Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Vihannes
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:54

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Vihannes »

TekinC schreefCOLONIk heb sinds vorige week vernomen dat ik geslaagd ben voor mijn persoonlijkheidsproef. Er stond verder niets in i.v.m. het antecedentenonderzoek. Ga ik hieromtrent nog een brief krijgen of kan ik de komende dagen de wijkagent verwachten?
Ik heb gehoord dat je eerst een brief krijgt waarin staat dat het antecedentenonderzoek zal beginnen en nadien wordt er een afspraak gemaakt wanneer de wijkagent zal langskomen. Klopt dit? Alvast bedankt
Ongeveer een week na het slagen van de persoonlijkheidsproef werd ik opgebeld door mijn lokale politie om een afspraak vast te leggen. Heb zelf nooit een brief ontvangen waarin staat dat het antecedentenonderzoek zal beginnen! Dus hoogstwaarschijnlijk zal je een teleoontje krijgen of zal de wijkagent plots eens aan je deur staan!
JoT
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2014, 21:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door JoT »

Doordat mijn lokale politiezone de opdracht voor het antecedentenonderzoek niet had gekregen van de selectiedienst (die wel beweerde het te hebben opgestuurd) heeft het lang geduurd voor dat ze daar aan begonnen. Ik heb in januari vorig jaar de psychologische testen gedaan en ergens eind mei pas moest ik op gesprek komen op het commissariaat voor het onderzoek. Had ik in tussentijd niet een paar keer rondgebeld, zou ik waarschijnlijk nog aan het wachten zijn. Gelukkig is alles in orde gekomen. :-)
Wat je altijd kan doen, is eens bellen naar je lokale politiezone om te horen of ze de aanvraag tot onderzoek hebben gekregen en wat de procedure bij hen is (moet je op het commissariaat langs voor een gesprek, komt de wijkagent op bezoek,...)
Bevestiging kandidatuur - 22/10/13
Proef 1 INP - Geslaagd 13/12/13
Proef 2 INP - Geslaagd 03/02/14
Proef 3 INP - Geslaagd 26/08/14
Proef 4 INP - Geslaagd 11/09/14
TekinC
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 21:48

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door TekinC »

Bedankt voor de snelle reacties! :-D
lepoutre
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2014, 21:50

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door lepoutre »

Ik heb contact gehad met mijn lokale politiezone en die zeggen dat er niks in men dossier staat, ik ben lang geleden wel eens betrokken geweest bij een vechtpartij maar als daar niks van in men onderzoek staat wil dit dan zeggen dat ze dit niet weten ?
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Addajajatu »

lepoutre schreefCOLONIk heb contact gehad met mijn lokale politiezone en die zeggen dat er niks in men dossier staat, ik ben lang geleden wel eens betrokken geweest bij een vechtpartij maar als daar niks van in men onderzoek staat wil dit dan zeggen dat ze dit niet weten ?
Je informeert de selectiedienst hoe dan ook best dat je betrokken was, los van de rol waarin je je toen bevond.
Ga er maar vanuit dat dit geregistreerd staat. Is dat niet zo, dan ben je tenminste eerlijk genoeg om het zelf op te werpen.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door kAP »

Mensen ik heb een vraag aan jullie: het is dus zo dat ik een boete of 5 heb, ik heb alles verteld bij de persoonlijkheidstest.
Momenteel wacht ik op mijn uitnodiging voor de selectiecommissie en er is al een wijkinspecteur langs geweest voor de antecedentenonderzoek, hem heb ik ook daarvan verteld (5 boetes).

Kunnen ze mij voor die verkeersovertredingen afrekenen?
JoT
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2014, 21:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door JoT »

Ik heb enkele kleine verkeersovertredingen begaan vroeger.
Tijdens het onderzoek hebben ze me daar eigenlijk niks over gevraagd.
Toen ik voor de commissie verscheen, hebben ze me daar wel over aangesproken. Meer dan één keer zelfs maar ik ben er zeker van dat dit was om me onder druk te zetten.
Dan vroegen ze hoeveel verkeersboetes ik heb gehad, wanneer de laatste was, wat de reden was,...
Nu moet ik wel zeggen dat dit over echt heel kleine overtredingen ging. Licht overdreven snelheid en niet bv rijden onder invloed of dergelijke.
Bevestiging kandidatuur - 22/10/13
Proef 1 INP - Geslaagd 13/12/13
Proef 2 INP - Geslaagd 03/02/14
Proef 3 INP - Geslaagd 26/08/14
Proef 4 INP - Geslaagd 11/09/14
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Addajajatu »

kAP schreefCOLONMensen ik heb een vraag aan jullie: het is dus zo dat ik een boete of 5 heb, ik heb alles verteld bij de persoonlijkheidstest.
Momenteel wacht ik op mijn uitnodiging voor de selectiecommissie en er is al een wijkinspecteur langs geweest voor de antecedentenonderzoek, hem heb ik ook daarvan verteld (5 boetes).

Kunnen ze mij voor die verkeersovertredingen afrekenen?
Ik denk dat niemand op dit forum dat beter zal weten dan jijzelf... Dat hangt af van het misdrijf. Ik ga er voorlopig vanuit dat het overtredingen in het verkeer betreffen.
Als het kleine verkeersovertredingen zijn, dan hoeft dat geen groot probleem te zijn.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door kAP »

Ja het zijn enkel verkeersovertredingen. Door het rood (niet bewust) en positief geblazen enkele jaren terug ik denk 2011 of 2012. Men leert eruit natuurlijk.
Maar in mijn ogen wil het zeker niet zeggen dat men dan een slechte agent zou zijn vanwege die verkeersovertredingen het blijven natuurlijk wel overtredingen. Is hier iemand een engel? ;)
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Kevin_Fox »

kAP schreefCOLONJa het zijn enkel verkeersovertredingen. Door het rood (niet bewust) en positief geblazen enkele jaren terug ik denk 2011 of 2012. Men leert eruit natuurlijk.
Maar in mijn ogen wil het zeker niet zeggen dat men dan een slechte agent zou zijn vanwege die verkeersovertredingen het blijven natuurlijk wel overtredingen. Is hier iemand een engel? ;)
door het rood rijden... das een 3de graad overtreding als ik me niet vergis, positief blazen .
Dat vind ik er al serieus over...
En u doet dit af als "enkel verkeersovertredingen".
Ik vind mensen die rijden onder invloed onverantwoord. U moet maar eens meemaken dat u iemand zijn kind omver rijdt.
En ook is het net dat beetje teveel, rijden onder invloed doe je gewoon niet punt.
Er wordt van u verwacht dat u mensen gaat beboeten voor deze overtredingen (welke ik persoonlijk erg zwaar vind), en u rijdt zelf onder invloed?
En hoe kun je nu "onbewust" door het rood rijden?
Iedereen maakt wel eens een fout dat is waar, maar dit afdoen en wegwuiven met "Is hier iemand een engel?"
Dat je geen slechte agent zou zijn daar oordeel ik niet over, zoals ik zei iedereen maakt fouten.
Maar ik zou het toch niet zo lichtzinnig "verkopen".
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Vihannes
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:54

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Vihannes »

kAP schreefCOLONJa het zijn enkel verkeersovertredingen. Door het rood (niet bewust) en positief geblazen enkele jaren terug ik denk 2011 of 2012. Men leert eruit natuurlijk.
Maar in mijn ogen wil het zeker niet zeggen dat men dan een slechte agent zou zijn vanwege die verkeersovertredingen het blijven natuurlijk wel overtredingen. Is hier iemand een engel? ;)
Ik denk dat zoals Kevin hierboven al aanhaalde je hier niet zo licht moet over gaan. Dit zijn inderdaad al zware overtredingen en je mag er zeker van zijn dat ze hier omtrent veel vragen zullen hebben en zullen blijven doorvragen indien je geen zinnig antwoord kan geven. Denk dus nog maar eens goed na over wat je gaat zeggen op hun vragen hier omtrent!

PS: Ik ben nog nooit in contact geweest met politie/boetes/drugs gedaan maakt mij dit een engel :lol: :wink: ?
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door kAP »

Eerst en vooral was mijn vraag meer gericht naar de mensen die ervaring hebben in dit soort gelijke probleem en niet dat ik getikt zou worden om te zeggen "Dat is een groot fout.". Dat het een fout is weet ik ook, ik ben het me 100% bewust van, anders kwam ik dat hier niet posten.

@Kevin_Fox Komt het echt zo lichtzinnig over?
Met "Enkel verkeersovertredingen" bedoel ik dus niets anders mispeutert dan die verkeersovertredingen, ik weet niet hoe jij me begrepen hebt, maar ik hoop dat het voor u nu duidelijk is.
Ik weet dat het 'zware' overtredingen zijn met die 'enkel' maak ik het zeker niet klein integendeel.
Hier zal het lichtzinnig over komen, maar men kan het opnemen hoe men het wilt natuurlijk...
Ik weet niet mannen, maar is het HIER de bedoeling dat men zich moet verantwoorden? En ja het was 100% onbewust ik zal hier niet dieper op in gaan.

Er zijn mensen die nooit in contact zijn geweest met de politie, maar daarom wilt het nog niet zeggen dat ze niks verkeerds gedaan hebben, maar die zijn niet zo eerlijk om het te zeggen.

@ Vihannes dat bedoel ik juist, ik weet dat niemand een engel kan zijn.

Toch bedankt mensen voor jullie mening.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Kevin_Fox »

kAP schreefCOLONEerst en vooral was mijn vraag meer gericht naar de mensen die ervaring hebben in dit soort gelijke probleem en niet dat ik getikt zou worden om te zeggen "Dat is een groot fout.". Dat het een fout is weet ik ook, ik ben het me 100% bewust van, anders kwam ik dat hier niet posten.

@Kevin_Fox Komt het echt zo lichtzinnig over?
Met "Enkel verkeersovertredingen" bedoel ik dus niets anders mispeutert dan die verkeersovertredingen, ik weet niet hoe jij me begrepen hebt, maar ik hoop dat het voor u nu duidelijk is.
Ik weet dat het 'zware' overtredingen zijn met die 'enkel' maak ik het zeker niet klein integendeel.
Hier zal het lichtzinnig over komen, maar men kan het opnemen hoe men het wilt natuurlijk...
Ik weet niet mannen, maar is het HIER de bedoeling dat men zich moet verantwoorden? En ja het was 100% onbewust ik zal hier niet dieper op in gaan.

Er zijn mensen die nooit in contact zijn geweest met de politie, maar daarom wilt het nog niet zeggen dat ze niks verkeerds gedaan hebben, maar die zijn niet zo eerlijk om het te zeggen.

@ Vihannes dat bedoel ik juist, ik weet dat niemand een engel kan zijn.

Toch bedankt mensen voor jullie mening.
Kap, je moet u helemaal niet verantwoorden, ik had het gevoel dat het zo wat over kwam, maarja das perceptie via fora...
Ik denk dat men het meest zal struikelen over dat positief blazen.
Op dat punt blijf ik het onverantwoord rijgedrag vinden, terecht denk ik.
Maar zoals ik zei, ik zeg niet dat je een slecht agent zou zijn, iedereen maakt fouten.
Trouwens je bent veroordeeld (boete) dus geen enkel hier heeft het recht jouw nogmaals te veroordelen ;-).
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
thomasinos
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2014, 09:50

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door thomasinos »

KAP : het is belangrijk om eerlijk te zeggen wat je gedaan hebt, en toe te geven dat je in fout bent. Als je eerlijk en oprecht bent en toont dat je hebt geleerd uit uw fouten ( aangezien je boete van 2012 was is dit al positief ) kan je uzelf al niets verwijten. Eerlijk, ik heb sinds 2008 zeker een 10 tal boetes begaan ( waarvan 2 keer voor de politierechtbank moeten komen ). Dit waren boetes van overdreven snelheid, rijden met bromfiets zonder geldig rijbewijs, verkeerd parkeren, bellen achter het stuur, geen gordel, verkeersborden negeren,...wel nooit niet onder invloed gereden of ongevallen veroorzaakt. Ik weet van mijzelf dat ik hier totaal verkeerd was en onverantwoord gedrag heb vertoont. Ik heb ondertussen geen boete meer gehad sinds 2010 en heb dat zo proberen duidelijk te maken voor de commissie. En...ik ben geslaagd. Hiermee wil ik niet zeggen dat het dus geen probleem is dat je overtredingen begaat maar, dat je geen schrik moet hebben. Zoals ik al zei eerlijk en oprecht zijn en...gebruik vanaf nu uw verstand zoals ik ook doe :wink:
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door kAP »

thomasinos schreefCOLONKAP : het is belangrijk om eerlijk te zeggen wat je gedaan hebt, en toe te geven dat je in fout bent. Als je eerlijk en oprecht bent en toont dat je hebt geleerd uit uw fouten ( aangezien je boete van 2012 was is dit al positief ) kan je uzelf al niets verwijten. Eerlijk, ik heb sinds 2008 zeker een 10 tal boetes begaan ( waarvan 2 keer voor de politierechtbank moeten komen ). Dit waren boetes van overdreven snelheid, rijden met bromfiets zonder geldig rijbewijs, verkeerd parkeren, bellen achter het stuur, geen gordel, verkeersborden negeren,...wel nooit niet onder invloed gereden of ongevallen veroorzaakt. Ik weet van mijzelf dat ik hier totaal verkeerd was en onverantwoord gedrag heb vertoont. Ik heb ondertussen geen boete meer gehad sinds 2010 en heb dat zo proberen duidelijk te maken voor de commissie. En...ik ben geslaagd. Hiermee wil ik niet zeggen dat het dus geen probleem is dat je overtredingen begaat maar, dat je geen schrik moet hebben. Zoals ik al zei eerlijk en oprecht zijn en...gebruik vanaf nu uw verstand zoals ik ook doe :wink:

Eerst en vooral proficiat met uw slagen door heel de lijn! :-D
Dank voor de moeite om uw voorbeelden te geven van uw boetes. :-)
Om eerlijk te zijn kon/kan ik geen rust vinden ondanks die misdrijven van mij... Maar ik ben nu een beetje gerustgesteld 8)
Ik heb alles bij de 2de test uitgelegd, en ik heb het daar zeker niet klein gemaakt van mijn misdrijven. Tuurlijk, ik probeer al van een tijdje zo 'perfect' mogelijk me aan de verkeersregels te houden.

Ik ben zelfs niet voor de rechtbank moeten komen voor het positief blazen en door het rood. Dat is misschien als je betaald binnen die 15 dagen of geen idee waarom. Want ik heb die brieven gezocht en gevonden, daar staat duidelijk als je binnen het voorgestelde termijn betaald dat het zelfs niet op uw strafblad komt, wat niet wilt zeggen dat het 'nergens' zal geregistreerd worden.
BUTTON_POST_REPLY