet nodig omdat ik nog niets concreet kan zeggen, daar het heel snel afgelopen kan zijn als je niet slaagt voor een test.
Ik zou nog steeds willen wachten tot ik zeker ben dat ik geslaagd zodat ik nog kan starten dit jaar en hem dan inlicht.
Kan iemand mij hier verder bij helpen? Want moesten ze dit toch vragen dan wil ik wel men baas eerst inlichten voordat hij het van iemand anders moet horen. :whoeha:

Alvast bedankt!
Ik denk persoonlijk dat ze daar niet zo ver in gaan
AINP 104e promotie OPAC
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door jessie1988 »

Uw baas gaan ze niet contacteren. Ik heb mijn diensthoofd pas vorige week ingelicht en ik weet al dat ik mag starten aan de opleiding van eind maart.
WouterDeHerdt
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 13:38

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door WouterDeHerdt »

Hallo,

Ik sta ANG gemeld. In 2008 heb ik samen met een vriend van mij een fuif georganiseerd tvv onze zaalvoetbalploeg. Ik had 4 buitenwippers op papier staan maar omdat mijn fuif plots een succes bleek te zijn heb ik die avond nog 2 buitenwippers opgebeld. Niet op papier dus... Wat wilt nu lukken, controle door de federale gerechtelijke politie. Die laatste 2 buitenwippers hebben beide een boete gekregen van +-1500euro. Ikzelf ben naar Turnhout op verhoor moeten gaan en heb enkele weken na dat verhoor een aangetekend waarschuwing gekregen.

In het moraliteitsonderzoek voor mijn laatste proef heb ik de commissaris ,die het gesprek leidde, verteld dat ik met deze fuif gestopt ben en dat dit bijgevolg nooit meer zal gebeuren.

Welke invloed kan dit hebben voor mijn 4e proef? Dit is de laatste examenreeks dat ik kan doen voor inspecteur...

grtz
Campus Vesta Promotie 29 Quebec
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Boba »

WouterDeHerdt schreefCOLON Welke invloed kan dit hebben voor mijn 4e proef? Dit is de laatste examenreeks dat ik kan doen voor inspecteur..

Dat kan niemand je hier vertellen, de selectiecommissie en, in het bijzonder de directie recrutering en selectie, zal oordelen.
"If you run, you'll only go to jail tired."
BUTTON_POST_REPLY