De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
JRC
__________________________
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2011, 20:58

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door JRC »

Men verwacht dat je logisch kan redeneren en dus niet dat je een voorgekauwd antwoord geeft :wink:
Wees gewoon jezelf en zeg wat jij denkt dat in die situatie het beste is. Als je jezelf anders voordoet dan je bent ga je in proef 2 of 4 toch door de mand vallen.

Succes alvast.
Proef 1:Geslaagd 19-07-2011
Proef 2:Geslaagd 26-09-2011
Proef 3:Geslaagd 20-10-2011
Proef 4:Geslaagd 22-03-2012

Campus Vesta Promotie 32
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Hillydoedel »

Als de maatstaf is dat iedereen zichzelf moet zijn, is toch iedereen geslaagd? :wink:
JRC
__________________________
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2011, 20:58

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door JRC »

Helemaal niet, er zijn nu eenmaal persoonlijkheden die niet geschkt zijn voor een job bij de politie. En als dat zo is moet je zelf in staat kunnen zijn om dat te accepteren, hoewel dit heel moeilijk en hard kan zijn.
Proef 1:Geslaagd 19-07-2011
Proef 2:Geslaagd 26-09-2011
Proef 3:Geslaagd 20-10-2011
Proef 4:Geslaagd 22-03-2012

Campus Vesta Promotie 32
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Hillydoedel »

Je hebt gelijk.
:sik: :wink:
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

Ik heb binnenkort mijn persoonlijkheidsproef (datum weet ik nog niet) en ben me oa adhv het forum aan het voorbereiden.
Maar ik realiseer me nu het volgende: is het verstandig om te zeggen dat je het forum grondig hebt gelezen alsook een gesprek met een beroepenvoorlichter gehad heb? Kom je dan niet zo over alsof je al deels weet wat je moet antwoorden? Dan heb ik het vooral over de vragen ivm je karakter. Ook al ben je wel eerlijk.

Nog een ander vraagje ivm drugs: stel dat je ooit eens iets gebruikt hebt, eenmalig op experimentele basis (weliswaar 1x een trekje van een joint en 1x xtc) en daar heeft de politie geen weet van, is het dan verstandig om dit spontaan en eerlijk toe te geven? Ook als het niet zo heel lang geleden is? Of verzwijg je dit best?

Meeste van mijn vrienden denken dat je het best eerlijk toegeeft, omdat je dan aantoont dat je eerlijk en te vertrouwen bent. Zeker als het "maar" experimenteel was. Langs de andere kant: het is nog geen jaar geleden en men kan zich vragen stellen over jou als persoon denk ik? Zeker als je een job/hobby hebt waarbij je al helemaal weet dat drugs slecht zijn.

Voor alle duidelijkheid: dit gaat NIET over mij! Het gaat over een andere kandidaat die liever anoniem blijft. Ik heb die persoon ook gezegd dat als hij/zij het toch zou zeggen, dat hij/zij dan maar moet zien dat je er het "positieve" uithaalt bvb: nu weet men wat het doet met je lichaam en kan je gebruikers beter begrijpen. De persoon in kwestie voelde zich nadien enorm slecht en ik weet 200% zeker dat het bij die keren zal blijven.

Handig om weten is dat die persoon wel enkele jaren geleden al een paar keer in aanraking kwam met de politie omwille van conflicten binnen het gezin waarbij jammer genoeg ook al eens slagen te tellen waren. Maar hiervan is nooit een straf gekomen, wel minstens 1 pv, maar verder niets. De persoon zelf was een adolescent, dus conflicten met broers/zussen en ouders. Deze conflicten hebben wel jarenlang geduurd vanaf de kindertijd, waardoor ook begeleiding nodig was. Maar buiten het gezin is die persoon wel één voorbeeld voor vele anderen! De gezinsconflicten zijn nu ook wel achter de rug en de ouders staan volledig achter zijn/haar beslissing om inspecteur te worden. Doet nooit een vlieg kwaad, stelt zich op voor mensen die het niet al te gemakkelijk hebben in de maatschappij,... Zou men hier over struikelen? Misschien beter vragen om bij het subforum over het antecendentenonderzoek of de selectiecommissie te vragen, maar ja moet het ergens vragen :)
Laatst gewijzigd door 1 op Boyke_1989, in totaal 2 keer gewijzigd.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
StevenM
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 12:51

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door StevenM »

Boyke_1989 schreefCOLONIk heb binnenkort mijn persoonlijkheidsproef (datum weet ik nog niet) en ben me oa adhv het forum aan het voorbereiden.
Maar ik realiseer me nu het volgende: is het verstandig om te zeggen dat je het forum grondig hebt gelezen alsook een gesprek met een beroepenvoorlichter gehad heb? Kom je dan niet zo over alsof je al deels weet wat je moet antwoorden? Dan heb ik het vooral over de vragen ivm je karakter. Ook al ben je wel eerlijk.

Nog een ander vraagje ivm drugs: stel dat je ooit eens iets gebruikt hebt, eenmalig op experimentele basis (weliswaar 1x een trekje van een joint en 1x xtc) en daar heeft de politie geen weet van, is het dan verstandig om dit spontaan en eerlijk toe te geven? Ook als het niet zo heel lang geleden is? Of verzwijg je dit best?

Meeste van mijn vrienden denken dat je het best eerlijk toegeeft, omdat je dan aantoont dat je eerlijk en te vertrouwen bent. Zeker als het "maar" experimenteel was. Langs de andere kant: het is nog geen jaar geleden en men kan zich vragen stellen over jou als persoon denk ik? Zeker als je een job/hobby hebt waarbij je al helemaal weet dat drugs slecht zijn.

Voor alle duidelijkheid: dit gaat NIET over mij! Het gaat over een andere kandidaat die liever anoniem blijft. Ik heb die persoon ook gezegd dat als hij/zij het toch zou zeggen, dat hij/zij dan maar moet zien dat je er het "positieve" uithaalt bvb: nu weet men wat het doet met je lichaam en kan je gebruikers beter begrijpen. De persoon in kwestie voelde zich nadien enorm slecht en ik weet 200% zeker dat het bij die keren zal blijven.
Eerlijk zijn.
Proef 1 INP: 24/02/2012 Geslaagd
Proef 2 INP: 15/05/2012 Geslaagd
Proef 3 INP: 08/06/2012 Bijkomende onderzoeken
Proef 4 INP: In afwachting..
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

Ik heb er nog wel een alinea aan toegevoegd ;) Lees je dit ook even?
Tuurlijk is eerlijkheid belangrijk, maar is het verstandig om té eerlijk te zijn?
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
StevenM
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2012, 12:51

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door StevenM »

Boyke_1989 schreefCOLONIk heb er nog wel een alinea aan toegevoegd ;) Lees je dit ook even?
Tuurlijk is eerlijkheid belangrijk, maar is het verstandig om té eerlijk te zijn?
Levenservaring is zéér belangrijk. Je vriend/vriendin heeft blijkbaar veel meegemaakt. Is deze persoon sterker/wijzer uit deze situaties gekomen? Laat de psychologe op een volwassen manier zien dat je er lessen uit geleerd hebt en dat je er toch wel zelf mee bezig bent.
Proef 1 INP: 24/02/2012 Geslaagd
Proef 2 INP: 15/05/2012 Geslaagd
Proef 3 INP: 08/06/2012 Bijkomende onderzoeken
Proef 4 INP: In afwachting..
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door NickVE »

Begin nooit een mogelijke politiecarrière met leugens.
Als ze erom vragen, geef dan ook het enige juiste antwoord: het eerlijke antwoord.
INP PZ Antwerpen
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

Oké, ik geef het door.
Nog een (stomme) vraag: is het al iemand overkomen dat men vraagt of men actief is op dit forum en zo ja, wat je nickname is?

En nog iets: de site www.cefig.be die een voorbereiding aanbiedt, dat is toch voornamelijk voor de cognitieve proef als ik zo de inhoud lees van deze voorbereiding?
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Hillydoedel »

Lijkt me inderdaad meer een voorbereiding op de cognitieve testen.
Ik denk dat je je niet echt kan voorbereiden op die persoonlijheidstest, gewoon zijn wie je bent, eerlijk zijn, participeren tijdens de groepsproeven,...
Ik ben van plan om de structuur van de politie wat te bestuderen en zo wat algemene zaken maar meer ook niet hoor.

Ik hoop dat ik snel mijn brief krijg dat ik weet wanneer ik moet gaan...is morgen 3 weken geleden dat ik de fysieke proef heb afgelegd...
Duimen dat de brief vandaag in de bus zit...
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

En toch heb ik hier ooit gelezen dat je je kan laten voorbereiden op de persoonlijkheidsproef, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb en waar men dat kan doen?

Bij mij is het vandaag 2 weken geleden dat de fysieke proef afgelegd is, de bevestiging dat ik hiervoor geslaagd was zou 1 maand op zich laten wachten zei men toen. Ik hoop ook dat ik snel een datum weet, ik wil oktober nog halen :p maar eerlijk gezegd vrees ik dat dat niet haalbaar is.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

Ik denk dat ik de voorbereiding verwar met de communicatieve opleiding bij cvo.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Boyke_1989 »

Ik ben me aan het voorbereiden omtrent integriteit als politieman. En in de wet op de geïntegreerde politie uit 1998 lees ik het volgende: Art. 130. Het statuut van de politieambtenaren waarborgt hun integriteit. De politieambtenaren moeten elk misbruik bij hun optreden uitsluiten.
Het is de personeelsleden verboden, zelfs buiten hun functies, maar uit dien hoofde, hetzij rechtstreeks, hetzij door tussenpersonen, giften, beloningen of welke voordelen ook te vragen, te eisen of aan te nemen.

Nu is mijn vraag: stel een burger biedt je iets te drinken aan tijdens je werkuren. Mag men dit aanvaarden? Alcoholische dranken uiteraard niet, maar ik veronderstel dat je niet-alcoholische dranken wel mag aannemen? Ook al zegt de cafébaas bvb dat het van het huis is. Of moet men zeggen dat je het wel zal betalen?

Misschien een stomme vraag, maar het lijkt me een situatie die regelmatig kan voorvallen.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Anoniem85
Aspirant
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2012, 09:19

Re: De Persoonlijkheidsproef : Vragen en antwoorden

Bericht door Anoniem85 »

een niet-alcoholisch drankje mag je aanvaarden. uw integriteit komt hier niet door in gedrang. zouden ze u hiermee kunnen chanteren als je ze bv tegenkomt in een bob-campagne? Antwoord nee, dus het mag.
PZ Aalter-Knesselare
(Afgestudeerd WPS klas 29)
BUTTON_POST_REPLY