Numeriek redeneren

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Boop
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2018, 21:32

Numeriek redeneren

Bericht door Boop »

Hey

Ik heb me vorige week ingeschreven voor de selectieproeven van inspecteur, en ik heb echt bang van de numerieke test.
Is dat aflezen van grafieken en % enzo. berekenen of ook cijfferreeksen enzo. een dingen? Ik ben daar echt niet goed in :-D Ik heb al verschillende sites geprobeerd om het te oefenen, maar meestal is het betalend.

Groetjes.
BelgianStudent47
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2018, 20:23

Re: Numeriek redeneren

Bericht door BelgianStudent47 »

Ge krijgt allerlei grafieken, tabellen, cirkeldiagrammen waaruit ge, onder andere, percentages gaat moeten halen idd. Natuurlijk is het niet enkel aflezen, ze geven altijd meerdere antwoorden op de vraag en gij moet het juiste eruit halen. Ge zult dus eerst wa rekenwerk in uw hoofd mogen doen vooraleer ge da antwoord kent.
Opleiding 3 juni 2019 PIVO
Boop
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2018, 21:32

Re: Numeriek redeneren

Bericht door Boop »

Mercikes!!
cantsleep
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2018, 03:41

Re: Numeriek redeneren

Bericht door cantsleep »

Beste,

Ik heb onlangs mijn cognitieve proeven met succes gedaan (59,48,44).
Je krijgt eerst en vooral heel wat abs oefeningen (met de figuren langs beide kanten waar dan dingen aan veranderen en jij moet kijken welk bolletje wat is ->selor abs)
Voor abs kan ik als tip geven, ik heb geen klad gebruikt (wat je wel krijgt) en heb alles zo gedaan, hoewel achteraf bekeken was het toch beter geweest dat je je klad gebruikt en opschrijft welk bolletje wat is omdat je heel wat oefeningen van dezelfde achter elkaar krijgt. Dus met andere woorden ik moest elke keer opnieuw elk bolletje "berekenen" terwijl je ze vorige oefening al had "berekent".
Je krijgt dan ook heel wat oefeningen idd met tabellen en procenten enzovoort, hiervoor ga je wel wat moeten hoofdrekenen al moet je niet het exacte getal berekenen, het is een meerkeuze vraag dus als je het getal ongeveer berekent kan je met vrij veel zekerheid de juiste optie kiezen.
Al bij al, ik kan natuurlijk niet voor andere spreken maar voor je gerust te stellen, ik had me niet voorbereid en had dus 59 op dat onderdeel, het is een beetje middelbare school achtig maar dan wel van het 1ste en het 2de middelbaar ^^
BUTTON_POST_REPLY