Gebuist op de 2de proef

Forumregels
Afbeelding
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door sassa »

Je weet nooit hé, kutn altijd contact opnemen met Brussel en alles uitleggen, misschien zit de kans er dan wel in ... vraag wel alleszins feedback ,want dat vragen ze zeker als je het jaar nadien opnieuw deelneemt :wink:
WPS klas 27
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Heleen »

Ik heb al achter feedback gevraagd per mail en heb gelezen dat ze je dan bellen? Maar als ze volgende maand nog niet hebben gebeld zal ik zelf eens polsen :D
En zoals je zei, ik zou die vooropleiding echt wel willen doen dus ik zal daar ook eens voor bellen :P
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door sassa »

@ Heleen
Het duurt een tijdje hoor voor ze je effectief bellen met feedback :-)
WPS klas 27
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Heleen »

Ja daarmee dat ik wat ga wachte tot volgende maand om zelf te bellen. Ik weet mijn uitslag al van 3 weken geleden en had dezelfde dag nog om feedback gevraagd.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door sassa »

@ Heleen, reken toch maar op een maand of twee wachten hoor :-)
WPS klas 27
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Gebuisd op de 2de proef

Bericht door jeroen.godts »

Hallo,

Heb in Maart 2009 de 2e proef voor Inspecteur afgelegd en was hiervoor gebuisd met een "3" waar je een "4" minimum moet halen.

20 September 2010 ben ik me gaan inschrijven voor de Communicatieve Opleidingsmodule in het CVO Antwerpen.

Zijn er nog mensen op het forum die zich in hebben geschreven voor deze Opleidingsmodule?

Grtz
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Gebuisd op de 2de proef

Bericht door Ambiorix »

jeroen.godts schreefCOLONHallo,

Heb in Maart 2009 de 2e proef voor Inspecteur afgelegd en was hiervoor gebuisd met een "3" waar je een "4" minimum moet halen.

20 September 2010 ben ik me gaan inschrijven voor de Communicatieve Opleidingsmodule in het CVO Antwerpen.

Zijn er nog mensen op het forum die zich in hebben geschreven voor deze Opleidingsmodule?

Grtz
Je bedoeld gemiddeld een 3 op heel het pakket, of dat je in heel het pakket minumum 3 maal een drie had? Want voor één 3 ben je toch normaal niet gebuisd dacht ik?
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Gebuisd op de 2de proef

Bericht door jeroen.godts »

@Ambiorix

Inderdaad ik had op het geheel pakket een 3 daar waar een 4 minimum vereist is.

Voor één 3 of lager ben je natuurlijk niet gebuisd. Zolang je maar minimum een 4 op het gehele pakket behaald.

Na de opleidingsmodule terug inschrijven.

Zijn er mensen hier die de communicatieve opleidingsmodule gevolgd hebben? Wat is uw bevinding van de opleidingsmodule.

Groetjes
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Heleen »

Hallo iedereen!
Ik kom eventjes mijn feedback opschrijven zodat anderen een beetje een overzicht kunnen hebben op wat ze nu echt letten :D

Deel 1: 3 competities.
-Werk structureren (aanvang, systeem)
-Samen werken
-Interventie

In het algemeen zagen ze dat ik de competentie had om dit tot een goed einde te brengen, alleen moet ik er nog wat aan werken dus het zou de volgende keer in orde moeten komen.
Op het samenwerken had ik een onvoldoende omdat mijn betrokkenheid om met de groep te overleggen ontbrak.
Zelf had ik wel wat met de groep overlegd in een rustige manier waar ik toch niet overdreven uitsprong, maar ik begrijp wel wat ze bedoelde.
Als je samen overlegt probeer zoveel mogelijk te denken wat er mis zou kunnen gaan met je oplossingen en hoe je dit al zou oplossen (want dat vragen ze erna toch)
Zo vermeid je dat, wanneer ze jou dit vragen je niet zelf on the spot met een oplossing moet komen. (dat bespaard u ook al wat zenuwen :P)
Om mijn score hier op te krikken had ik andere wat meer kunnen helpen.
Ik had wel geholpen maar niet zo overdreven omdat ik hun een kans wou geven om met een oplossing te komen.


Qua interventie was het redelijk oppervlakkig. Ik liet anderen eerst aan het woord.
Ik had een paar keer het woord genomen zoals bv; laten we de profielen eerst voorlezen aan elkaar dit kan helpen; maar ik zat constant met de gedachte dat ik er niet te veel mocht uitspringen en daarmee dat ik ook niet elke keer eerst het woord nam.
Vergeet dit dus maar en probeer zoveel mogelijk initiatief te nemen als je een oplossing hebt, met respect natuurlijk tegenover je collega’s.

Als positieve commentaar zei ze dat ik goed verstaanbaar was, gepast omging met de anderen, mijn luisterhouding was correct en ik bij elke conclusie vroeg ik aan mijn collegas of ze hiermee akkoord waren.

Al in al moet ik letten op meer initiatief nemen en meer samen te werken.

Deel 2: Coping

Dit slaat op dat ik een tekst kreeg over cultuur geschillen op een school. Je moet dit voorleggen aan je groep en zo een oplossing voor vinden.

Als kritiek hadden ze dat ik teveel zenuwen had.
Ik had wel zenuwen maar dacht dat dit toch niet zo toonbaar was? Ik had geen bibber in mijn stem en ik bewoog niet overdreven dus dit snap ik niet zo goed.
Mijn woorden miste kracht en ik was te voorzichtig.
Ik dacht persoonlijk niet dat wild in discussie gaan met de psychologe zo een goed idee was dus had ik rustig op haar vragen geantwoord. Misschien iets te rustig?
Ik slikte ook mijn woorden in. Dit kan misschien wel een paar keer gebeurd zijn maar ik ben wel nooit van mening veranderd.
Qua inhoud van de tekst voor te stellen aan mijn groep mocht ik wat meer de voorgrond laten zien. Ik bleek ook mijn eigen mening al te tonen terwijl ik de inhoud uitlegde? Dit herinner ik mij niet maar hier zal ik wel op letten voor de volgende keer want dit mag niet!


Deel 3: Interview

Hier had ik mijzelf wat te nijg willen verkopen en kon ook alleen maar positieve eigenschappen van mezelf zeggen.
Hahah, dit gevoel had ik inderdaad als ik buiten kwam dus ook al denkt men dat je slechte eigenschappen in een positief daglicht moet draaien doe dit niet want dit kan verkeerd opgevat worden.
Als ze je vragen naar je negatieve eigenschappen zeg ze gewoon en laat het zo. Tenzij ze je vragen hoe je hier probeert aan te werken.

De psychologe vond het positief dat ik werkte ook al was ik bezig met de proeven; dit toonde aan dat ik vooruit wil in het leven.
Nadeel was dat ik excuses zocht voor mijn falen.
Ik heb Japans gestudeerd en zei dat ik dat meer zag als een hobby en liever bij de politie wou. Ze zei dat het een sociaal wenselijk antwoord van mij was.
Ik vind dit heel erg want dit is gewoonweg de waarheid.

Het was ook positief dat ik enthousiast bezig was met de proeven, zo had in de structuur van de politie op voorhand opgezocht en geleerd en ik was ook een paar maand op voorhand begonnen met sporten voor de sporttest dan aangezien ik van mezelf weet dat ik niet zo sportief aangelegd ben.


Als negatief iets vond ze dat ik geen nadelen kon geven aan een job als politie.
Dit snap ik wel.
Maar qua loon heb ik echt geen problemen mee dat het ‘maar’ 1400 zou zijn.
Misschien had ik wel mogen zeggen dat nachtwerk niet voor iedereen is en dat het wel zwaar zou worden. Dit is geen schande, dan weten ze dat je weet waar je aan begint.
Ik had ook wat meer info mogen hebben over de opleiding zelf.
Persoonlijk weet ik dat ik dit heb proberen opzoeken maar over de opleiding zelf weet ik alleen wat het sportgedeelte inhoud.
Over andere vakken valt er niet zoveel te vinden. Of dit ben ik dan, als iemand hier iets meer over weet mag je mij dit altijd zeggen.

Ik wist wel veel over wat ik later zou willen doen, bv; drugsbrigade of cel vermiste personen, maar dan weer te weinig over de begin opleiding.


Mijn motivatie was goed maar had veel standaard antwoorden.

Dit is redelijk lang maar ik hoop ik hier iemand toch kan mee helpen :D
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door .Jonas »

Eerst en vooral is het een zeer boeiende feedback! :-) Maar heb toch enkele vragen...
Heleen schreefCOLONQua interventie was het redelijk oppervlakkig. Ik liet anderen eerst aan het woord.
Ik had een paar keer het woord genomen zoals bv; laten we de profielen eerst voorlezen aan elkaar dit kan helpen; maar ik zat constant met de gedachte dat ik er niet te veel mocht uitspringen en daarmee dat ik ook niet elke keer eerst het woord nam.
Vergeet dit dus maar en probeer zoveel mogelijk initiatief te nemen als je een oplossing hebt, met respect natuurlijk tegenover je collega’s.
Dan vind ik het raar want je bent tenslotte met 5 man in een groep. Moet je dan 'vechten' om het eerste woord? Want als je zo in een groep zit waarin iedereen het initiatief probeert te nemen, dan is het best chaotisch denk ik... Daarbij heb ik nog een vraag. Moet je worden aangeduid door iemand voor je je standpunt kan zeggen? Of kan het gebeuren dat iedereen door elkaar praat en iedereen wel eens zijn stem bekrachtigd (assertief zijn hé). Maar dan is het ook chaotisch hé?
Heleen schreefCOLONIk dacht persoonlijk niet dat wild in discussie gaan met de psychologe zo een goed idee was dus had ik rustig op haar vragen geantwoord. Misschien iets te rustig?
Kan iemand dit bevestigen dat je in discussie mag treden met een jurylid? Ik begrijp dat je assertief moet zijn maar in discussie treden?
Heleen schreefCOLONNadeel was dat ik excuses zocht voor mijn falen.
Ik heb Japans gestudeerd en zei dat ik dat meer zag als een hobby en liever bij de politie wou. Ze zei dat het een sociaal wenselijk antwoord van mij was.
Ik vind dit heel erg want dit is gewoonweg de waarheid.
Blijkbaar dan toch niet TE eerlijk zijn? Al heb ik dat nog al van enkele mensen gehoord... :eek:

Heleen schreefCOLONAls negatief iets vond ze dat ik geen nadelen kon geven aan een job als politie.
Dit snap ik wel.
Maar qua loon heb ik echt geen problemen mee dat het ‘maar’ 1400 zou zijn.
Misschien had ik wel mogen zeggen dat nachtwerk niet voor iedereen is en dat het wel zwaar zou worden. Dit is geen schande, dan weten ze dat je weet waar je aan begint.
Ik had ook wat meer info mogen hebben over de opleiding zelf.
Nog een nadeel aan de job is dat je wel kan te maken hebben met verkeersongevallen. Als je dan aan de ouders van een twintiger moet gaan vertellen dat hij overleden is... Moet toch niet goed aanvoelen maar het is een deel van de job hé. :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Heleen »

.Jonas schreefCOLONDan vind ik het raar want je bent tenslotte met 5 man in een groep. Moet je dan 'vechten' om het eerste woord? Want als je zo in een groep zit waarin iedereen het initiatief probeert te nemen, dan is het best chaotisch denk ik... Daarbij heb ik nog een vraag. Moet je worden aangeduid door iemand voor je je standpunt kan zeggen? Of kan het gebeuren dat iedereen door elkaar praat en iedereen wel eens zijn stem bekrachtigd (assertief zijn hé). Maar dan is het ook chaotisch hé?
Bij mij was het zo dat de eerste paar minuten iemand voorstelde om de bladeren uit te delen, zo iets simpel kan een goed voorbeeld zijn van hoe het moet. Net zoals mijn voorbeeld om de profielen eerst voor te lezen. Vechten niet echt want mijn groep was redelijk stil behalve dan ik en die de bladeren uitdelen voorstelde, dus is het redelijk makkelijk om initiatief te nemen.
Maar misschien ook wel té makkelijk aangezien ik mij niet wou opdringen als een constante 'suggestie' gever. Dit was er ook zo moeilijk aan! Ben ik te luid ben ik te stil? Het kan elke richting uitgaan.
Eerst praat je in groep dus de psychologen komen er niet tussen dan wordt je uiteindelijk wel aangeduid maar ieder op zich.
.Jonas schreefCOLON Blijkbaar dan toch niet TE eerlijk zijn? Al heb ik dat nog al van enkele mensen gehoord... :eek:
En als je eerlijk bent geloven ze je niet. In ieder geval ga ik nog steeds hetzelfde zeggen als ik toen zei de volgende keer. Nu oppeens veranderen en erover liegen om appreciatie te krijgen van de psychologe omdat ik zo 'eerlijk' ben zit er niet in.
.Jonas schreefCOLONNog een nadeel aan de job is dat je wel kan te maken hebben met verkeersongevallen. Als je dan aan de ouders van een twintiger moet gaan vertellen dat hij overleden is... Moet toch niet goed aanvoelen maar het is een deel van de job hé. :-)
Ah inderdaad! dankjewel voor het idee. Daar heb je zeker gelijk in.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door L0k1- »

Heleen schreefCOLONAls negatief iets vond ze dat ik geen nadelen kon geven aan een job als politie.
Dit snap ik wel.
Maar qua loon heb ik echt geen problemen mee dat het ‘maar’ 1400 zou zijn.
Misschien had ik wel mogen zeggen dat nachtwerk niet voor iedereen is en dat het wel zwaar zou worden. Dit is geen schande, dan weten ze dat je weet waar je aan begint.
Ik had ook wat meer info mogen hebben over de opleiding zelf.
Persoonlijk weet ik dat ik dit heb proberen opzoeken maar over de opleiding zelf weet ik alleen wat het sportgedeelte inhoud.
Over andere vakken valt er niet zoveel te vinden. Of dit ben ik dan, als iemand hier iets meer over weet mag je mij dit altijd zeggen.
Nadelen van de job zijn ook de volgende:

- risico/gevaar (jij gaat naar het gevaar terwijl iedereen er van weg gaat)
- onregelmatige uren (overuren, plots invallen voor een collega, cipiers die staken, etc...)
- je krijgt niet altijd het respect dat je verwacht (vuile flik! ga nog maar wat verkeersboetes uitschrijven!)
- je wint niet altijd (criminelen ontsnappen)
- stress (meer door een combinatie van boven)

Dus ik denk dat ze vooral de niet-materiële nadelen van u verwachtte :)

Voor de rest doen uw negatieve punten me denken aan mijn eerste poging. De conclusie was dat ik toen te terughoudend was. Ik heb dan ook op de volgende testen mij wat "agressiever" opgesteld en dit heeft ook zijn nut bewezen. Je moet nu ook niet mensen onderbreken en geen respect beginnen tonen, maar uiteindelijk duidelijk maken dat jij één van de betere bent.

Dit valt misschien niet in goeie aard bij iedereen, maar bij mijn laatste keer zat ik met 3 personen in de groep die maar weinig .... bijdroegen. Ik heb toen wel af en toe om hun mening gevraagd, maar zag ook duidelijk dat die mensen hun eigen kansen aan het verknoeien waren. Erg voor hen, maar uiteindelijk is het zij of ik. En liever ik erdoor dan zij. Dus heb toen ook duidelijk getoond dat ik beter kwaliteiten had dan hen.

Zo heb ik in elk gesprek altijd iets gezegd, hield ik rekening met hun opmerkingen tijdens die probleemsituaties, toen het foutliep met de profielen gaf ik een alternatief, etc....

Ivm de opleiding, in grote lijnen heb je nu 2 luiken. Het 1ste luik is samen met de agenten en leer je vooral veel rond verkeer en geweldbeheersing. Hierna start het 2de luik en leer je met een vuurwapen omgaan, is ook meer gericht naar de praktijk voor zover ik weet. Op het einde heb je 6 weken stage.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door .Jonas »

Heleen schreefCOLONBij mij was het zo dat de eerste paar minuten iemand voorstelde om de bladeren uit te delen, zo iets simpel kan een goed voorbeeld zijn van hoe het moet. Net zoals mijn voorbeeld om de profielen eerst voor te lezen. Vechten niet echt want mijn groep was redelijk stil behalve dan ik en die de bladeren uitdelen voorstelde, dus is het redelijk makkelijk om initiatief te nemen.
Maar misschien ook wel té makkelijk aangezien ik mij niet wou opdringen als een constante 'suggestie' gever. Dit was er ook zo moeilijk aan! Ben ik te luid ben ik te stil? Het kan elke richting uitgaan.
Eerst praat je in groep dus de psychologen komen er niet tussen dan wordt je uiteindelijk wel aangeduid maar ieder op zich.
Je moet wat geluk hebben met die psychologen ze. Want heb ook al gehoord, als je TEveel initiatief neemt, dat het ook niet goed is. Natuurlijk kan je niet zien met wat voor een soort psycholoog je te maken hebt. Ik zeg het, er is ook een pakje geluk mee gemoeid ze. Want als ik u goed begrijp was jij de enige die toch wel initiatief toonde en jij bent er dan al niet door?! :eek: Heb je toevallig groepsleden hun facebook en gevraagd naar hun uitslag?
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Heleen
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 19:05

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Heleen »

@L0k1-

Dankjewel voor jou feedback en inderdaad, nu zie ik hoe het allemaal beter had gekunt! Ook al dacht ik dat het redelijk goed gegaan was van mezelf aangezien ik ook met elk gesprek meedeed.. Maar al die kleine puntjes, ja als je dat niet weet dan let je daar ook niet zo op. Maar met alles wat ik nu weet ben ik er vrij zeker van dat het de tweede keer een pak beter zal gaan.

Je negatieve puntjes van de politie en hoe de opleiding in mekaar zit ga ik zeker onthouden!
Je moet wat geluk hebben met die psychologen ze. Want heb ook al gehoord, als je TEveel initiatief neemt, dat het ook niet goed is. Natuurlijk kan je niet zien met wat voor een soort psycholoog je te maken hebt. Ik zeg het, er is ook een pakje geluk mee gemoeid ze. Want als ik u goed begrijp was jij de enige die toch wel initiatief toonde en jij bent er dan al niet door?! Heb je toevallig groepsleden hun facebook en gevraagd naar hun uitslag?
Ik ga nu niet zitten zeggen dat ik de enige was, maar qua eraan beginnen en voorstellen hoe we het zouden kunnen doen, dat wel. Maar gewoon te zwakjes en ik weet dat ik kansen genoeg heb gehad om wat meer initiatief te nemen, maar ja niet té willen zijn heeft mij echt eronderdoor gehaald :D
Er was een man die heel stil was tijdens de groepsproef, een ander meisjes die zo wat zoals mij deed en één man die, dat vond ik toch, redelijk luidruchtig was en niet in de positieve zin (maar misschien vonden ze hem juist fantastisch).
Ik herrinerde mij alleen de voornaam van het meisje in mijn groep want ik wou ze opzoeken op facebook want ik ben echt doodnieuwschierig of zij er door was.
Maar wie weet, misschien was hun gesprek met de psychologe veel beter gegaan!
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Math »

@ Heleen,

Het is al heel goed dat je je feedback erkent. Mocht je aan je minpunten werken dan is de kans wel groot dat je dan slaagt. Ikzelf was ook voor de eerste keer gebuisd voor INP op de persoonlijkheidsproef. Na een maand of vier heb ik mij ingeschreven voor AP en die persoonlijkheidsproef was ik geslaagd. En dat gewoon omwille van uzelf in vraag te stellen en initiatief te durven nemen in groep. Het is de bedoeling dat je de verschillende competenties die nodig zijn voor het politieambt naar voor te brengen! De psychologen gaan het er niet uit halen. Jij moet ze naar voor brengen! Als je denkt dat dat gelukt is zit je goed.

De lijst van je competenties kan je terugvinden op je brief van het niet slagen.

Ik wens je veel succes om je voor te bereiden voor een 2de poging :wink:
Start opleiding Agent 2012
BUTTON_POST_REPLY