postbakoefening

Forumregels
Afbeelding
DaanH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 18:06

postbakoefening

Bericht door DaanH »

Hallo,

Ik heb opgevangen dat je voor de persoonlijkheidsproef ook een postbak oefening moet doen, ik heb wat zitten opzoeken over de postbakoefening voor inspecteur maar vind hier niets van terug op jobpol of dit forum. Daarom vroeg ik me af of je nu een postbakoefening moet doen tijdens je persoonlijkheidproef of niet?
Indien ja, wat voor een postbakoefening is dat juist?

Grtz
D.
Proef 1 AINP : Sportproef geslaagd / Cognitieve gebuisd (bezich aan 7de jaar IV)
Proef 2 AINP : Persoonlijkheidsproef In afwachting
Proef 3 AINP : Medisch onderzoek In afwachting
Proef 4 AINP : Selectiecommissie In afwachting
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: postbakoefening

Bericht door Berre »

http://pcibdemo.selor.be/?language=1

is een soortgelijke test
DaanH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 18:06

Re: postbakoefening

Bericht door DaanH »

Berre schreefCOLONhttp://pcibdemo.selor.be/?language=1

is een soortgelijke test
Dus je moet eigenlijk niets typen ofzo?
Proef 1 AINP : Sportproef geslaagd / Cognitieve gebuisd (bezich aan 7de jaar IV)
Proef 2 AINP : Persoonlijkheidsproef In afwachting
Proef 3 AINP : Medisch onderzoek In afwachting
Proef 4 AINP : Selectiecommissie In afwachting
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: postbakoefening

Bericht door Berre »

Neen, dat klopt. Is ook helemaal niet moeilijk. Da's 't minste om u zorgen over te maken hoor
DaanH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 18:06

Re: postbakoefening

Bericht door DaanH »

Berre schreefCOLONNeen, dat klopt. Is ook helemaal niet moeilijk. Da's 't minste om u zorgen over te maken hoor
Ahzo, oke bedankt!
Proef 1 AINP : Sportproef geslaagd / Cognitieve gebuisd (bezich aan 7de jaar IV)
Proef 2 AINP : Persoonlijkheidsproef In afwachting
Proef 3 AINP : Medisch onderzoek In afwachting
Proef 4 AINP : Selectiecommissie In afwachting
Barry
Politie
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2010, 14:30

Re: postbakoefening

Bericht door Barry »

Wel goed doorwerken, want je hebt maar een half uurtje :)
INP
jedisparkle
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013, 18:08

Re: postbakoefening

Bericht door jedisparkle »

ik vond dat eigenlijk het lastigste van de hele dag.
Komt ook op het einde van de voormiddag, na de groepsproeven...
gewoon eerste alle mails doorlezen en dan pas beginnen antwoorden.

ik had hierbij helemaal geen goed gevoel, maar ik ben toch geslaagd, dus met een slecht gevoel buitengaan na de postbakoef is niet noodzakelijk een ramp :-D
Proef 1 INP 22/04/'13:
Functioneel parcours: geslaagd
Cognitieve: vrijgesteld
Proef 2 INP: 15/07/2013 - geslaagd (brief 17/07/2013)
Proef 3 INP: 04/09/2013
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging.
MathieuD88

Re: postbakoefening

Bericht door MathieuD88 »

Ik heb sommige vragen in die postbakoefening ook op goed gevoel beantwoord, maar ik hou er wel een redelijk goed gevoel aan over. Ik maakte me aanvankelijk meer zorgen om de groepsproeven.
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: postbakoefening

Bericht door Amedee »

Misschien nog eens een update rond de postbakoefening:

Op het forum staat op bepaalde plaatsen te lezen dat de oefening van Selor een goede voorbereiding is op de test in Etterbeek. Ik had de Selortest ook gemaakt ter voorbereiding en als je het mij vraagt, is de test in Etterbeek een pak gemakkelijker dan deze van Selor.

Probeer het dus eens uit en ik denk dat je met een middelmatig resultaat op de test van Selor, ook wel moet slagen in de postbakoefening in Etterbeek.

Je vindt de test hier: http://www.selor.be/nl/testen/selectiet ... akoefening

Succes!
Inspecteur van Politie
PEW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:59

Re: postbakoefening

Bericht door PEW »

Mag je eigenlijk kladpapier gebruiken voor die postbakoefening of moet dat uit het hoofd?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: postbakoefening

Bericht door VRS »

PEW schreefCOLONMag je eigenlijk kladpapier gebruiken voor die postbakoefening of moet dat uit het hoofd?
Ik geloof dat we dat gewoon 'uit het hoofd' moesten doen. Bij ons werd er geen kladpapier gebruikt.
Maar niet mee inzitten: die postbaktest valt eigenlijk echt wel goed mee en normaal kom je (redelijk nipt) toe met de tijd die je ervoor krijgt. Ik had maanden geleden nog zo'n postbaktest via de site van Selor gedaan, en die vond ik alleszins moeilijker dan die op de selectieproef zelf. Bereid je goed voor, gebruik je gezond verstand, werk grondig maar toch snel genoeg en maak je vooral niet te druk.
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: postbakoefening

Bericht door Jifri »

Ik heb al verschillende dingen gehoord over deze postbakoefening, bij deze zou ik dus wat verduidelijking willen vragen.
Klopt het dat je alle mails op hetzelfde moment krijgt en dat hierover losstaande vragen moet oplossen? Of is het net zoals op de site van Selor dat je de mails moet indelen op basis van taken die moeten uitgevoerd worden en de belangrijkheidsgraad en dergelijken?
Alvast bedankt!
vincent59
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014, 12:45

Re: postbakoefening

Bericht door vincent59 »

Jifri schreefCOLONIk heb al verschillende dingen gehoord over deze postbakoefening, bij deze zou ik dus wat verduidelijking willen vragen.
Klopt het dat je alle mails op hetzelfde moment krijgt en dat hierover losstaande vragen moet oplossen? Of is het net zoals op de site van Selor dat je de mails moet indelen op basis van taken die moeten uitgevoerd worden en de belangrijkheidsgraad en dergelijken?
Alvast bedankt!
Beste,

Tijdens mijn postbaktest moest ik in een fictief bedrijf de job overnemen van een collega die door omstandigheden niet in staat was om zijn werk te doen. Tijdens mijn oefening kreeg ik een mailbox voorgeschoteld met een 15-tal mails in. Je bent vrij om door de mails te bladeren EN je kan ook door de verschillende vragen bladeren of terugkeren naar vorige vragen. De persoon die ik moest vervangen tijdens de test werkte als event-planner in een bedrijf, en ging een benefiet organiseren. Ik moest dus zijn taak overnemen. In mijn eerste mail kreeg ik verschillende bijlagen, waar o.a. de verschillende collega's instonden, welke jobs zij doen, wie welke taken op zich neemt tijdens de benefiet, wat al geregeld is, uurroosters, wat nog moet gedaan worden.
Dat dient allemaal nog om u in te leiden in de proef. Dan start de echte uitdaging. De vragen handelen vaak over verschillende mails, en op sommige vragen vind je geen letterlijk antwoord en moet je aanduiden wat volgens jou de meest logische keuze is. Vragen kunnen bijvoorbeeld zijn 'Er ontbreken nog 3 mensen voor om 15:00u aan de inkom te staan met bonnetjes. Bij welke ploeg zou ik nog drie vrijwilligers kunnen vinden?' Dan krijg je enkele opties. Bijvoorbeeld 'De ochtendploeg, het onthaal, het secretariaat,...' en dan moet je gaan zoeken in je mails of er ergens nog mensen vrij zijn, of ze nog geen andere taken hebben op dat ogenblik.

Lees goed de onderwerpen van de mails, en weet over wat ze handelen. Het heeft geen nut om vanbuiten te leren wat er instaat want daarvoor is er te weinig tijd. Weet goed naar wat je zoekt: Cijfergegevens, een naam, een uurregeling,... Veel succes, en niet panikeren, deze test is haalbaar.
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: postbakoefening

Bericht door Bakkie »

vincent59 schreefCOLON
Jifri schreefCOLONIk heb al verschillende dingen gehoord over deze postbakoefening, bij deze zou ik dus wat verduidelijking willen vragen.
Klopt het dat je alle mails op hetzelfde moment krijgt en dat hierover losstaande vragen moet oplossen? Of is het net zoals op de site van Selor dat je de mails moet indelen op basis van taken die moeten uitgevoerd worden en de belangrijkheidsgraad en dergelijken?
Alvast bedankt!
De test van selor vond ik persoonlijk gemakkelijker. Hetgeen het meeste tijd kost bij de test is het zoeken van de juiste mail bij de juiste vraag en voor de rest een beetje logisch nadenken en redeneren. Let er wel op de dat de vraagstelling soms licht varieert. Voornamelijk ga je acties moeten selecteren van wat het meest prioritair is op dat moment of de actie waarbij jij je het beste voelt. Je krijgt 30 minuten voor 16 vragen en je kan de tijd volgen op het scherm. Probeer niet van buiten te leren en zo weinig mogelijk op te schrijven want je hebt de tijd nodig.
Succes alvast.
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: postbakoefening

Bericht door Jifri »

Bakkie schreefCOLON
vincent59 schreefCOLON
Jifri schreefCOLONIk heb al verschillende dingen gehoord over deze postbakoefening, bij deze zou ik dus wat verduidelijking willen vragen.
Klopt het dat je alle mails op hetzelfde moment krijgt en dat hierover losstaande vragen moet oplossen? Of is het net zoals op de site van Selor dat je de mails moet indelen op basis van taken die moeten uitgevoerd worden en de belangrijkheidsgraad en dergelijken?
Alvast bedankt!
De test van selor vond ik persoonlijk gemakkelijker. Hetgeen het meeste tijd kost bij de test is het zoeken van de juiste mail bij de juiste vraag en voor de rest een beetje logisch nadenken en redeneren. Let er wel op de dat de vraagstelling soms licht varieert. Voornamelijk ga je acties moeten selecteren van wat het meest prioritair is op dat moment of de actie waarbij jij je het beste voelt. Je krijgt 30 minuten voor 16 vragen en je kan de tijd volgen op het scherm. Probeer niet van buiten te leren en zo weinig mogelijk op te schrijven want je hebt de tijd nodig.
Succes alvast.
Bedankt voor de informatie! Als ik het goed begrijp krijg je dus echt vragen dat je moet oplossen en is de test van Selor dus toch nog een stuk anders omdat je daarbij per mail, wat opties moet aanduiden. De vragen die je krijgt gaan dus over alle mails, waartussen je dan het juiste antwoord moet zoeken of heb ik het fout begrepen?
BUTTON_POST_REPLY