Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Forumregels
Afbeelding
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door .Jonas »

Ik heb vandaag mijn uitslag gekregen van mijn persoonlijkheidstest en ik begrijp er NIETS van. Ik heb al een mailtje gestuurd voor feedback. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Ik weet nog perfect wat ik gedaan en gezegd heb en ik begrijp de uitslag echt niet!
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door jeroen.godts »

Zeker feedback vragen (wat je al gedaan hebt). De Psycholoog zal je opbellen met een gedetaileerde uitleg over waarin je je kan verbeteren.

Het persoonlijkheidsonderzoek is gewoon een zware dag waar je geen gedacht van hebt hoe je het ervan af heb gebracht.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door .Jonas »

jeroen.godts schreefCOLONZeker feedback vragen (wat je al gedaan hebt). De Psycholoog zal je opbellen met een gedetaileerde uitleg over waarin je je kan verbeteren.

Het persoonlijkheidsonderzoek is gewoon een zware dag waar je geen gedacht van hebt hoe je het ervan af heb gebracht.
Neen akkoord maar ik heb alle tips gebruikt van mensen die geslaagd zijn en heb ze ook toegepast. Maar ik heb een beetje het gevoel dat die feedback echt omslachtig ga zijn zonder echt iets nuttig... We zien wel. :-) Hopelijk krijg ik goed nieuws in verband met de test van inspecteur. :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door jeroen.godts »

Als je tijdig de feedback hebt gekregen kan je op je werkpunten letten voor de test van Inspecteur. Het hangt van kleine dingen af tijdens het persoonlijkheidsonderzoek. Deze ervaring neem je toch al mee naar de volgende pogingen om te slagen voor de selectieproeven van Agent en/of Inspecteur.

Niet opgeven!
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door .Jonas »

Idd, dat is waar!;-)

Opgeve staat ni in mijn woordenboek! De aanhouder wint!!:-) En hoe zit het bij u? :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door jeroen.godts »

Bij mij is het afwachten tot volgende week vrijdag. Dan mag ik het persoonlijkheidsonderzoek voor Agent van de Politie gaan afleggen in Brussel.

Verleden jaar in maart heb ik het persoonlijkheidsonderzoek al eens afgelegd voor Inspecteur maar was helaas niet geslaagd.
Hierbij heb ik ook feedback van de Psycholoog gevraagd en nu ben ik mij veel beter aan het voorbereiden om voor het persoonlijkheidsonderzoek te slagen. Daarna begin ik 15 november 2010 aan een 10 dagen durende communicatieve Opleidingsmodule ter voorbereiding voor de 2e en de 4e selectieproef van de Federale Politie.

Mijn motivatie, interesse om bij de politie toe te treden is er sindsdien alleen maar op toegenomen.

Voor welke campagne hebt u zich ingeschreven? Ik heb me ingeschreven voor de campagne begin er maar eens aan van de Politiezone Antwerpen.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door .Jonas »

jeroen.godts schreefCOLONBij mij is het afwachten tot volgende week vrijdag. Dan mag ik het persoonlijkheidsonderzoek voor Agent van de Politie gaan afleggen in Brussel.

Verleden jaar in maart heb ik het persoonlijkheidsonderzoek al eens afgelegd voor Inspecteur maar was helaas niet geslaagd.
Hierbij heb ik ook feedback van de Psycholoog gevraagd en nu ben ik mij veel beter aan het voorbereiden om voor het persoonlijkheidsonderzoek te slagen. Daarna begin ik 15 november 2010 aan een 10 dagen durende communicatieve Opleidingsmodule ter voorbereiding voor de 2e en de 4e selectieproef van de Federale Politie.

Mijn motivatie, interesse om bij de politie toe te treden is er sindsdien alleen maar op toegenomen.

Voor welke campagne hebt u zich ingeschreven? Ik heb me ingeschreven voor de campagne begin er maar eens aan van de Politiezone Antwerpen.
Ahzo. :-) Wat waren uw punten van uw persoonlijkheidstest als ik dat mag vragen? :-) En wat was de feedback? En wat heb je nu meer gedaan dan voor de voorbereiding van inspecteur? Sorry voor die vragen ze maar ben geboeid. :-D

Ik heb me niet echt ingeschreven voor een campagne. Ik heb voor beide kaders gewoon een inschrijvingsformulier ingediend. ;-) En heb daarstraks mijn brief gekregen dat ik geslaagd ben voor de cognitieve test van INP. Dus toch goed nieuws gekregen deze week. :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door jeroen.godts »

Ik had toen een 3 daar waar de minima een 4 is. Uit de feedback heb ik kunnen afleiden dat ik me iets meer moest profileren in groep en meer aan bod moest komen.

Tussentijds heb ik een job gevonden waar ik dit kan oefenen. Alsook heb ik meer opgezocht over de Politie zelf ( de werking, Directies, gaan praten met beroepenvoorlichters, ... ).
Zoals ik al gezegd heb start ik Maandag 15 November met een communicatieve opleidingsmodule die speciaal dient ter voorbereiding voor de 2e en de 4e selectieproef van de geïntegreerde Politie.

Proficiat met je 1e proef voor Inspecteur.
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door seeken »

je moest je iets meer profileren en hupla, gebuist en je mag een jaar wachten. Klinkt toch allemaal extreem hoor...Hoe meer ik weet over die test hoe zenuwachtiger ik word :eek: :oops:
Laatst gewijzigd door 1 op seeken, in totaal 1 keer gewijzigd.
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door Math »

Wees gewoon jezelf voor de proef en laat zien dat je over de nodige competenties beschikt die nodig zjin voor een inspecteur.
Start opleiding Agent 2012
jeroen.godts
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:57

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door jeroen.godts »

Je mag je natuurlijk ook niet te veel profileren. Als je te veel aan bod komt zullen ze je ook buizen voor het persoonlijkheidsonderzoek.

Motivatie, genoeg persoonlijkheid, assertiviteit en kennis van de Politie(werking) zijn denk ik de basis om door de selectietesten te geraken.

Iedereen zal wel zenuwen hebben tijdens de selectietesten (iets wat wel logisch is). Je hebt 4 solicitatiedagen waar je je moet bewijzen dat je beschikt over de eigenschappen om een goed Inspecteur of agent te worden.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door .Jonas »

jeroen.godts schreefCOLONJe mag je natuurlijk ook niet te veel profileren. Als je te veel aan bod komt zullen ze je ook buizen voor het persoonlijkheidsonderzoek.

Motivatie, genoeg persoonlijkheid, assertiviteit en kennis van de Politie(werking) zijn denk ik de basis om door de selectietesten te geraken.
Ik dacht dat ik zeker aan die dingen voldaan heb. Iemand dat te laat toegekomen is voor zijn test, zal meer normbesef of discipline getoond hebben dan mij zeker? :eek: Nja sorry maar dit begrijp ik gewoon niet: iemand die te laat kwam + daarbij niets kende van de structuur van de politie + tijdens onze verklaring (ik heb de verklaring uitgelegd) aan de jury gewoon met zijn rug naar mij toezat, toen ik aan het spreken was, erdoor kan zijn... We waren aan elkaar gewaagd. Het was hij of ik. En hij gaat door, onterecht volgens mij. Zal het wel horen aan de feedback...
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Galen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 11:25

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door Galen »

Hi guys,

Ik zit ongeveer in hetzelfde bootje. Vandaag zijn mijn resulaten aangekomen van de persoonlijkheidsproef (Agent) en ben niet geslaagd. De resultaten zijn volgens mij compleet absurd en zelfs beledigend.
Dit doet me enorm twijfelen aan de competentie van hun psychologen en validatie van de testen.
Niet dat ik zo een super kwaliteiten bezit om overal 9 op te scoren, maar door mijn voorkomen, werkervaring en opleidingen vind ik nu wel dat ik meer dan een drie op negen heb verdiend.
Zeker hoe ik mij heb voorbereid en toegepast. Ik ga natuurlijk meer gegevens aanvragen om een betere zicht te krijgen over hun evaluatie. Dit wil ik niet zomaar laten gaan.

Voor de mensen die een zicht willen hebben, mijn resultaten:

Informatie begrijpen: 3
Taken uitvoeren: 2
Samenwerken (intern): 3
Klantgericht optreden: 3
Inzet tonen: 3
Coping: 3
Betrokkenheid en motivatie: 3
Normbesef - Integriteit: 7
Afwezigheid van extremisme: 7
Afwezigheid van psychopathologie: 7

- score 9 competentie is sterk aanwezig en is een troef voor de kandidaat.
- score 8 competentie is sterk aanwezig en ontwikkeld.
- score 7 competentie is aanwezig.
- score 6 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, resultaten kunnen op korte termijn verwacht worden.
- score 5 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden.
- score 4 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, maar wordt een aandachtspunt voor de kandidaat.
- score 3 competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen.
- score 2 competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen op lange termijn.
- score 1 competentie is niet verworven.
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door Math »

.Jonas schreefCOLON
jeroen.godts schreefCOLONJe mag je natuurlijk ook niet te veel profileren. Als je te veel aan bod komt zullen ze je ook buizen voor het persoonlijkheidsonderzoek.

Motivatie, genoeg persoonlijkheid, assertiviteit en kennis van de Politie(werking) zijn denk ik de basis om door de selectietesten te geraken.
Ik dacht dat ik zeker aan die dingen voldaan heb. Iemand dat te laat toegekomen is voor zijn test, zal meer normbesef of discipline getoond hebben dan mij zeker? :eek: Nja sorry maar dit begrijp ik gewoon niet: iemand die te laat kwam + daarbij niets kende van de structuur van de politie + tijdens onze verklaring (ik heb de verklaring uitgelegd) aan de jury gewoon met zijn rug naar mij toezat, toen ik aan het spreken was, erdoor kan zijn... We waren aan elkaar gewaagd. Het was hij of ik. En hij gaat door, onterecht volgens mij. Zal het wel horen aan de feedback...
Er zijn soms groepen waarvan iedereen slaagt.
Start opleiding Agent 2012
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Uitslagen persoonlijkheidstest agent

Bericht door Math »

Galen schreefCOLONHi guys,

Ik zit ongeveer in hetzelfde bootje. Vandaag zijn mijn resulaten aangekomen van de persoonlijkheidsproef (Agent) en ben niet geslaagd. De resultaten zijn volgens mij compleet absurd en zelfs beledigend.
Dit doet me enorm twijfelen aan de competentie van hun psychologen en validatie van de testen.
Niet dat ik zo een super kwaliteiten bezit om overal 9 op te scoren, maar door mijn voorkomen, werkervaring en opleidingen vind ik nu wel dat ik meer dan een drie op negen heb verdiend.
Zeker hoe ik mij heb voorbereid en toegepast. Ik ga natuurlijk meer gegevens aanvragen om een betere zicht te krijgen over hun evaluatie. Dit wil ik niet zomaar laten gaan.

Voor de mensen die een zicht willen hebben, mijn resultaten:

Informatie begrijpen: 3
Taken uitvoeren: 2
Samenwerken (intern): 3
Klantgericht optreden: 3
Inzet tonen: 3
Coping: 3
Betrokkenheid en motivatie: 3
Normbesef - Integriteit: 7
Afwezigheid van extremisme: 7
Afwezigheid van psychopathologie: 7

- score 9 competentie is sterk aanwezig en is een troef voor de kandidaat.
- score 8 competentie is sterk aanwezig en ontwikkeld.
- score 7 competentie is aanwezig.
- score 6 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, resultaten kunnen op korte termijn verwacht worden.
- score 5 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden.
- score 4 competentie kan bij de kandidaat ontwikkeld worden, maar wordt een aandachtspunt voor de kandidaat.
- score 3 competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen.
- score 2 competentie is niet verworven door de kandidaat en zal een belangrijke persoonlijke investering vereisen op lange termijn.
- score 1 competentie is niet verworven.
Gezien jouw resultaten blijkt jouw proef toch niet goed verlopen zijn. Zeker feedback vragen. Dat heldert al heel wat dingen op.
Start opleiding Agent 2012
BUTTON_POST_REPLY