Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Forumregels
Afbeelding
float

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door float »

Dorintje, uw vraag moet in viewtopic.php?f=78&t=3867
dorintje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010, 19:13

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door dorintje »

Oke sorry hoor is nog beetje zoeken waar wat hoort.
Merci he ;-)
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: Geslaagd
Proef 3 INP: 25/06/2010
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
mdundar
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2010, 21:40

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door mdundar »

IK ben mijn tweede test gaan doen op 19/02/2010
en ja inderdaad, de testen zijn veranderd, met de vorige testen zoals de plattegrond kon je u toch nog een beetje voorbereiden op de woorden die je kon krijgen zoals
recherche, interventie, onthaal, ... zo al thuis een plannetje maken om te oefenen als voorbeeld,

maar de testen zijn aangepast dat je op voorhand niet echt kunt inoefenen; je moet dus helemaal ingaan op de kennis die je hebt en je moet dus sociaal zijn voor de groepswerk, natuurlijk hebben we allemaal tijdens ons test gezonde stress en na onze test zijn we allemaal in paniek dat we gebuist zijn.
We kunnen het beste hopen en hopen dat we erdoor zijn :)

Bij het gesprek met de psycholoog zelf, zie dat je altijd eerlijk bent ! Dat is heel belangrijk
Meestal moet je in het begin uzelf voorstellen,
daarna stelt de psycholoog vragen over u werk, hobby, sport, ...
Als je voorbeeld over u sport aan het uitleggen bent, zal de psycholoog ook daarover vragen stellen zoals voorbeeld: speelt u in een club, hoelang sport u al, ...
Ik denk dat dit heel logisch is en je moet ook de geluk hebben met de psycholoog die u vragen stelt.
Ook zit de kans erin dat ze vragen stelt over de structuur i.v.m de politie, dit gaat over de federale en lokale politie of ze vraagt wat je weet over de structuur ...
Dan moet je enkele gegevens zeggen over de federale en lokale politie ...

Dit is het ongeveer,

Aan de mensen die nog hun test moeten afleggen wens ik heel veel succes :)
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: Afleggen op 19/02/2010
Proef 3 INP: In afwachting
Proef 4 INP: in afwachting
Lies*
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2010, 21:57

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Lies* »

Pff, het ziet er echt ni simpel uit. Maar bedankt om dit te posten want ik kon niet veel info vinden over de vernieuwde proef dus nu weet ik wat er mij te wachten staat :wink: .
- 1ste selectieproef: geslaagd (op 18/02/2010)
- 2de selectieproef: afgelegd op 26/03/2010, wachtend op resultaat
- 3de selectieproef: nog af te leggen
- 4de selectieproef: nog af te leggen
turkse_origine
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2010, 20:22

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door turkse_origine »

ik moet de persoonlijkheidstest binnenkort gaan doen maar ik weet de datum nog niet.
De test is veranderd of niet, dat maakt eigenlijk niet veel uit.
Ik begrijp niet hoe je je zou kunnen voorbereiden op de persoonlijksproef, enige wat je kan doen is je goed informeren over de politie.
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door musbertang »

turkse_origine schreefCOLONik moet de persoonlijkheidstest binnenkort gaan doen maar ik weet de datum nog niet.
De test is veranderd of niet, dat maakt eigenlijk niet veel uit.
Ik begrijp niet hoe je je zou kunnen voorbereiden op de persoonlijksproef, enige wat je kan doen is je goed informeren over de politie.
De sleutel tot het slagen voor die proef is niet de kennis over politie maar de kennis over jezelf, zin voor samenwerking, assertiviteit, reflectie over de groepsproef, luisteren naar anderen, een eigen mening vormen, motivatie, ... Het ziet er misschien gemakkelijk uit maar onderschat het zeker en vast niet. Wees niet te zelfingenomen. Ze zullen misschien wel iets vragen over de structuur maar als je dit niet weet gaan ze je niet buizen. Ik kon tijdens die proef ook niet antwoorden op een bepaalde vraag over de politie. Vooral bij de laatste test moet je een goede kennis hebben over de politie. Voor die laatste proef had ik een ringmap van 7 cm dik aangelegd: allerlei informatie verkregen op het politiekantoor, voorbereidend gesprek in Antwerpen, internet, actualiteit, informatie van andere kandidaten, ... Meer hierover vind je bij de topics over de 4e proef.
AINP 104 PROMOTIE
turkse_origine
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2010, 20:22

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door turkse_origine »

@musbertang

Alvast bedankt voor de informatie die u overmaakt.
Ik begrijp dat het hem ook gaat over het kunnen functioneren in een groep en dergelijke,
Maar voorbereiding is toch een beetje moeilijk. Je hebt de vereiste persoonlijkheidskenmerken of je hebt ze niet :whoeha:
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door musbertang »

turkse_origine schreefCOLON@musbertang

Alvast bedankt voor de informatie die u overmaakt.
Ik begrijp dat het hem ook gaat over het kunnen functioneren in een groep en dergelijke,
Maar voorbereiding is toch een beetje moeilijk. Je hebt de vereiste persoonlijkheidskenmerken of je hebt ze niet :whoeha:
Inderdaad ;) maar mensen die niet slagen kunnen aan hun persoonlijkheid werken a.d.v. de feedback :) .. Toen ik 18 was, was ik niet geslaagd voor het persoonlijkheidsonderzoek maar ondertussen heb ik gestudeerd, ben ik wat rijper geworden,... en zie, nu mag k starten ^^
Veel succes alvast!
AINP 104 PROMOTIE
Kevin014
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010, 19:29

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Kevin014 »

vandaag persoonlijkheidsproef gaan afleggen ben eens benieuwd... Ook hier met gemengde gevoelens naar buiten gekomen psychologen kunnen echt een goede pokerface opzetten..
Proef 1 INP: Geslaagd (op 05.02.2010)
Proef 2 INP: uitnodiging persoonlijkheidsproef 16.03.2010
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Kevin Lievens »

Kevin014 schreefCOLONvandaag persoonlijkheidsproef gaan afleggen ben eens benieuwd... Ook hier met gemengde gevoelens naar buiten gekomen psychologen kunnen echt een goede pokerface opzetten..
ik herinner me destijds nog dat ik de vraag had gesteld "en, was het goed of niet goed?" en het antwoord was droogweg "dat zie je wel aan je brief". :shock:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Nils
Aspirant
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009, 12:31

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Nils »

Idd , bij de 2de test en de 4de test komt ge buiten en denkt ge van ooow F**K ... maar als ge eerlijk blijft en uzelf niet anders wilt voordoen zoals ge zijt dan komt het allemaal goed . Die psychologe recht in haar ogen kijken en niet nerveus zijn . En ook geen levensverhaal vertellen .... laat ze een beetje nieuwsgierig zijn achter u...! Veel succes voor diegene die ze moeten afleggen !!!
A INP vesta : promotie 24
Kevin014
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010, 19:29

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Kevin014 »

ja die vraag lag bij mij ook gisteren op het puntje van mijn tong, maar heb ze toch maar niet gesteld :whoeha:
Gisteren met de groepsproef lag ik al in discussie met 1 van de psychologen ivm een weg verharde of niet...en bij het psychologisch onderzoek kwamen 7 psychologen en wie had ik...degene waar ik met in discussie lag...dus vrees dak er al een kruis kan overmaken :whoeha:

Voor degene die nog moeten gaan voor deze proef veel succes gewenst en de geslaagde ne dikke proficiat
Proef 1 INP: Geslaagd (op 05.02.2010)
Proef 2 INP: uitnodiging persoonlijkheidsproef 16.03.2010
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
titanium
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2010, 21:39

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door titanium »

Ik ben gisteren ook geweest voor mijn persoonlijkheidsproef.
Nu word het gewoon afwachten op de brief denk ik.
Toen ik bij de psychologe buitenkwam had ik ook zoiets van, 'hier heb ik het vlaggen'
We zullen wel zien binnen 2 weken he! Het is toch allemaal niet zo simpel vind ik hoor, ik denk als de agenten van tegenwoordig opnieuw hun testen zouden moeten doen er toch niet veel meer geslaagden zouden zijn... :-)

Grtz
Proef 1 INP: GESLAAGD (28-01-2010)
Proef 2 INP: GESLAAGD (16-03-2010)
Proef 3 INP: GESLAAGD (13-07-2010)
Proef 4 INP: GESLAAGD (17-09-2010)
Start opleiding: PLOT: 03-10-2011
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Kevin Lievens »

titanium schreefCOLON ik denk als de agenten van tegenwoordig opnieuw hun testen zouden moeten doen er toch niet veel meer geslaagden zouden zijn... :-)
Ik zal het je weten te zeggen. :P
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Nieuwe testen persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Kenny VDM »

Kevin Lievens schreefCOLON
Kevin014 schreefCOLONvandaag persoonlijkheidsproef gaan afleggen ben eens benieuwd... Ook hier met gemengde gevoelens naar buiten gekomen psychologen kunnen echt een goede pokerface opzetten..
ik herinner me destijds nog dat ik de vraag had gesteld "en, was het goed of niet goed?" en het antwoord was droogweg "dat zie je wel aan je brief". :shock:

Heb de vraag tijdens mijn 2de proef ook gesteld wanneer ik ze de 1ste maal mocht afleggen, het antwoord was ook droogweg : " de selectieprocedure is nog bezig, wij mogen daar nog geen uitspraak over doen"
Toen heb ik enkel geantwoord dat het intressant om weten was om zo aan mijn pijnpunten te werken. Antwoord van de psychologe : " dat kan je aan de hand van de feedback ook wanneer je niet zou slagen" :whoeha: en het was nog zo ook :whoeha:
Kevin Lievens schreefCOLON
titanium schreefCOLON ik denk als de agenten van tegenwoordig opnieuw hun testen zouden moeten doen er toch niet veel meer geslaagden zouden zijn... :-)
Ik zal het je weten te zeggen. :P
HINP???? :-)
In opleiding @ PIVO AINP28
BUTTON_POST_REPLY