De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Cabke10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013, 17:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Cabke10 »

Ka je bellen voor uw resultaten?
Cabke10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013, 17:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Cabke10 »

Ik ben ook geslaagd, op naar de volgende!

Hoelang moet je nu ongeveer tellen nu daj je eerst naar de commissie moet gaan?
pistolpete
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 11:51

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door pistolpete »

Cabke10 schreefCOLONIk ben ook geslaagd, op naar de volgende!

Hoelang moet je nu ongeveer tellen nu daj je eerst naar de commissie moet gaan?
Ik heb in aug mijn medische testen gedaan, en in sept is er ne wijkagent over de vloer geweest, en 9 dec heb ik pas mijn commissie mogen doen.. een maand daarna wist ik dat ik geslaagd was.

Peter
1 INP: Fysieke proef: 6/2013: Geslaagd! Cognitieve test: Geslaagd
2 INP: Psychologische testen: 7/2013: Geslaagd!
3 INP: Medische testen: 8/2013: Geslaagd!
4 INP: Selectiecommissie: 09/12/2013 : Geslaagd! (uitslag gekregen op 09/01/14)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Mrblomme schreefCOLON
Hielcom schreefCOLON
Mrblomme schreefCOLONNet gebeld naar de DSR en mijn brief van slagen is sinds gisteren op de bus! :mrgreen:
Een proficiat is dus op zijn plaats.

DSR is goed bezig, ze maken blijkbaar werk van het terugschroeven van de doorlooptijd.
Merci!

Jup ze zijn goed bezig met hun pelotons van juni vol te duwen denk ik zo! :) Toevallig nog geen uitnodiging gekregen voor de commissie Hielcom? Dat kan soms ook snel gaan..
Neen. In de brief van slagen stond dat er moet rekening gehouden worden met een wachtperiode van 1 tot 2 maanden. Is volgens mij omdat het moraliteitsonderzoek nu eerst zal gebeuren, zoals dat bij Sw@tlord nu wellicht is. Dus het zal wel nog even wachten zijn op de uitnodiging voor de commissie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door VRS »

Cabke10 schreefCOLONIk ben ook geslaagd, op naar de volgende!

Hoelang moet je nu ongeveer tellen nu daj je eerst naar de commissie moet gaan?
Als we de brief van slagen mogen geloven: zeker 1 tot 2 maanden (waarin dus wellicht het moraliteitsonderzoek plaatsvindt).

Wat Pistolpete zegt is een weergave van het vroegere systeem, waar de selectiecommissie de laatste en niet zoals nu de voorlaatste proef was.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Sw@tLorD »

Hielcom schreefCOLON
Cabke10 schreefCOLONIk ben ook geslaagd, op naar de volgende!

Hoelang moet je nu ongeveer tellen nu daj je eerst naar de commissie moet gaan?
Als we de brief van slagen mogen geloven: zeker 1 tot 2 maanden (waarin dus wellicht het moraliteitsonderzoek plaatsvindt).

Wat Pistolpete zegt is een weergave van het vroegere systeem, waar de selectiecommissie de laatste en niet zoals nu de voorlaatste proef was.
7 januari heb ik mijn persoonlijkheidsproef gedaan. Ik heb nog geen telefoon gehad om op gesprek te komen bij de lokale politie. Ik weet wel dat ze ergens deze week of de week hierop gaan bellen. Na het gesprek reken ik nog 3 weken voordat ik op gesprek kan komen.

Reken maar uit :)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Arne_- »

Antecedenten heeft bij mij ongeveer een maand geduurd. Ze hebben mij 2 weken op voorhand laten weten dat ik overmorgen voor commmissie moet verschijnen.
orange
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2014, 08:05

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door orange »

zojuist gebeld naar de dienst selectie:

Geslaagd!

nu wachten op de uitslag van het antecedenten-onderzoek en dan hopelijk op naar de commissie!
Fysieke proef: geslaagd
Cognitieve proef: geslaagd
persoonlijkheidstest: geslaagd
antecedenten onderzoek: afgerond
selectiecommissie: 09/05
medische test: in afwachting
beoogde start opleiding: 02/06/2014
Pieter1987
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2013, 10:46

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Pieter1987 »

Onlangs de persoonlijkheidsproeven gedaan maar heb dit eerder wat negatief ervaren ( iedereen voelt zich anders daarin natuurlijk ). Ik heb mij een beetje laten wegcijferen tijdens de groepsproeven , er waren daar een paar "haantjes de voorsten" die te "actief" aanwezig waren, ik vond het een echte concurrentiestrijd. Je probeerde er dan iets tussen te krijgen maar je werd dan onderbroken. Dit is ook deels mijn fout , ik had mij assertiever moeten opstellen. Het is nu te laat , het is gepasseerd...Het gesprek met de psycholoog heb ik dan wel positief ervaren eigenlijk :-D Je krijgt geen beeld van hoe je het precies gedaan hebt dus het is sowieso afwachten natuurlijk ,ze lossen niets :-)
Er werd dan ook gevraagd hoe ik de groepsproef heb ervaren en ben daar eerlijk in geweest en verteld dat ik mij hierin heb laten wegcijferen en dat ik me anders had moeten opstellen e.d . Misschien wordt hier nog rekening mee gehouden maar ik vrees ervoor :wink:

Het was vooral een lastige vermoeiende dag die vroeg begon. We zien wel wat het wordt...Ik kan mijn eigen niets verwijten , ik heb het geprobeerd en we zien dan wel naar volgend jaar toe!

Aan iedereen nog veel succes gewenst!!
NotG
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2014, 15:33

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door NotG »

Dag Pieter

Ik zou nog niet meteen wanhopen. Je kan soms iets negatief ervaren maar uiteindelijk kan het allemaal nog goed meevallen. Als je onderbroken wordt door andere personen, zullen zij volgens mij ook niet heel goed beoordeeld worden. Aandachtig luisteren en de andere persoon laten uitspreken, zijn geen slechte eigenschapen.

In ieder geval, succes! :-)
Pieter1987
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2013, 10:46

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Pieter1987 »

Beste NotG,

Bedankt voor deze woorden. Te assertief zijn kan inderdaad ook niet positief ervaren worden door de psychologen , daar ben ik me van bewust. We zien wel wat het wordt , de wonderen zijn de wereld nog niet uit hé :wink:

Prettig zonnig weekend!
Ziggie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2013, 12:22

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Ziggie »

Yes,

Op 25/3 persoonlijkheidsproef gedaan en vandaag brief in de bus. U bent geslaagd. Nu op naar het volgende: iemand nog tips om mij extra voor te bereiden voor de selectiecommissie?
Kandidaatstelling : 9 / 1 / 2018
Cognitieve proef : Vrijstelling
Functioneel parcours : geslaagd op 23-02-2018
Psychologische proef : geslaagd op 26-04-2018
Selectiecommissie : geslaagd 15-05-2018
Medisch onderzoek : geschikt bevonden op 07-06-2018
Nuptum
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 15:23

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Nuptum »

Gefeliciteerd Ziggie!

Ik heb op 1 april mijn persoonlijkheidsonderzoek gedaan. Gisteren een brief in de bus gehad en ik ben ook geslaagd!
NotG
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2014, 15:33

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door NotG »

Ik heb mijn persoonlijkheidsproef afgelegd op vrijdag 25 april en vandaag de brief ontvangen dat ik geslaagd ben! :-D
Had niet verwacht dat ik zo snel antwoord ging krijgen.

Op naar de volgende!
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: De Persoonlijkheidsproef : Eigen ervaringen / Uitslagen

Bericht door Seb »

Dit is duidelijk een minder populair forum dan het gesprek met de selectiecommissie, maar voor wie het interesseert, hier is mijn ervaring met de persoonlijkheidstest van afgelopen woensdag 6/8 te Etterbeek...

Voormiddag
- computertest: selecteer welke eigenschap het meest/minst bij jou past, in welke mate ben je het eens met volgende stellingen, enz. Kan je weinig aan voorbereiden, gewoon eerlijk antwoorden. Gemiddeld duurt deze test 45 minuten. Zoals de dame in kwestie zelf zei: "als je langer dan pakweg een uur erover doet, twijfelen we je aan je eerlijkheid."

- groepsproef 1: in een groep van 5 of 6 trekt elke persoon een willekeurig artikel. Onderwerpen zijn o.a. legalisering van cannabis, rijbewijs met punten invoeren, assisenproces afschaffen al dan niet, langdurig werklozen verplicht een dag in de week/maand klusjes laten uitvoeren, enz. Eerst 10 minuten in stilte lezen en notities nemen, vervolgens drietal minuten uitleggen aan de andere groepsleden waarover het gaat + eigen mening, en dan vijftal minuten discussiëren/meningen uitwisselen. Je moet niet tot een consensus komen, maar gewoon deftig discussiëren. Er is geen juiste opinie of zo. Zorg ervoor dat je überhaupt over elk onderwerp een mening kan vormen.

- groepsproef 2: een nieuw politiekantoor moet worden ingericht. Elke groepslid staat aan het hoofd van en bepaalde afdeling van de PZ (verkeer, interventie, slachtofferbejegening,...) en heeft bepaalde eisen waar hun lokaal moet komen (dicht bij de inkom, dicht bij de garage,...). Je leest eerst in stilte over jouw afdeling en mag notities nemen (denk 15-tal minuten). Vervolgens argumenteer je weer in groep en leg je uit welke afdeling jij hebt en wat prioritaire vereisten zijn. UITERAARD is het onmogelijk om de 'perfecte' indeling te hebben en zijn de vereisten zodanig opgesteld voor elke afdeling dat je keuzes gaat moeten maken. Je hebt een half uur om deze opdracht uit te voeren (in stilte lezen + nota's nemen niet inbegrepen). Wederom: zorg dat je op 't einde kan argumenteren waarom een specifieke afdeling in lokaal A of B komt. En ook waarom je met bepaalde vereisten geen rekening hebt gehouden (bv. elke afdeling wil dicht bij de cafetaria zitten, maar dat gaat nu eenmaal niet). Ze gaan op 't einde waarschijnlijk uw indeling afbreken of kritiek geven, maar dat is minder belangrijk dan het discussiëren in groep en laten zien dat er interactie is.

Namiddag
- papieren invullen: medische gegevens, ervaringen met drugs, ervaringen met politie,... Ook hier kan je niets voorbereiden, gewoon eerlijk invullen.

- computerproef (postvakoefening): in groepjes ga je naar een computerlokaal (de anderen blijven ondertussen de papieren invullen) waar je de postvakoefening doet. Scenario: je werkt als interim in een bedrijf en er staan een 20-tal e-mails in de inbox. Er worden 15 vragen gesteld in willekeurige volgorde over de inhoud van alle e-mails. Bij elke vraag staan er 3 stellingen en je moet ingeven in welke mate de stellingen belangrijk of juist zijn. Het wijst zichzelf uit. Rechtsboven in het scherm zie je tijd aftellen.

- gesprek met psychologe: er zijn 3 à 4 psychologen (dezelfde van de voormiddag) en tijdens het invullen van de papieren word je één voor één bij een van de psychologen geroepen voor een individueel gesprek. Dit is vooral zelf vertellen, af en toe stellen ze een vraag. Sommige vragen herken je van de computerproef van 's morgens (of toch hetzelfde genre), of van de papieren die je aan het invullen was (bv. druggebruik enz.). Duurde bij mij ongeveer half uurtje. Er wordt weinig gevraagd over de theorie maar zorg dat je toch basiskennis hebt (verschil lokale/federale, uitleg GGPZ, taken van interventiepolitie,...). Scenario-vragen (genre: je collega zegt dat hij tijdens het weekend af en toe wiet rookt, wat doe je?) worden hier normaalgezien nog niet gesteld.

Heb mijn resultaten nog niet (is nog maar enkele dagen geleden) dus ik hoop van harte dat het OK was. Succes aan wie nog moet en hopelijk heb je wat aan deze uitleg!
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
BUTTON_POST_REPLY