feedback voor niet slagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

feedback voor niet slagen

Bericht door Pinkbigfoot »

Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Vandaag mijn feedback ontvangen, zaten een paar goeie tips en waarheden in, maar zaten ook een paar dingen in dat zij zeiden dat ik zou gezegd hebben en wat niet zo was, daarnaast beweerden ze ook dat ik een paar dingen niet gezegd zou hebben, terwijl ik dat wel degelijk heb gedaan :-s

enfin, lang verhaal kort gemaakt: iedereen zei mij dat ik niet teveel op de voorgrond moest treden en net daardoor ben ik niet geslaagd, omdat ik blijkbaar niet genoeg op de voorgrond ben gekomen :oops:

toen ik zei dat iedereen mij dat had aangeraden was het antwoord: je moet wel veel op de voorgrond treden, zolang het niet dominant is...

persoonlijk gesprek daarentegen was blijkbaar zeer goed, de groepsproeven hebben mij genekt :-(


toen ze op het eind van het gesprek vroeg of ik nog zou deelnemen had ik zo snel geantwoord van ja, dat ze zei dat ik net iets te snel heb geantwoord ?!?!?! 't is toch nooit goed hé :-D
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
Tiglet
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2011, 20:54

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Tiglet »

Ik heb al vaker gelezen dat mensen het helemaal anders ervaren dan wat de uitslag hen verteld.
Hoeveel tijd zat er trouwens tussen je proef en het ontvangen van je uitslag?
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Pinkbigfoot »

Tiglet schreefCOLONIk heb al vaker gelezen dat mensen het helemaal anders ervaren dan wat de uitslag hen verteld.
Hoeveel tijd zat er trouwens tussen je proef en het ontvangen van je uitslag?
3 dagen
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Yellowhair1 »

Wie en wat zit er zoal in het examen panel daar?
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Pinkbigfoot »

Yellowhair1 schreefCOLONWie en wat zit er zoal in het examen panel daar?
enkel maar psychologen
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Yellowhair1 »

Pinkbigfoot schreefCOLON
Yellowhair1 schreefCOLONWie en wat zit er zoal in het examen panel daar?
enkel maar psychologen
--->Genoeg gezegd. There's your answer. Ik ben er zeker van dat weinig of geen enkele van hen ook maar 1 dag als politieman/vrouw op straat gewerkt heeft.

Je moet te weten komen exact welke antwoorden en houding ze willen zien en horen van U. Paar dat met al de community policing en political correctness nonsense. En zorg ervoor dat je overtuigend bent in je antwoorden en in je presentatie.
Ik zou nog dit advies geven: als politie agent ben je ook een salesman (verkoper) en ook een acteur. You have to know when to turn it on and when to turn it off.
Bekijk dit als een uitdaging, niks meer. Geef hen wat ze willen horen. Als politieman ga je goede interview skills nodig hebben. Gebruik ze.
Een keer nadat je aangenomen bent, je opleiding volbracht en als je op straat werkt is het een gans andere wereld.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door NickVE »

@Yellowhair: Bij de selectiecommissie (proef 4) is het merendeel wel politiepersoneel.
Bij mij was het een panel van 1 psychologe, 2 commissarissen en 1 hoofdinspecteur.

't Lijkt mij wel logisch dat ze voor deze persoonlijkheidsproef (proef 2) enkel psychologen gebruiken, aangezien er nog een grote filtering "moet" gebeuren in dit stadium.
Pinkbigfoot schreefCOLONtoen ze op het eind van het gesprek vroeg of ik nog zou deelnemen had ik zo snel geantwoord van ja, dat ze zei dat ik net iets te snel heb geantwoord ?!?!?! 't is toch nooit goed hé :-D
Ik heb op die vraag zelfs "neen, waarschijnlijk niet" geantwoord toen (mits goede motivatie "mijn persoonlijkheid is wat het is, ik kan mezelf niet veranderen op dat vlak").
INP PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door vdv »

Ik zie niet in wat er verkeerd is aan snel antwoorden, maar kom: dat zal het verschil niet maken.

Dat je op de voorgrond moet treden zonder dominant te zijn is wel correct. Gedraag je alsof je bij vrienden zou zijn: allen op gelijk niveau met wedezijds begrip over wat er gezegd wordt in de groep.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door Yellowhair1 »

@Yellowhair: Bij de selectiecommissie (proef 4) is het merendeel wel politiepersoneel.
Bij mij was het een panel van 1 psychologe, 2 commissarissen en 1 hoofdinspecteur.

Nick: Welke vragen kreeg je zoal?
Character is how you treat those who can do nothing for you.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: feedback voor niet slagen

Bericht door NickVE »

Goh... naast polsen naar mijn motivatie waren het voornamelijk politionele casussen en hoe ik die zou oplossen. Ook best wat theorievragen over de werking/structuur/leiding van de lokale en federale politiedienst.

Het is al een jaar geleden... dus details ontsnappen mij een beetje.

Maar soit, dit is al té off-topic :).
INP PZ Antwerpen
BUTTON_POST_REPLY