De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Arne_- »

Ik ben op 22 november mijn persoonlijkheidsproeven gaan doen. En ik was geslaagd. Ik zal proberen te omschrijven hoe die dag was voor mij.

Ik kwam aan om kwart na 7, nog beetje moe. Na een tijdje mochten we naar boven naar de 2e verdieping waar we moesten wachten. Toen werden we in groepjes ingedeeld.

De eerste proef was de computer proef. Deze is redelijk simpel, je moet gewoon eerlijk antwoorden. Om dit te testen komen eerder gevraagde vragen terug.

Na deze proef werd je met je groep naar een ruimte gebracht waar 3 psychologen zitten. Mijn eerste groepsproef was het bespreken van problemen in groep, hierover discusiëren en oplossingen zoeken. Mijn probleem was het foutief gebruiken en achterlaten van dienstvoertuigen. Je moet hier gewoon actief in deelnemen en genoeg inbreng hebben in de groep. Daarna moet je de gevonden oplossingen die je gevonden hebt met de groep voorleggen aan de psychologen. Je moet er ook een verslag overschrijven. Let vooral op taal hier!

Daarna kregen we 10 min pauze en begon de 2e groepsproef. Hier kreeg je een stadsplan en iedereen kreeg een aantal misdrijven/ misdaden voor zich. Hier moet je met de groep de 7 prioritairste oproepen rangschikken van de +- 30 die je krijgt. Je bent tijdens deze proef een fictieve interventie eenheid. Hier moet je eveneens overleggen samen met de groep. Je krijgt ook documentatie om de ernst te bepalen zoals nationaal veiligheids plan...

Hierna volgde de postbakoefening. Hier vind je genoeg voorbeelden van op het internet. Zeker rustig blijven bij deze proef.

Als laatste was er een gesprek met psycholoog, ik heb dit als aangenaam ervaard. Je moet ook een hoop papieren invullen.

Het was en zeer zware dag, vooral mentaal. Maar al bij al een goed resultaat!
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Sw@tLorD »

Op 07/01/2014 heb ik mijn proef afgelegd. Hier is een beschrijving.


Mijn dag begon redelijk vroeg. Ik was op tijd vertrokken ik was er dan ook te vroeg, maar dat was niet erg want ik had genoeg parkeerplaats in de Luchtmachtlaan zelf (niet betalend). Om 7u ging de deur open en ik schrok even, want iedereen die binnen kwam zei gewoon 'bonjour'. Ik dacht dat ik misschien bij de verkeerde groep zat. Maar toen de nederlandstaligen opgeroepen werden om zich aan te melden dan stond de helft op. Dus ik was opgelucht. In totaal waren wij met ongeveer 30 personen. Rond 8u15 werden wij in 6 groepen verdeeld.
Ik zat in een groep met vijf andere personen. Twee onervaren meisjes, een onervaren man en twee mannen die het al eens hadden gedaan. Ikzelf deed ook pas voor de eerste keer mee.

Proef 1:

We werden naar een computerlokaal begeleid. hier kregen wij 60 vragen. Elke vraag bestond uit 6 of 8 termen met betrekking tot karakter. Je kon slechts 2 keuzes aangeven; eentje die volledig bij je past en een die helemaal niet bij je past. Ze veranderen de volgorde van de termen, of ze veranderen empathie in inlevingsvermogen. De bedoeling is om na te gaan dat je eerlijk / consequent bent.

Proef 2:
Iedereen kreeg een badge met een letter en een cijfer. Dit bepaald jouw groep alsook de plaats waar je mag gaan zitten aan tafel. Vervolgens krijgt iedereen krijgt een causus. Je krijgt eerst 8 minuten om je tekst te lezen en voor te bereiden. Je kan best de essentie meteen neerpennen. Vervolgens trekt de jury van psychologen willekeurig een nummer en dan is het aan die persoon om zijn tekst aan de groep voor te stellen. Je hebt 2m30. Daarna krijg je 4 minuten om in groep oplossingen te zoeken voor het probleem. Probeer iedereen te betrekken. Vraag eventueel of die stille persoon aan tafel ook een idee heeft. Daarna moet je je tot de jury richten en de oplossingen opsommen. Meteen worden er een paar vragen gesteld en men blijft soms even doorvragen. Hierna krijg je een kwartier om het probleem alsook de oplossingen in een vloeiende tekst te gieten.

10 minuten pauze

Proef 3:

Dit is weer een groepsproef, maar eerst krijg je 25 minuten om zelf een individuele fiche in te vullen. Iedereen krijgt 5 problemen van de buurt. Ik vond dit lastig want ik wist absoluut niet wat ik moest doen. Je moet deze 5 problemen een prioriteit geven en telkens verklaren waarom je een bepaald probleem deze plaats geeft. Hiermee moet je rekening houden of het probleem wel binnen jouw zone ligt en of het ook binnen jouw werkuren valt. Rekening houdend met andere factoren (NVP, ZVP, enkele mails en statistieken)

Vervolgens heb je 20 minuten om met de groep samen 7 prioriteiten op te stellen. Bespreek alles goed in groep

Proef 4:

Dit is dan de postbakproef. Je kan je hier niet op voorbereiden. De instructies zijn duidelijk en ik zou zeggen volg jouw buikgevoel en soms is het de logica die moet werken.

40-tal minuutjes pauze

Proef 5:

Je krijgt een paar bladzijden waar je jouw gegevens moet invullen en verklaringen moet tekenen (wapendracht, psychologische fiche, biografische lijst). Terwijl iedereen dit op zijn tempo invult, worden de kandidaten een per een tot een psycholoog geroepen voor het interview.

Hier is geen echte lijn te trekken. Alles hangt af van jouw biografische lijst. Bij mij vroegen ze veel over mijn persoonlijke achtergrond. De gezinssituatie en studieverleden. Ik heb maar enkele theoretische vragen gekregen. Ze werden wel niet rechtuit gesteld, maar eerder via een omweg. Uiteindelijk viel de vraag: verschil tussen agent en inspecteur? structuur van de federale, waar vind je de federale politie? Taken van de interventie? Er wordt dieper ingegaan op de vragen. Men probeert je in een hoekje te krijgen. Ik had dit eigenlijk nu nog niet verwacht.

Zelf schat ik mijn kansen klein in want ik was tijdens het interview heel zenuwachtig, ik raakte soms niet uit mijn woorden. Ik wacht nu verder op feedback.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Remzi
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 12:58

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Remzi »

Geslaagddddd
Cognitieve proef: 22.11.2013 GESLAAGD 12.12.2013
Functioneel parcours: 22.11.2013 GESLAAGD 2.54m
Persoonlijkheidsproef : 14.01.2014 GESLAAGD 21.01.2014
Antecedenten onderzoek: 15.03.2014 POSITIEF 15.03.2014
Selectiecommissie : 19.05.2014 In afwachting van resultaat
Medische proef :
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Even mijn ervaringen van afgelopen donderdag (6 februari 2014) neertypen. 't Zal weer een lange tekst worden vrees ik, maar het laat toe om beter in detail te kunnen treden (want de grote lijnen kent iedereen hier wellicht wel).

Toegekomen in het complex Géruzet in Etterbeek rond 07.15 uur en daar even gewacht met enkele anderen om door de dame aan het onthaal naar het tweede verdiep gestuurd te worden. Daar wachtten we tot rond 08.00 uur toen iemand van DSR ons een badge (met letter van je groep en je individueel nummer) voor de groepsproeven kwam geven en de nodige uitleg van de dag deed. We waren met 11 kandidaten, waarvan de helft in de ene en de andere helft in de andere groep werd ingedeeld. Het verbaasde me dat deze proef met zo'n kleine groep gebeurde, ik verwachtte mij aan 20, 30 kandidaten.

1. Iedereen mee naar het gelijkvloers om in een computerlokaal een persoonlijkheidstest op de PC te doen. Vrij simpel en duidelijk: gewoon aanduiden welke eigenschappen het meest en het minst op jou van toepassing zijn. Op dit forum is al vaak uitgelegd hoe het verloopt en waarop je moet letten.

2. Na de proef op de computer (die doorgaans ca. 20 minuten in beslag neemt dacht ik) gingen we weer naar boven om op het tweede verdiep in de wachtruimte te wachten op de psychologe voor de eerste groepsproef.
Na ongeveer 10 minuten te wachten werden we benaderd door een psychologe die ons kort uitlegde dat we aan de eerste groepsproef gingen beginnen en ons schrijfgerief moesten bij hebben. Aan het lokaal zei ze dat we in volgorde van ons toegekend nummer moesten plaatsnemen. Deze proef draait dus rond de hier ondertussen gekende fictieve artikelen die elk over een bepaald probleem gaan. Je krijgt zowel op papier als mondeling alle nodige uitleg, dus zelfs zonder door dit forum geïnformeerd te zijn weet je wel wat je moet doen. Ook de tijd die je voor elk onderdeel krijgt wordt duidelijk vermeld en strikt getimed door de psychologe. Voor het exacte verloop van de proef verwijs ik opnieuw naar wat hier eerder al gepost werd. Ik had het artikel over de ruzie tussen rokers en niet-rokers in een koekjesfabriek (NV Macleck of iets in die zin). Je doet dus je ding, terwijl een psychologe allerlei waarnemingen typt, en de andere kijkt en luistert.
Ik merkte wel dat de kijkende/luisterende psychologe (aan wie je het woord richt) op subtiele wijze test hoe sterk je bij je oplossingen blijft en hoe snel je afwijkt van wat je als groep zonet besliste. Ze gaat dieper in op hoe je bepaalde oplossingen concreet zou uitwerken en welke problemen er aan (kunnen) zijn. Belangrijk is om daar dus inderdaad rustig bij jouw/jullie standpunten te blijven, indien nodig wat mee te gaan in de opmerkingen, maar ook kunnen beargumenteren dat je op bepaalde kritiek/vragen van haar niet meteen kan antwoorden omdat jullie dit als groep niet hebben besproken. Wij hebben dat telkens wel wat kunnen opvangen doordat we de kritiek pareerden door te tonen dat dit wel wat inbegrepen zat in onze oplossing. Ik kan hier niet zeggen hoe die psychologen precies redeneren, maar ik denk dus wel dat het belangrijk is om op een rustige en onderbouwde manier te kunnen argumenteren dat de gevonden oplossing wel oké is.

3. Na deze proef, die vrij goed liep, moesten we weer even naar de wachtruimte om een kwartier ofzo later terug binnen te gaan voor de tweede groepsproef. Dit is de proef met de kaart van politiezone ingedeeld in verschillende divisies, waarbij jouw groep een groepje inspecteurs van het commissariaat van één van die divisies voorstelt. Ook hier verliep de proef zoals al eerder op het forum geschetst. Ikzelf heb er een steek laten vallen door te veel op m'n kladblad te werken, waardoor ik niet binnen de tijd mijn 'feiten' kon ordenen volgens prioriteit (ik had er 3 staan van de 6). Nadat de tijd verlopen is kan je niks meer wijzigen aan jouw antwoordblad. Dus het is aan te raden om meteen (maar bedachtzaam) te werken op het antwoordblad. Op zich heb je nipt genoeg tijd, maar je moet dus wel snel genoeg werken.
Wij waren er in ons groepsgesprek op gekomen om dus eerst de eerste prioriteit van ieder groepslid te nemen + 1 ander feit dat we allen ernstig vonden, en daarna onze 'feiten' te ordenen volgens de weg die we als patrouille zouden afleggen binnen onze dienst. Als een bepaalde problematiek zich dus pas twee uur na het begin van de shift voordeed, zetten we dat feit iets lager op ons lijstje, zodat we eerst een ander feit konden aanpakken. We stippelden dus echt een route uit zodat we alle feiten achtereenvolgens konden gaan aanpakken. Dit is uiteraard niet iets dat je per se zo moet doen, wel iets dat wij deden.

Opmerkingen over onze groepsproeven: naast mij zat er een jongen die bijna altijd als eerste het woord nam en ook vrij veel sprak. Het is soms een beetje ingewikkeld om de balans te vinden tussen zelf niet te weinig en te veel te spreken, vooral omdat je ook moet vermijden dat je anderen onderbreekt. Ook moet je echt erop letten dat je ook stillere personen erbij betrekt en soms een beetje doorvraagt. Ik denk dat wij dit bij onze eerste proef wel vrij goed deden (het zou misschien beter gekund hebben), maar bij onze tweede proef blijkbaar niet zo goed. Dit vernam ik later in het gesprek met een psychologe in de namiddag (verder meer daarover). De tweede proef deden we blijkbaar in 10 (van de maximaal 25) minuten; daarover stelde de psychologe in het gesprek ook vragen.

4. Na deze proeven gingen we naar beneden voor de postbakoefening. Hierbij is het vooral belangrijk dat je niet eerst alle mails gaat lezen, maar dat je in functie van de vragen die je onderaan krijgt gewoon de mails gaat bekijken. Op zich is deze test eigenlijk vrij simpel (zeker i.v.m. de test op Selor, die ook een heel andere aanpak heeft) en doenbaar binnen de tijd. Maar let dus wel op die tijd.Hierna was er tijd om wat te eten over de middag (er is wel een winkeltje in de buurt op wandelafstand voor wie nog niets heeft).

6. In de namiddag volgden we terug de de dame naar een vergaderlokaal waar we dus een aantal papieren moesten invullen:
- psychologische vragenlijst basiskader: een aantal bladzijden waarin je moet aanduiden of je psychologische dingen hebt meegemaakt/ervaart, het gaat van eerder 'gewone' dingen (bv. fobieën, zoals hoogtevrees bij mij) tot ernstige(re) stoornissen (schizofrenie, fetisjisme,...). Het is echt een hele waslijst aan dingen waarbij je dus het bolletje bij "ja" of "nee" moet aanduiden en eventueel de nodige uitleg verschaffen. Ik vind het belangrijk dat je als kandidaat daarbij niet vanuit een soort hoogmoed niet wilt/durft aangeven of je op psychologisch vlak iets hebt/had. Ik heb daar eerlijk op geantwoord en ook de nodige toelichting gegeven bij de psychologe in het gesprek.
- biografische vragenlijst basiskader: het vervolg op de vragenlijst die je met je uitnodiging meegestuurd krijgt, waarin er achtereenvolgens gepeild wordt naar: je motivatie, je gewenste werkplek, andere beroepen die je nog graag zou doen, wat er je wel en niet bevalt aan je huidige studies/job, wat je belangrijkste levensgebeurtenissen waren, je karaktereigenschappen en zinnen die je moet aanvullen.
- indiensttredingsverklaring basiskader: of je onmiddellijk, binnen de 6 maanden of vanaf een bepaalde datum zal starten aan de basisopleiding + wat je voorkeuren zijn qua politieschool + wat je eventuele onbeschikbaarheden zijn.
- document waarop je verklaart niet te weigeren/te onthouden gelijk welke wapens en andere verdedigingsmiddelen te gebruiken krachtens de wetgeving, je ertoe verbindt het uniform te dragen, je weet dat je een rijbewijs B moet hebben, je nog niet eerder een definitieve mislukking hebt opgelopen als aspirant, je al dan niet al lid bent van de politie.
- verklaring omtrent het verleden: hierin peilt men naar je betrokkenheid bij gelijk welke feiten (drugsgerelateerd, vluchtmisdrijf, slagen en verwondingen, diefstal, etc.). Hierbij moet je alles aanduiden waarbij je betrokken was (zelfs al kwam er geen politie aan te pas). Naast een GAS-boete heb ik nooit iets misdaan, maar ik duidde wel 'diefstal' aan om te kunnen zeggen dat ik reeds 2 keer het slachtoffer was van een fietsendiefstal.
- verklaring op eer i.v.m. omgang met drugs: document waarop je expliciet moet aangeven of en hoe je al dan niet in aanraking kwam met drugs.

Je moet met de ingevulde psychologische vragenlijst naar een psychologe gaan voor het gesprek. Dit gesprek gaat over van alles: persoonlijk voorstelling, vragen over hoe je was/bent op school en unief, wat je positieve en negatieve karaktertrekken zijn, hoe je volgens je vrienden bent in groep, waar je terecht wil komen en wat dat dan inhoudt (bij mij interventie, en dat kunnen uitleggen), hoe je je geïnformeerd hebt (dan de vraag gekregen om de basisopleiding te schetsen), wat je vond van de groepsproeven en je eigen prestaties, vragen i.v.m. wat naar voren kwam uit de persoonlijkheidstest op de computer, hoeveel alcohol je precies drinkt, of je al drugs gebruikte, etc. Je krijgt ook de vraag wat je mening is over de groepsproeven: jouw rol en die van anderen, wat beter kon. Ik heb hiervan gebruik gemaakt om te zeggen dat ik een steek liet vallen met het oplijsten van mijn prioriteiten. Ik moest ook beargumenteren dat het geen minpunt was dat we in 'slechts' 10 minuten klaar waren.

De vragen verschillen per kandidaat natuurlijk.En voor de duidelijkheid: je moet zeker al een goed en grondig inzicht hebben in de politie (werking, EPZ, GGPZ, IGPZ, structuur, bazen, ministers, inhoud opleiding, 7 basisfunctionaliteiten, fedpol/lokpol).
Bij mij ging het overwegend positief. Uit mijn computertest bleek wel dat ik zogezegd emotioneel niet heel 'sterk' ben of iets in die aard. Ze vroeg dan of ik mezelf daarin kon herkennen en ik dat verder kon verduidelijken. Heb dan uitgelegd dat ik mezelf inderdaad zou kunnen zien als eerder een 'emotioneel' persoon maar niet als emotioneel zwak. Emotioneel is trouwens ook iets breed, dus of het positief of negatief is hangt er van af wat er precies onder verstaan wordt en hoe het bekeken wordt (!). Ik heb voorbeelden aangehaald van zaken die mij aangrijpen (commentaar was dan wel dat de meeste mensen dit wel aangrijpend zouden vinden), en een bepaald moment in mijn leven dat voor mij emotioneel echt zwaar was (wat voor de meesten die het meemaken ook zo is, dus niets schokkend uniek ofzo). Over dat laatste hebben we nog een eind doorgesproken en ik denk daar wel duidelijk gemaakt te hebben dat ik sterk (en zelfs sterker dan vroeger) in mijn schoenen sta, dat dit eigenlijk een 'goede' ervaring was voor mijn maturiteit, dat ik er zelf volledig goed mee om kan, dat het niet betekent dat ik niet het politiewerk zou aankunnen (want dat was dan haar vraag uiteraard) omdat ik weet wat ik kan verwachten + omdat ik mentaal wel sterk sta + omdat ik op genoeg vrienden, familie, collega's en andere vangnetten (bv. Stressteam) zou kunnen rekenen.
Al bij al een goed en diepgaand gesprek.

Tot slot: het viel me op dat er bij deze proef opnieuw een deel kandidaten bij waren die veel te weinig afweten wat ze er komen doen, hoe de politie ineen zit (sommigen wisten zelfs niet wat de structuur van de GPI of de fedpol is en wie de CG is!!), hoe de proeven verlopen. Dat komt echt niet over bij de mensen van DSR en ook niet bij de andere kandidaten. Het werkt zelfs wat demotiverend om dit als gemotiveerde kandidaat te moeten ervaren; je zit toch veel liever tussen gelijkgestemde mensen die er even hard voor gaan en even gemotiveerd lijken. Wat ook totaal niet goed overkomt is het uitgebreid commentaar en gezaag van bepaalde kandidaten over de 'kutvragen' die in al die tests,vragenlijsten en gesprekken gesteld worden. Ze deden dat op een nogal jolige en luid-lacherige manier, maar als je je als kandidaat zo 'enerveert' aan de proef die grondig bekijkt of je mentaal geschikt bent kan men zich toch vragen stellen bij je ingesteldheid. :roll:
Laatst gewijzigd door 2 op VRS, in totaal 8 keer gewijzigd.
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Jurgenpykie »

Aardig verslag, dit is zowat dezelfde beschrijving als wat ik heb meegemaakt.

Op het laatste heb je het over de motivatie van de medekandidaten. Het zullen wrs die zijn die de statistieken beinvloeden.
Zoals ze mij in t begin zeiden: 1 op de 10 slaagt maar in de proeven, dit wil niks over jou zeggen maar over je voorgangers ( of medekandidaten)

Veel succes bij de selectiecommissie ! ( er van uit gaande dat je nu geslaagd bent) 8)
Promotie oktober 2014
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Jurgenpykie schreefCOLONAardig verslag, dit is zowat dezelfde beschrijving als wat ik heb meegemaakt.

Op het laatste heb je het over de motivatie van de medekandidaten. Het zullen wrs die zijn die de statistieken beinvloeden.
Zoals ze mij in t begin zeiden: 1 op de 10 slaagt maar in de proeven, dit wil niks over jou zeggen maar over je voorgangers ( of medekandidaten)

Veel succes bij de selectiecommissie ! ( er van uit gaande dat je nu geslaagd bent) 8)
Bedankt. :wink:

Inderdaad, als ik zie welke kandidaten er zoal zijn, kan ik heel goed geloven waarom er zoveel afvallen. Niet dat het allemaal stuk voor stuk dé slechtste uit zijn (gelukkig), maar je merkt toch snel dat er genoeg tussen zitten die niet zo geschikt zijn.

Positief is wel dat de mensen (zowel kandidaten als politiemensen die toevallig passeren) echt wel vriendelijk in de omgang zijn, is wel een aangenaam gevoel als je daar zit als kandidaat.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Ze werken vlug bij DSR: vandaag al de brief gekregen waarin staat dat ik voor de persoonlijkheidsproef geslaagd ben. Dus dat 2 tot 3 weken wachten op die brief was toch wat overdreven van de mensen van DSR. Een vreugdevolle dag.
Zeki
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2013, 20:33

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Zeki »

Aangezien ik niet geslaagd ben voor mijn persoonlijkheidsonderzoek van het basiskader zou ik mijn kansen via het agentenkader proberen om nog bij de politie te gaan. Mijn vraag is komen er dit jaar nog vacatures voor agent van politie? Iemand die er iets van weet ??
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Mrblomme »

Hielcom schreefCOLONZe werken vlug bij DSR: vandaag al de brief gekregen waarin staat dat ik voor de persoonlijkheidsproef geslaagd ben. Dus dat 2 tot 3 weken wachten op die brief was toch wat overdreven van de mensen van DSR. Een vreugdevolle dag.
Proficiat Hielcom!! Dat wil zeggen dat je 4 werkdagen gewacht hebt... Ik heb mijn testen maandag gedaan... Om het in het plaatselijk Eekloosch te zeggen (ke den ertebonk!). :mrgreen:
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Mrblomme schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONZe werken vlug bij DSR: vandaag al de brief gekregen waarin staat dat ik voor de persoonlijkheidsproef geslaagd ben. Dus dat 2 tot 3 weken wachten op die brief was toch wat overdreven van de mensen van DSR. Een vreugdevolle dag.
Proficiat Hielcom!! Dat wil zeggen dat je 4 werkdagen gewacht hebt... Ik heb mijn testen maandag gedaan... Om het in het plaatselijk Eekloosch te zeggen (ke den ertebonk!). :mrgreen:
Bedankt! Hopelijk ook een positieve uitslag voor jou binnenkort...
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Mrblomme »

Hielcom schreefCOLON
Mrblomme schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONZe werken vlug bij DSR: vandaag al de brief gekregen waarin staat dat ik voor de persoonlijkheidsproef geslaagd ben. Dus dat 2 tot 3 weken wachten op die brief was toch wat overdreven van de mensen van DSR. Een vreugdevolle dag.
Proficiat Hielcom!! Dat wil zeggen dat je 4 werkdagen gewacht hebt... Ik heb mijn testen maandag gedaan... Om het in het plaatselijk Eekloosch te zeggen (ke den ertebonk!). :mrgreen:
Bedankt! Hopelijk ook een positieve uitslag voor jou binnenkort...
Merci! Laat ons bidden. :lol:
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Mrblomme »

Net gebeld naar de DSR en mijn brief van slagen is sinds gisteren op de bus! :mrgreen:
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Mrblomme schreefCOLONNet gebeld naar de DSR en mijn brief van slagen is sinds gisteren op de bus! :mrgreen:
Een proficiat is dus op zijn plaats.

DSR is goed bezig, ze maken blijkbaar werk van het terugschroeven van de doorlooptijd.
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Mrblomme »

Hielcom schreefCOLON
Mrblomme schreefCOLONNet gebeld naar de DSR en mijn brief van slagen is sinds gisteren op de bus! :mrgreen:
Een proficiat is dus op zijn plaats.

DSR is goed bezig, ze maken blijkbaar werk van het terugschroeven van de doorlooptijd.
Merci!

Jup ze zijn goed bezig met hun pelotons van juni vol te duwen denk ik zo! :) Toevallig nog geen uitnodiging gekregen voor de commissie Hielcom? Dat kan soms ook snel gaan..
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Sw@tLorD »

Mrblomme schreefCOLON
Hielcom schreefCOLON
Mrblomme schreefCOLONNet gebeld naar de DSR en mijn brief van slagen is sinds gisteren op de bus! :mrgreen:
Een proficiat is dus op zijn plaats.

DSR is goed bezig, ze maken blijkbaar werk van het terugschroeven van de doorlooptijd.
Merci!

Jup ze zijn goed bezig met hun pelotons van juni vol te duwen denk ik zo! :) Toevallig nog geen uitnodiging gekregen voor de commissie Hielcom? Dat kan soms ook snel gaan..

Hold your horses :)

Ik ben al 1 maand en 1 week aan het wachten op een telefoon ivm het antecedentenonderzoek. Ik heb contact gehad met een inspectuer van Minos en die verzekerde mij dat dit nog zeker 3 weken zou kunnen duren. Momenteel is DSR bezig met een screening. Dat rapport moet dan opgemakt worden, toekomen bij de DSR en dan wordt dit verstuurd naar mijn arrondisement.
Ik reken dat ik, bij goede winden, pas in mei mijn medische proef kan doen.
Dan zit ik nog met 6 weken opzeg bij mijn huidige werkgever. Dat lukt me dus niet. Realistisch gezien, zou ik voor ons allemaal al rekenen op 1 oktober.

Natuurlijk hoop ik voor jullie dat alles zéér vlot loopt.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
BUTTON_POST_REPLY