Gebuist op de 2de proef

Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
huntingwabbits
Aspirant
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2010, 21:11

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door huntingwabbits »

Heleen, ik was ook de eerste keer niet geslaag en blijven hangen op de 2e proef. Het grote voordeel waar jij nu over beschikt is het feit dat je weet wat ze vragen en dat je weet waar je fout geantwoord hebt. Ik heb alles dat mij gevraagd werd opgeschreven, 5 jaar later nog eens meegedaan, mij voorbereid aan de hand van de vragen en ik was geslaagd. Een antwoord klaar hebben op vele vragen is een enorm voordeel dat mij goed geholpen heeft. En kan je of weet je iets niet en er wordt achter gevraagd, geef dan toe dat je in alle oprechtheid moet toegeven dat je het antwoord niet weet, zo wordt het negatieve toch nog aan klein beetje positief.

Veel succes bij de volgende deelname!
Prom32 GIP
snoes
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010, 18:55

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door snoes »

In november 2009 heb ik mezelf ingeschreven voor de proeven. Op 6 december 2009 mocht ik de eerste proef komen afleggen. Er is toen iets tussengekomen, en ik heb het moeten uitstellen tot april.
De cognitieve proef heb ik in april 2010 afgelegd. De fysieke proef heb ik dus niet gedaan, omdat ik vóór 2010 ingeschreven was. (toen was dat nog de tweede proef) Op 17 juli 2010 heb ik de persoonlijkheidsproef afgelegd en daarin was ik niet geslaagd, kreeg ik op 29 juli te horen.

Drie vragen:
1. Wanneer en hoe moet ik me nu terug inschrijven?
Kan ik me vóór 29 juli inschrijven, met de melding om ná 29 juli pas te kunnen komen? Of moet ik echt wachten tot 29 juli, me dan inschrijven en mogelijk nog 2 maanden wachten tot ik de proef mag komen afleggen?
En hoe moet ik me terug inschrijven? Helemaal opnieuw zoals de eerste keer, die informatie lijst invullen en opsturen? Of kan ik bellen of mailen?

2. Hoe zit het nu met de volgorde van de proeven? Begin ik met de fysieke proef, zoals een volledig nieuwe kandidaat, of ga ik verder als de vorige keer, dus meteen de persoonlijkheidsproef?

3. Heb ik het goed begrepen, dat je 3 keer mag proberen in bv de persoonlijkheidsproef voor inspecteur, en dat je daarna bv nog eens 3 keer kunt proberen in de persoonlijkheidsproef voor agent? Of mag je maar 3 keer proberen, in totaal?
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Rolmops1 »

Voor 1 en 2 zou ik gewoon eens naar de selectiedienst bellen of naar je correspondente vermeld op uw laatste brief.

De selectieprocedure voor agent en inspecteur lopen naast elkaar dus die kan je in principe zelfs tegelijk doen en voor elks 3 keer proberen.
Ugur62
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010, 18:36

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Ugur62 »

Vandaag mijn uitslag gekregen: niet positief
Dit kwam echt als een shock aan..

informatie verwerken 5
werk structureren 3
samenwerken 2
inzet tonen 2
klantgericht 2
coping 2
betrokkenheid 4
normbesef 7
extremisme 7
psychopathologie 7

Ik snap niet dat ik maar liefst 4 vieren heb gekregen. Heb volgens mijn inzien bij de groepsopdrachten goed meegewerkt en veel inzet getoond. Maar blijkbaar krijg ik maar een 2 op deze competenties?

Heb al een mailtje gestuurd naar feedback at jobpol voor wat meer uitleg en feedback te krijgen over deze punten want kom er helemaal niet uit..
Proeven AINP:
Cognitief - Geslaagd
Herkansing Functioneel Parcours - Geslaagd
Persoonlijkheidsproef - Wachtend op uitnodiging
snoes
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010, 18:55

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door snoes »

Vier 4en? Ik zie maar één 4 en vier 2en, ben je zeker dat je de punten juist hebt ingevoerd?
Ugur62
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010, 18:36

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Ugur62 »

Sorry ja ik bedoelde 4 2'en .. had de brief net ontvangen en was nog ontgoocheld en ontzet..

Heb net mijn feedback ontvangen en blijkbaar was ik te dominant en overheersend al had ik dit idee zeker niet.

Inzet tonen ben ik blijkbaar gebuisd omdat ik in het verleden met mijn studies in hett hoger ben gestopt en op de moment van de sollicitatiegesprek werkloos was.
Proeven AINP:
Cognitief - Geslaagd
Herkansing Functioneel Parcours - Geslaagd
Persoonlijkheidsproef - Wachtend op uitnodiging
Lawrence84
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2012, 18:16

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Lawrence84 »

Heb nu feedback verkregen via de telefoon. Kan mij volledig vinden bij de punten die ze aanhaalden tijdens de groepsproef. Maar het zijn punten die niet doorslaggevend zijn bij het uiteindelijk resultaat.

Vertelde in het gesprek dat ik nooit in confrontatie gegaan ben op mijn werk. Zowel met collega's als klanten.. Ik vind dat je daar niets mee kan bereiken , en wacht nadat de situatie is afgekoeld om daarna in dialoog te gaan en proberen tot een oplossing te komen. Volgens mij is dat een karaktereigenschap van mezelf die bij de politie zou passen ?? Maar volgens de psychologe wil dat zeggen dat ik me te gemakkelijk laat doen. Voor mij is dit onbegrijpelijk.

Op mijn werk heb ik veel te maken met geld.. Vanzodra ik in contact kom met geld moet ik de managers verwittigen. Dit is een procedure op mijn werk. Heb haar dat ook zo uitgelegd.. Alhoewel het mijn werk vertraagd door telkens managers te verwittigen en er meerdere camera's aanwezig zijn het is en blijft procedure. Via telefoon gaf men mij de opmerking dat ik hierdoor onzelfstandig was. Werkelijk onbegrijpelijk. Je houdt het simpelweg niet voor mogelijk.

Daarnaast rij ik ook lange afstanden op de autostrade om naar mijn werk te komen. Ben heel open en eerlijk geweest en heb doorheen de 1000en km's die ik al afgelegd heb een 3tal boetes gehad. Snelheidsovertredingen van rond de 50euro. 3 boetes doorheen de jaren dus.
En daarnaast moet ik nog voor de rechter verschijnen vanwege een snelheidsovertreding met mijn motor..Ik besef de fouten die ik gemaakt heb , ben hiervoor open en eerlijk geweest. De lessen die ik hieruit getrokken heb. Maar voor hen toont het aan dat ik geen "normbesef" heb. Kwam "meermaals" in contact met de politie hehe. Terwijl ik nog nooit in aanraking geweest ben met de politie. Dit is onbegrijpelijk voor mij.

Kreeg ook de opmerking "is de politie echt wel iets voor jou" Men was niet overtuigd dat ik er volop voor ging. 5 maand voor mijn eerste fysieke proef zat ik in coma te vechten voor m'n leven. Iedere dag gezond gegeten , iedere dag gesport met de lichaamsdelen die ik kon gebruiken. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik een fitter man was dan de gemiddelde kandidaat. Maar toch slaagde ik niet vanwege m'n evenwicht en op de grond vallen. Kreeg toen de opmerking dat dit véél te vroeg was om mij nu al met fysieke proeven bezig te houden. Heb toen meteen een herkansing aangevraagd en dag in dag uit hierop geoefend en uiteindelijk geslaagd.. Nadat ik m'n motivatie heb uitgelegd was men niet overtuigd of ik volop voor de politie ging. Vraag geen schouderklopje helemaal niet. Maar krijg veel bewondering van mensen voor mijn inzet en doorzettingsvermogen. En dan voel je je klaar om dromen te realizeren en dit wordt dan door zo'n commentaar ontnomen van je.


Heb ook openlijk over mijn leven gesproken , over mijn fouten , de moeilijke momenten.
Was nooit een goeie student geweest in het middelbaar. Heb hun de redenen uitgelegd vanwege een moeilijke jeugd. Maar men heeft mij daar ook op bekritiseert vanwege "te weinig inzet"


Slaap niet goed en ben er misselijk van na hun uitleg. Ben helemaal niet de perfecte kandidaat , en ben man genoeg om een nederlaag te aanvaarden. Maar zowel bij de score als uitleg zijn er serieuze gaten. En ik kan dit niet aanvaarden.
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door BjornV »

Kan iemand de titel veranderen naar Gebuisd ipv Gebuist? Doet pijn aan m'n ogen elke keer...
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
Gebruikers-avatar
Saice
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2012, 13:19

Re: Gebuist op de 2de proef

Bericht door Saice »

BjornV schreefCOLONKan iemand de titel veranderen naar Gebuisd ipv Gebuist? Doet pijn aan m'n ogen elke keer...
second that
BUTTON_POST_REPLY