geaardheid vertelllen of verzwijgen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
ilse10
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2016, 08:16

geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door ilse10 »

hej,

mijn volgende proef is de persoonlijkheidstest.
nu moet ik hier alles noteren over mijn lief..
ik ben namelijk lesbisch en ik weet niet hoe ze in brussel zullen reageren..
verzwijgen is denk ik ook geen optie als het uitkomt dat ik zou gelogen hebben, kan ik het helemaal vergeten.
zullen ze mij buizen doordat ik lesbisch ben? daar ben ik het meeste bang voor.
ik weet wel in de tijd van nu is dat allemaal wel aanvaard maar ja...
wat denken jullie? beter zwijgen of toch zeggen?

alvast bedankt :)
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door vdv »

gezien het aantal lesbische collega's met wie ik, met plezier, heb samengewerkt, denk ik niet dat dat meetelt in de selectie. Ik zou trouwens niet weten waarom.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Pouladora
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2014, 06:08

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door Pouladora »

ilse10 schreefCOLONhej,

mijn volgende proef is de persoonlijkheidstest.
nu moet ik hier alles noteren over mijn lief..
ik ben namelijk lesbisch en ik weet niet hoe ze in brussel zullen reageren..
verzwijgen is denk ik ook geen optie als het uitkomt dat ik zou gelogen hebben, kan ik het helemaal vergeten.
zullen ze mij buizen doordat ik lesbisch ben? daar ben ik het meeste bang voor.
ik weet wel in de tijd van nu is dat allemaal wel aanvaard maar ja...
wat denken jullie? beter zwijgen of toch zeggen?

alvast bedankt :)
Beste ilse10

Het maakt niet uit of iemand homo, lesbisch of biseksueel is. Dat heeft totaal geen invloed op uw selectie, integendeel.
Je beslist zelf of je uw vriendin invult of niet, maar eerlijkheid duurt het langst....

Ik wens je veel succes!
Startdatum: 03/04/2017 Paulo
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door VRS »

Zeker niet mee inzitten om het erover te hebben in 'Brussel' of gelijk waar. Wat maakt het inderdaad uit... Uiteindelijk is je geaardheid ook maar een van je vele eigenheden en voorkeuren.... niet iets om per se van de daken te schreeuwen, noch om angstvallig te verzwijgen. Wat telt zijn de juiste persoonlijkheidskenmerken en capaciteiten om een goed politievrouw/-man te worden.

Je zal en kan echt niet gebuisd worden op basis van iets zoals je seksuele voorkeur. Bewijs daarvan zijn de talrijke collega's die openlijk holebi zijn (wat wellicht al geweten was tijdens hun selectieprocedure).
Verwacht eventueel wel enkele vragen omtrent je geaardheid in dat één-op-één-gesprek met de psycholoog, maar meer zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Succes.
ilse10
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2016, 08:16

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door ilse10 »

VRS schreefCOLONZeker niet mee inzitten om het erover te hebben in 'Brussel' of gelijk waar. Wat maakt het inderdaad uit... Uiteindelijk is je geaardheid ook maar een van je vele eigenheden en voorkeuren.... niet iets om per se van de daken te schreeuwen, noch om angstvallig te verzwijgen. Wat telt zijn de juiste persoonlijkheidskenmerken en capaciteiten om een goed politievrouw/-man te worden.

Je zal en kan echt niet gebuisd worden op basis van iets zoals je seksuele voorkeur. Bewijs daarvan zijn de talrijke collega's die openlijk holebi zijn (wat wellicht al geweten was tijdens hun selectieprocedure).
Verwacht eventueel wel enkele vragen omtrent je geaardheid in dat één-op-één-gesprek met de psycholoog, maar meer zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Succes.
bedankt dat maakt mij al een stuk gerust :wink:
ilse10
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2016, 08:16

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door ilse10 »

VRS schreefCOLONZeker niet mee inzitten om het erover te hebben in 'Brussel' of gelijk waar. Wat maakt het inderdaad uit... Uiteindelijk is je geaardheid ook maar een van je vele eigenheden en voorkeuren.... niet iets om per se van de daken te schreeuwen, noch om angstvallig te verzwijgen. Wat telt zijn de juiste persoonlijkheidskenmerken en capaciteiten om een goed politievrouw/-man te worden.

Je zal en kan echt niet gebuisd worden op basis van iets zoals je seksuele voorkeur. Bewijs daarvan zijn de talrijke collega's die openlijk holebi zijn (wat wellicht al geweten was tijdens hun selectieprocedure).
Verwacht eventueel wel enkele vragen omtrent je geaardheid in dat één-op-één-gesprek met de psycholoog, maar meer zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Succes.

Bedankt!
idd eerlijkheid duurt het langste..
ik zal gewoon alles eerlijk vertellen.
Jerre
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2011, 22:24

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door Jerre »

Aan mij hebben ze, hetero zijnde, ook niet naar mijn geaardheid gevraagd... Niet mee inzitten dus.
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door VicW »

Mijn nicht is lesbisch en is net afgestudeerd aan de politieschool, dus geen paniek ;)
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
T53
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2017, 11:30

Re: geaardheid vertelllen of verzwijgen

Bericht door T53 »

Hoi,

In de opleiding 4 jaar geleden zaten er ook enkele lesbische dames of meisjes en ik noch m'n collega's hebben er een probleem mee gehad.
Je bent wie je bent en dat maakt je eigen persoonlijkheid net zo goed! Tijdens de selectie zullen ze u echt niet beoordelen op geaardheid.
Succes met alles!

grtjs
T53
BUTTON_POST_REPLY