Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Addajajatu »

kAP schreefCOLON Ik ben zelfs niet voor de rechtbank moeten komen voor het positief blazen en door het rood. Dat is misschien als je betaald binnen die 15 dagen of geen idee waarom. Want ik heb die brieven gezocht en gevonden, daar staat duidelijk als je binnen het voorgestelde termijn betaald dat het zelfs niet op uw strafblad komt, wat niet wilt zeggen dat het 'nergens' zal geregistreerd worden.
Minnelijke schikkingen, waarbij het parket beslist geen vordering in te stellen na het betalen van een geldsom, zullen niet te zien zijn op een strafblad. Het spreekt voor zich dat je voor die feiten wel geregistreerd zal staan in de politionele databanken.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Addajajatu »

Los van de overtredingen en de mogelijke verklaringen die je hiervoor kan voorleggen, is het met name van belang hoe jij hierop hebt gereageerd als persoon.
Heb je geleerd uit jouw fouten? Indien wel, toon dat eens aan met een aantal voorbeelden? Hoe zie je deze overtredingen, wetende dat jij later personen zal moeten verbaliseren die dezelfde gedragingen stellen? Zal dat voor problemen zorgen? Dit en vele andere vragen kan je verwachten op het gesprek met de selectiecommissie.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door kAP »

Addajajatu schreefCOLONLos van de overtredingen en de mogelijke verklaringen die je hiervoor kan voorleggen, is het met name van belang hoe jij hierop hebt gereageerd als persoon.
Heb je geleerd uit jouw fouten? Indien wel, toon dat eens aan met een aantal voorbeelden? Hoe zie je deze overtredingen, wetende dat jij later personen zal moeten verbaliseren die dezelfde gedragingen stellen? Zal dat voor problemen zorgen? Dit en vele andere vragen kan je verwachten op het gesprek met de selectiecommissie.
Ik zal in m'n eentje proberen al een antwoord op te kunnen geven uit m'n hart, en dus niet wat men denkt dat wenselijke antwoorden kunnen zijn.
Het zijn goede voorbeelden welke vragen ik zou kunnen krijgen ivm de overtredingen. Simpel zal het sowieso niet zijn, hopelijk zal ik hen kunnen overtuigen met wat ik zal antwoorden op hun terechte vragen.
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Addajajatu »

kAP schreefCOLONIk zal in m'n eentje proberen al een antwoord op te kunnen geven uit m'n hart, en dus niet wat men denkt dat wenselijke antwoorden kunnen zijn.
Het zijn goede voorbeelden welke vragen ik zou kunnen krijgen ivm de overtredingen. Simpel zal het sowieso niet zijn, hopelijk zal ik hen kunnen overtuigen met wat ik zal antwoorden op hun terechte vragen.
Dat is al een heel goede start. Veel succes!
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Kevin_Fox »

effe een vraagje:

Het verslag van de inspecteur die me een bezoek bracht is toegekomen bij DSR in Brussel.
Krijg ik hier een brief van?
Ik vroeg of het onderzoek +/- was en men zei dat dit enkel wordt toegevoegd aan mijn dossier voor de selectiecommissie?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
JoT
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2014, 21:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door JoT »

Ik ben er vrij zeker van van niet. Ik heb zelf niks op papier gekregen ivm het onderzoek.
Enige tijd na mijn gesprek met de inspecteur heb ik zelf eens teruggebeld om te vragen of het onderzoek in orde was.
Hij zei dat het allemaal positief was en dat zijn verslag was opgestuurd naar DSR. Nadien heb ik niks meer vernomen tot ik werd opgeroepen voor de commissie.
Bevestiging kandidatuur - 22/10/13
Proef 1 INP - Geslaagd 13/12/13
Proef 2 INP - Geslaagd 03/02/14
Proef 3 INP - Geslaagd 26/08/14
Proef 4 INP - Geslaagd 11/09/14
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Ocelot »

Zijn er hier eigenlijk mensen op dit forum die op alle testen slaagden, maar puur op het antecedentenonderzoek nog werden tegengehouden?
Laureaat selectieproeven
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Bramk »

Ocelot

bij mij was het acedentenonderzoek niet zonvloed, dit komt door een onterechte klacht in 2001. Ik was voor mijn kandidatuur al eens gaan spreken met de HINP van mijn lokale antenne. Deze persoon kende het hele verhaal en zag geen probleem (kort gezegd ik had een alibi, en was nooit veroordeeld alleen gehoord). Ik ben mijn hele selectie procedure altijd eerlijk geweest over deze feiten dus daar geen probleem.

Eind 2013 ben ik mijn acedentenonderzoek gaan doen en vervolgens eind januari mijn selectiegesprek. Het onderzoek was in het hoofdkantoor van mijn zone met een CP die het hele verhaal niet kende. Blijkbaar had de commissie bij mij een positief advies geven (februari 2014) maar moest er nog iets onderzocht worden . Na verschillende mails en contacten werd ik in september gebeld door de adj directeur van de selectie. Ik heb met hem de hele klacht nog eens besproken is even terug gekomen op mijn boetes en kreeg toen te horen dat mijn zone een negatief advies heeft gegeven voor mijn kandidatuur. Uiteindelijk heeft deze persoon dat wel naast zich neergelegd en mij toch toegelaten.

Dus ja ik ben niet weerhouden door het acedentenonderzoek maar dat is overroepen door de selectiedienst en vermoedelijk ook door de commissie.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Ocelot »

Bramk schreefCOLONOcelot

bij mij was het acedentenonderzoek niet zonvloed, dit komt door een onterechte klacht in 2001. Ik was voor mijn kandidatuur al eens gaan spreken met de HINP van mijn lokale antenne. Deze persoon kende het hele verhaal en zag geen probleem (kort gezegd ik had een alibi, en was nooit veroordeeld alleen gehoord). Ik ben mijn hele selectie procedure altijd eerlijk geweest over deze feiten dus daar geen probleem.

Eind 2013 ben ik mijn acedentenonderzoek gaan doen en vervolgens eind januari mijn selectiegesprek. Het onderzoek was in het hoofdkantoor van mijn zone met een CP die het hele verhaal niet kende. Blijkbaar had de commissie bij mij een positief advies geven (februari 2014) maar moest er nog iets onderzocht worden . Na verschillende mails en contacten werd ik in september gebeld door de adj directeur van de selectie. Ik heb met hem de hele klacht nog eens besproken is even terug gekomen op mijn boetes en kreeg toen te horen dat mijn zone een negatief advies heeft gegeven voor mijn kandidatuur. Uiteindelijk heeft deze persoon dat wel naast zich neergelegd en mij toch toegelaten.

Dus ja ik ben niet weerhouden door het acedentenonderzoek maar dat is overroepen door de selectiedienst en vermoedelijk ook door de commissie.

Wat was de klacht, als ik vragen mag?
Laureaat selectieproeven
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Bramk »

Volgens mij is het niet belangrijk wat de klacht was. Je moet het hele plaatje zien.
AINP promotie 40 campus Vesta.
WimR
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 22:33

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door WimR »

Weet iemand of je antecedenten nog gecontroleerd worden na de selectiecommissie?
Net voor je inschrijving bijvoorbeeld?
thomasinos
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2014, 09:50

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door thomasinos »

Ga er vanuit dat je altijd blijft gecontroleerd worden :wink: . Voor en na de selectie. Zelfs wanneer je geslaagd bent voor de selectie krijg je een contactpersoon waar je elk incident waar je in betrokken bent moet melden ( aangiften, klacht, getuige,...).
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Myny »

Ter info, ik ken mensen die wel degelijk niet weerhouden zijn door een negatief antecedentenonderzoek.
Weet ook dat het antecedentenonderzoek niet lokaal wordt afgerond. De lokale politie geeft een advies wat deel is van een geheel.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
TekinC
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 21:48

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door TekinC »

Ik heb eergisteren mijn gesprek gehad ivm het antecedentenonderzoek. Het was een commissaris die me had uitgenodigd voor het gesprek. Alles verliep vrij goed tot hij het had over de verkeersboetes van mijn vader. Nu vraag ik mij af in hoeverre mijn vader zijn verkeersboetes invloed kunnen hebben op mijn kandidatuur?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Het antecedentenonderzoek : vraag en antwoord

Bericht door Kevin_Fox »

TekinC schreefCOLONIk heb eergisteren mijn gesprek gehad ivm het antecedentenonderzoek. Het was een commissaris die me had uitgenodigd voor het gesprek. Alles verliep vrij goed tot hij het had over de verkeersboetes van mijn vader. Nu vraag ik mij af in hoeverre mijn vader zijn verkeersboetes invloed kunnen hebben op mijn kandidatuur?
Dat is niet zo erg ;-) wees er gewoon eerlijk over!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY