persoonlijkheidsproeven

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
kayla
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2014, 20:21

persoonlijkheidsproeven

Bericht door kayla »

wie kan mij helpen met men persoonlijkheidstesten?? ik heb vorig jaar deelgenomen en men grootste struikelblok was mijn zelfvertrouwen
ook wist ik niet dat hier ook enkele studies voor nodig waren ergens op jobpol ofzo zou je vanalles kunnen vinden over de werking enz van de politie die je kan afprinten en waar ze vragen over stellen wie ooohh wie kan me helpen hiermee want ik vind er niks van terug
eeuwige dankbaarheid als je me kan helpen wil dit keer echt graag slagen voor men testen
Younes
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2013, 21:10

Re: persoonlijkheidsproeven

Bericht door Younes »

Hallo,

Van welke regio bent u? En welke proef moet u weldra afleggen?

mvg

YL
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: persoonlijkheidsproeven

Bericht door Bramk »

Hoi,

Voor zelfvertrouwen moet je natuurlijk geen studies doen. Dat heb je of dat heb je niet natuurlijk. Ik denk dat het belangrijk is als persoon van de politie dat je dit uitstraalt. Want als je dat niet doet gaan daders je gewoon uitlachen in je gezicht. Volgens mij gaat het zelfvertrouwen over vragen die je gaat krijgen over jezelf en of je jezelf wel ziet als persoon van de politie. Ik denk dat het belangrijk is dat je zelfvertrouwen toont en laat zien dat je geloof hebt in eigen kunnen.

Een ander deel is de algemene kennis van de politie. Je moet alle proeven zien als een lange sollicitatie maar dan niet bij een bedrijf. Tijdens een sollicitatie bij een bedrijf gaan ze ook vragen wat je van het bedrijf weet, wat ze doen, hoe ze werken en dergelijke. Dit toont interesse in het bedrijf. Dat verwachten ze dus ook van je kennis bij de politie. Ze willen dat je toch al iets weet van hun organisatie en hoe ze werken. Bij de persoonlijkheidstesten is dat vooral algemene kennis, welke zone woon je, wie is de baas, en nog van die zaken. Tijdens het gesprek met de commissie gaan ze hier veel dieper op in en kan je best de structuur van de federale en lokale politie kennen, hun taken, verantwoordelijken en dergelijke. Maar hier vind je veel meer informatie van op het forum.

Zo ik hoop dat je hier iets mee bent.
AINP promotie 40 campus Vesta.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: persoonlijkheidsproeven

Bericht door nielsvl »

Je kan de proeven wel zien als een sollicitatie in eender welk bedrijf. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar ieder jaar en daar komen veel mensen op af. Het is aan jou om je te profileren tegenover de anderen. Waarom moet het bedrijf jou kiezen, en niet de kandidaat die voor of na jou komt?

Net als bij privé-ondernemingen verloopt je sollicitatie in verschillende stappen, als je slaagt mag je door naar de volgende... De tip die ik je wil geven is dus heel algemeen; zorg dat je weet voor welke job/functie je solliciteert, wie je werkgever is en waarvoor hij staat. Denk ook eens na wat jij kan bijdragen aan het bedrijf waar je wil werken.

Doe het nodige opzoekwerk (dit zou niet moeilijk mogen zijn) en ga eens praten met je (hopelijk) toekomstige collega's. In de privé kan dit soms moeilijk zijn, maar bij de politie is dit vanzelfsprekend (en wordt dit ook wel een beetje verwacht). Een aanwerver heeft maar een heel korte tijd om jou in te schatten. Als jij overkomt alsof je eigenlijk niet weet waarvoor je komt en wat je later gaat moeten doen, gaat hij niet geneigd zijn je aan te nemen. (of 't moet zijn voor uw schoon ogen...)

En last but not least; kennis is macht. Door u goed te informeren ga je automatisch sterker in je schoenen staan, en gaat automatisch je zelfvertrouwen toenemen. Ook als je later uw werk moet uitvoeren is dit van toepassing...

Veel succes, of het nu bij ons is of bij een ander bedrijf :wink:
BUTTON_POST_REPLY