De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Leighton
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010, 23:44

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Leighton »

Math schreefCOLON@leighton

INP is een ander kader als AP. Dus je moet geen jaar wachten voor je proef persoonlijkheidsproef. Als je voor AP gaat, ga je zelfs een vrijstelling krijgen op je cognitieve proef en fysieke proef.

Veel succes nog en laat iets weten! :wink:
Oke, fel bedankt voor de info!!
We gaan er terug invliegen :whoeha:

Ik laat nog zeker iets horen,

Groetjes
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Math »

stuur me anders een pm met je feedback erop. Ik kan je a.d.h.v. feedback misschien wat tips meegeven?
Start opleiding Agent 2012
Leighton
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010, 23:44

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Leighton »

Math schreefCOLONstuur me anders een pm met je feedback erop. Ik kan je a.d.h.v. feedback misschien wat tips meegeven?
Hoi Math,

Van zodra ik men feedback heb doe ik het nodige!!
Alvast bedankt voor de goede tips en hulp!

Groetjes
yleeten
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 10:15

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door yleeten »

Morgen moet ik mijn laatste proef doen. Stel dat ik niet slaag, moet ik dan 12 maanden wachten alvorens ik me terug kan inschrijven, of is het mogelijk om me in januari al terug in te schrijven. Natuurlijk ga ik met de ingesteldheid te slagen. Iemand die nog wat tips heeft voor mij? Ik weet wat er in de actualiteit in omgang is, de onderwerpen maar ik kan er niet heel diep op ingaan. IK weet een beetje basis hoe de politie in elkaar zit,...


Groetjes
Leighton
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010, 23:44

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Leighton »

yleeten schreefCOLONMorgen moet ik mijn laatste proef doen. Stel dat ik niet slaag, moet ik dan 12 maanden wachten alvorens ik me terug kan inschrijven, of is het mogelijk om me in januari al terug in te schrijven. Natuurlijk ga ik met de ingesteldheid te slagen. Iemand die nog wat tips heeft voor mij? Ik weet wat er in de actualiteit in omgang is, de onderwerpen maar ik kan er niet heel diep op ingaan. IK weet een beetje basis hoe de politie in elkaar zit,...


Groetjes

Hoi yleeten,

Ik vermoed dat je toch een jaar gaat moeten wachten. Weliswaar vermoed ik dat het een jaar moet verschillen met je vorige inschrijvingsdatum. Kan iemand dat bevestigen?
Groetjes
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door .Jonas »

Leighton schreefCOLONHoi yleeten,

Ik vermoed dat je toch een jaar gaat moeten wachten. Weliswaar vermoed ik dat het een jaar moet verschillen met je vorige inschrijvingsdatum. Kan iemand dat bevestigen?
Groetjes
Je moet een jaar wachten vanaf de dag dat je de test afgelegd hebt. Bv. je hebt je proef afgelegd op 6 oktober 2010, en je slaagt niet. Dan mag je u pas INSCHRIJVEN 6 oktober 2011. Je mag wel voor het agentenkader deelnemen. Daarvoor moet je geen jaar wachten. Had ik het geweten, was ik nu misschien al geslaagd als agent... Jammer...
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Leighton
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010, 23:44

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Leighton »

.Jonas schreefCOLON
Leighton schreefCOLONHoi yleeten,

Ik vermoed dat je toch een jaar gaat moeten wachten. Weliswaar vermoed ik dat het een jaar moet verschillen met je vorige inschrijvingsdatum. Kan iemand dat bevestigen?
Groetjes
Je moet een jaar wachten vanaf de dag dat je de test afgelegd hebt. Bv. je hebt je proef afgelegd op 6 oktober 2010, en je slaagt niet. Dan mag je u pas INSCHRIJVEN 6 oktober 2011. Je mag wel voor het agentenkader deelnemen. Daarvoor moet je geen jaar wachten. Had ik het geweten, was ik nu misschien al geslaagd als agent... Jammer...
Voila se,

Nu weten we het tenminste ;)
Bedankt voor je feedback Jonas!!
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Jens »

Ik heb altijd gehoord dat je jaar ebgint te lopen na het ontvangen van je resultaat van je proef. Dus als je je vandaag inschrijft en je krijgt op 17 oktober je brief dat je niet slaagde voor een proef, dat je pas op 17 oktober 2011 opnieuw kan ingeschreven worden. Kan verkeerd zijn ook hoor.
Inspecteur van politie
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door .Jonas »

Jens schreefCOLONIk heb altijd gehoord dat je jaar ebgint te lopen na het ontvangen van je resultaat van je proef. Dus als je je vandaag inschrijft en je krijgt op 17 oktober je brief dat je niet slaagde voor een proef, dat je pas op 17 oktober 2011 opnieuw kan ingeschreven worden. Kan verkeerd zijn ook hoor.
Neen, het is vanaf de dag dat je je test afgelegd hebt. Ik heb het meegemaakt voor me nu in te schrijven. ;-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
dantrico
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2010, 09:36

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door dantrico »

Gisteren m'n persoonlijkheidsproef afgelegd. Compleet ge-jetlagd want ik kwam juist terug van vakantie in America, en dat is m'n alarm s'ochtends niet afgegaan dus ik had 20 minutes om uit m'n bed te schieten en op den test te geraken. Slecht omen.

De testen zelf waren zoals ik verwachte. Eerst groepsproeven. Iedereen kreeg een profiel toegediend (Ik was en 44 jaar oude vrouw, met 12 jaan acieniteit, vlot communicatief enzv... :p ) en dan moesten we verschillende oproepen onderling verdelen. Tweede proef was een verslag over een situatie (drugs op een school, wrijving tussen ouderen en jongeren in een dorp enzv) lezen en dat uitleggen. Dit werd gevolgd door 4 minuten brainstormen voor oplossingen, die men dan moest voorstellen aan de twee psychologen.

Het traumatiserende aan het gebeuren was dat mijn pyschologen absoluut geen emoties toonden. Niks. Ze waren precies in een coma. En de ergste van de twee was dan nog de gene waarmee ik m'n gesprek moest doen na de middag. De vragen waren wat ik verwacht had, en alles verliep redelijk vlot (Denk ik). Zeker de organisatie van de Politie wat besturderen want daar vroeg ze naar, en na de test waren er precies veel gasten die daar niets over wisten. De rest van de vragen gingen over m'n jeugd, opleiding, wat voor karakter ik heb, waarom ik bij de politie wil enzv. Ook "Bent u ooit in contact gekomen met de politie?" Daarop antwoorde ik met de ene keer dat ik geconfronteerd werd met de politie over een totaal misverstand. Een verhaal waardoor iedereen zich normaal altijd een kriek lacht als ik het moet vertellen. Maar weeral gene glimlach of niks bij de psychologe :| scary...

Daarna weer een een vragenlijst invullen met allemaal vragen over je karakter. Heel vervelend. Allemaal vragen die je zelf moet interpreteren. Zoals;

1. Ik wou dat ik.............................................................................................
2. Some ben ik te...........................................................................................
3. Ik stoor me aan..........................................................................................
4. Ik maak me boos over...................................................................................

Daartussen was ook nog een computerproef, waarin je een inbox moest lezen, interpreteren en vragen over moest beantwoorden. Ook een andere rot pyschologische computer proef waarin je uit lijsten van 4 karakter eigenschappen de gene moest kiezen die het meeste of het minste bij je passen.

Al bij al, zoals de meeste kandidaten daar, was er niet één onderdeel dat echt slecht vond, maar toch heb ik absoluut geen idee of ik erdoor ben of niet. Het wordt weer een paar weken bang afwachten en koortsachtig de brievenbus checken :/
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Ambiorix »

Arclaud schreefCOLONTot mijn grote verbazing stak er vandaag reeds een brief van de politie in de brievenbus (en dat nadat ik vannacht slecht had gedroomd over de selectieproeven.. :whoeha: ). Mijn hart bonsde in mijn keel toen ik de brief opendeed en maakte een vreugdesprong toen ik de gevleugelde woorden '...het genoegen te melden dat u geslaagd bent', las. Op naar de volgende!
Ik zag dat je op maandag je proef hebt gedaan en dat je donderdag in dezelfde week je resultaat al had, dit is wel vrij snel denk ik he??
Gebeurd het meer dat de uitslagen al zo snel in de bus steken?
Volgende maandag is de proef bij mij een weekje geleden, ik hoop dan goed nieuws in de bus te krijgen :whoeha:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door YannickS »

Ambiorix schreefCOLON
Arclaud schreefCOLONTot mijn grote verbazing stak er vandaag reeds een brief van de politie in de brievenbus (en dat nadat ik vannacht slecht had gedroomd over de selectieproeven.. :whoeha: ). Mijn hart bonsde in mijn keel toen ik de brief opendeed en maakte een vreugdesprong toen ik de gevleugelde woorden '...het genoegen te melden dat u geslaagd bent', las. Op naar de volgende!
Ik zag dat je op maandag je proef hebt gedaan en dat je donderdag in dezelfde week je resultaat al had, dit is wel vrij snel denk ik he??
Gebeurd het meer dat de uitslagen al zo snel in de bus steken?
Volgende maandag is de proef bij mij een weekje geleden, ik hoop dan goed nieuws in de bus te krijgen :whoeha:

dat het snel kan gaan heb ik hier al gelezen maar ik maak me al lang geen illusies meer :-) Ik verwacht ten vroegste binnen een maand het resultaat :-)
INP/interventie PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Ambiorix »

YannickS schreefCOLON
Ambiorix schreefCOLON
Arclaud schreefCOLONTot mijn grote verbazing stak er vandaag reeds een brief van de politie in de brievenbus (en dat nadat ik vannacht slecht had gedroomd over de selectieproeven.. :whoeha: ). Mijn hart bonsde in mijn keel toen ik de brief opendeed en maakte een vreugdesprong toen ik de gevleugelde woorden '...het genoegen te melden dat u geslaagd bent', las. Op naar de volgende!
Ik zag dat je op maandag je proef hebt gedaan en dat je donderdag in dezelfde week je resultaat al had, dit is wel vrij snel denk ik he??
Gebeurd het meer dat de uitslagen al zo snel in de bus steken?
Volgende maandag is de proef bij mij een weekje geleden, ik hoop dan goed nieuws in de bus te krijgen :whoeha:

dat het snel kan gaan heb ik hier al gelezen maar ik maak me al lang geen illusies meer :-) Ik verwacht ten vroegste binnen een maand het resultaat :-)
Met de gedachte dat er misschien in februari een opleiding zou starten in Antwerpen (weet niet of het waar is maar hoop doet leven) hoop ik toch dat er wat vaart achter de procedure zit (en ik er door ben natuurlijk :oops: ).
Laatst gewijzigd door 1 op Ambiorix, in totaal 2 keer gewijzigd.
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
Gebruikers-avatar
Arclaud
__________________________
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010, 19:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Arclaud »

Ambiorix schreefCOLONIk zag dat je op maandag je proef hebt gedaan en dat je donderdag in dezelfde week je resultaat al had, dit is wel vrij snel denk ik he??
Gebeurd het meer dat de uitslagen al zo snel in de bus steken?
Volgende maandag is de proef bij mij een weekje geleden, ik hoop dan goed nieuws in de bus te krijgen :whoeha:
Ja, dat is inderdaad wel snel. Mij hoor je daar niet om klagen hoor. :whoeha: Het resultaat van mijn fysieke en medische proef was er ook vroeger dan verwacht (een vijftal weken?), en als ik me niet vergis stak het resultaat van m'n selectiecommissie ook vrij snel (een week en half?) in de bus.
Ik heb dan weer wel steeds redelijk lang moeten wachten op een uitnodiging.. En mijn dossier is nog steeds niet afgerond, waardoor ik me dus nog niet kan inschrijven in een school... :snif: Toen ik belde naar Brussel om te informeren hoe dat zat, zeiden ze dat ze nog niets binnen gekregen hadden van mijn antecedentenonderzoek. Heb ik naar m'n lokale zone gebeld, een afspraak gemaakt met de wijkagente, die dan een week later op bezoek is geweest. Die ging het verslag dezelfde dag nog doorsturen, maar door miscommunicatie op 'den bureau' is het gisteren pas vertrokken.. :| Dus, als je niets hoort over je antecedentenonderzoek na je derde proef, twijfel zeker niet om zelf initiatief te nemen..
Promotie 28 - Campus Vesta
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Math »

@Arcloud,

Jij hebt je selectieproeven wel op een heel snel tempo afgelegd!
Start opleiding Agent 2012
BUTTON_POST_REPLY