Samenvatting v/d dag op 30/9

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Lins »

Heb hier enorm veel info gevonden en mensen leren kennen die ook bezig zijn met hun testen.
Hierbij mijn "dankjewel":

Moest om 8 uur in Etterbeek zijn, vanaf half 8 konden we het gebouw binnen.
Vertrokken om kwart na 6 in Antwerpen en heel de ring stond al vast.
Daar kwam dan nog eens bij dat er een ongeluk was gebeurd in Kontich.
Ook daar alles vast en veel tijd verloren, Brussel ook nog wat aanschuiven.
Maar al bij al toch op tijd aangekomen, om 7.45 uur.

Brief en paspoort laten zien aan de poort, nadien aangemeld.
Blauwe badge voor de Nederlandstalige en oranje voor de Franstalige.

De postbakproef was test nr 1 die dag. Flink doorwerken, antwoorden zoeken in de mails.
Wijst zich automatisch uit, sommige vragen op goed gevoel beantwoorden (logisch nadenken).
Hier heb ik volgens mij enorm slecht op gescoord, had 13 vragen van de 16 opgelost en mijn tijd was om.

Nadien even pauze van 10 min ongeveer. Ik zat in een groepje van 4 personen in totaal.
Iedereen had een artikel genomen, even tijd om dit individueel te lezen en notities te nemen op kladbad.

Nadien zegt de psycholoog welke kandidaat er eerst moet beginnen. Je vertelt wat er in jouw artikel staat en wat jij hierover vindt. Nadien pikken andere kandidaten hierop in, of ze ermee akkoord zijn of tegen. Of geven eventueel oplossingen/argumenten.

Oogcontact maken, rechtop zitten, luisteren (heel belangrijk!!!!), elkaar laten uitpraten maar zelf ook voldoende inbreng hebben. Het gaat er niet om met hoeveel argumenten je komt en/of de hoeveelheid oplossingen maar wel of je een goede teamplayer bent!

Nadien een klein verslagje hierover maken (zonder je artikel dit moet je terug afgeven dus neem voldoende notities).

10 min pauze en terug naar binnen.

Een politiekantoor indelen. Je krijgt bundeltje info. Iedereen krijgt een dienst met de belangrijkste punten voor die dienst. Je moet in groep weer tot een goede oplossing komen. Waar plaats je welke dienst in het gebouw en waarom. Onze psycholoog stelde achteraf erg kritische vragen en gaf kritische commentaar. Waar ze 100% gelijk in had. Dus ook toegegeven dat we met die feiten geen rekening hadden gehouden. No stress, ze hebben altijd wel opmerkingen om te zien hoe je reageert. Ik ben de psycholoog gewoon blijven aankijken, vriendelijk.

Nadien mini pauze van paar minuten.

Ze begeleidde ons naar een lokaal met allemaal computers. +- 300 vragen over onszelf.
Wat past bij me, wat past niet bij me. Ik ben in alles 100% eerlijk geweest. Mijn zwak punt is bv werk structuren, dit heb ik ook aangeduid. Ook al weet ik dat dit belangrijk is voor een INP. Ik ga waarschijnlijk voor de commissie dit mogen uitleggen maar dit is gewoon hoe ik ben. En zal wel uitleggen dat bv de postbakproef een goed voorbeeld daarvan is, als iets snel snel moet gebeuren van administratieve taken dan ben ik daar iets minder goed in. Zo ben ik nu eenmaal, denk dus niet te lang over de vragen na maar duid je eerste gevoel gewoon aan.

Middagpauze van 3 kwartier ongeveer.

Nadien wat papieren schriftelijk invullen. BV: ooit al met politie in aanraking gekomen, aanduiden welke scholen je opleiding wil volgen, ooit al anar psycholoog geweest enz enz.

Dan roepen ze u naar een psycholoog.
Kleine voorstelling gegeven, de mijne was heel kort. Ik heb geen broers of zussen, geen 101 diplomas, niet gehuwd, oefen al 6-7 jaar dezelfde job uit waarvoor ik ook heb gestudeerd. Dus redelijk beknopt gehouden.
Psycholoog pikt daarop in om vragen te stellen. Ik heb dit niet ervaren als een negatief gesprek. Ben volledig mezelf geweest. Ze stelde nog de vraag of ik nog vragen had. Heb er enkele gesteld en mijn dag zat erop.

Dankjewel voor alle info die ik van andere hier heb.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
TekinC
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 21:48

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door TekinC »

Klopt het dat je eerst je medische mag doen en nadien je commissie? en wat me is opgevallen is dat je heel veel geluk hebt gehad precies met je proeven, ze zijn allemaal kort op mekaar
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Lins »

Ik heb mijn brief verstuurd op 26 januari, maanden niets gehoord. Vanaf ik mocht komen voor mijn cognitieve ging het plots allemaal heel snel.
Ik heb nu amper 12 dagen tijd voor de commissie, redelijk in de stress want het is plots heel veel leerstof en ik werk fulltime.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door JV91 »

Ik werk zelf ook fulltime. Maar die maanden dat je toen niks gehoord had, kon je wel gebruiken om bij te leren. Always learn ahead :-) good luck.
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
Dirkske
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2015, 05:17

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Dirkske »

Bedankt Lins voor de nodige informatie.
Ik zal deze zeker kunnen gebruiken de komende weken/maanden :)
Selectieproeven :
Functioneel parcours: herkansing 3.03
Cognitieve proef: geslaagd 25-9-2015
Persoonlijkheidsproef : in afwachting
Medische proef : in afwachting
Selectiecommissie : in afwachting
Jokevgh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2016, 17:55

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Jokevgh »

Beste Lins,

Bedankt voor uw gedetailleerd verslag. Ik ben net geslaagd in mijn fysieke test (van de cognitieve was ik vrijgesteld )
Maar weet jij soms waar ik voorbeelden kan vinden van die postbakvakjes? En van die indeling van een politiekantoor ?
Ik heb al op jobpol en fedpol gezocht maar kan het niet vinden?

Alvast proficiat en hopelijk heb je toch nog tijd om mij te antwoorden!

Alvast bedankt.

Groetjes, Jokevgh
GauthierMoock
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015, 11:55

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door GauthierMoock »

Jokevgh schreefCOLONBeste Lins,

Bedankt voor uw gedetailleerd verslag. Ik ben net geslaagd in mijn fysieke test (van de cognitieve was ik vrijgesteld )
Maar weet jij soms waar ik voorbeelden kan vinden van die postbakvakjes? En van die indeling van een politiekantoor ?
Ik heb al op jobpol en fedpol gezocht maar kan het niet vinden?

Alvast proficiat en hopelijk heb je toch nog tijd om mij te antwoorden!

Alvast bedankt.

Groetjes, Jokevgh
Hallo Joke

Ik heb hier en daar eens rondgevraagd en mensen raadden mij deze postbakoefening aan als voorbereiding: https://www.selor.be/nl/testen/pc-teste ... koefening/
Voor de indeling van een politiekantoor kan u altijd eens naar uw lokaal politiekorps gaan en daar praten met een inspecteur die u wat meer info kan geven.
Jokevgh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2016, 17:55

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Jokevgh »

Beste GauthierMoock,

Bedankt voor de reactie.

Ik had nog een vraag eigenlijk:
Kan je een aantal voorbeelden geven van de geïnformatiseerde persoonlijkheidsproef? Ik ben nl. naar een info - dag geweest van het ACV en zij hebben een bundel gegeven met een aantal vragen . (voor zij die willen oefenen: www.assessment-online.nl/gratis test.aspx)
Maar ik vind die vragen dubbelzinnig soms, "vrijheid om te doen wat ik wil, is voor mij heel belangrijk": is dat in uw vrije tijd of op het werk?
Ook "Ik kan mijn gedrag gemakkelijk aanpassen aan de mensen rond mij heen...." ook hier stel ik me dan de vraag , bedoelen ze nu op het werk of in de sportclub ofzo
Weet jij nog vragen?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Joke
davym
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:49

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door davym »

Voorbereiden op de persoonlijkheidsproef die je op de computer moet ingeven lijkt me zinloos.

Er zijn inderdaad veel dubbelzinnige vragen waar je moet antwoorden wat meest en minst van toepassing is bij uzelf.

Ik raad u aan om gewoon eerlijk te zijn en op iedere vraag in te vullen wat volgens u het beste antwoord is (niet wat volgens hen het juiste antwoord is!).

Er zijn ca. 300 vragen, sommige vragen keren ook verschillende malen terug in een andere vorm zodat je volledig door de mand valt indien je niet eerlijk en oprecht antwoord. Lukt het je toch, dan val je zeker door de mand bij het gesprek of bij de selectiecommissie.

Attest van slagen (16-02-16)
Start opleiding (02-05-16)
PAULO PROM 115
Jokevgh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2016, 17:55

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door Jokevgh »

Beste Davym,

Bedankt voor uw reactie. uiteraard moet je eerlijk zijn, doch ben ik alleen bang om vragen verkeerd te interpreteren.
Liegen haalt inderdaad niets uit, want hoe graag ik ook INP wil worden, misschien heb ik daar helemaal niet het juiste profiel voor.
Dan word je toch ook alleen maar ongelukkig later op uw job en dat wil ik kost wat kost vermijden.

Wat betreft de indeling van het politiekantoor, heb je daar enige tips voor mij? Ik ga al vragen om in onze lokale PZ is een kijkje te mogen komen nemen, doch mocht dit niet lukken...

Alvast bedankt.

Groetjes,

Joke
davym
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:49

Re: Samenvatting v/d dag op 30/9

Bericht door davym »

Ook daar valt weinig aan voor te bereiden, één oplossing bestaat gewoon niet.

De bedoeling van die groepsopdrachten (onderwerp bespreken en indeling kantoor) is enkel en alleen om uw samenwerking met anderen te testen, uw assertiviteit, argumentatie, ingesteldheid, medewerking, zin voor initiatief,....

Welke indeling je ook zal voorstellen, negatieve commentaren en argumenten zullen er sowieso zijn ;-)
Uiteraard zijn er zaken die vrij logisch zijn, zoals geen hondenkennel naast een onthaal plaatsen :-) Onthoud gewoon dat er geen juiste oplossing bestaat, belangrijk is om samen te overleggen, waarom wel of niet te argumenteren, luisteren en tot 1 gezamenlijke oplossing te komen (en deze ook verdedigen!!)

Succes!

Attest van slagen (16-02-16)
Start opleiding (02-05-16)
PAULO PROM 115
BUTTON_POST_REPLY