Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
redking86
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2016, 15:03

Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door redking86 »

Hallo,

Na het bijwonen van een infosessie in Turnhout ben ik van plan me binnenkort in te schrijven voor de proeven om bij de Politie toe te treden.

Ik heb al eens op jobpol.be de verschillende simulatie proeven uitgetest.

Ze gaan allemaal vrij vlot, behalve de abstracte proef. Deze vind ik heel erg moeilijk. De eerste paar oefeningen lukken héél vlot, maar zodra er verschillende figuren bij komen kijken loop ik makkelijk strop en gaat het mis. Hier maak ik mij nu wel heel wat zorgen over.

Zijn er mensen die tips hebben om dit goed te kunnen oefenen, of hoe je vlotter dit soort informatie verwerkt?

Alvast bedankt.
redking86
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2016, 15:03

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door redking86 »

Na nog een paar maal te oefenen gaat het al wat vlotter, 10 van de 12 goed bij de laatste poging, maar ik ga er van uit dat het in de realiteit tijdens de proef iets moeilijker is dan in de simulatie die word voorzien.

Aldus zijn tips die kunnen helpen bij het voorbereiden nog steeds erg welkom. :)
TonyDesmet
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2016, 21:09

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door TonyDesmet »

Hallo,

Op welke site of waar kan je cognitieve proeven testen?
Heb je tips?

Alvast bedankt

Tony
Nyysja
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2016, 14:38

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door Nyysja »

TonyDesmet schreefCOLONHallo,

Op welke site of waar kan je cognitieve proeven testen?
Heb je tips?

Alvast bedankt

Tony
Beste,

Op jobpol staan alle testen , op vdab kan je er ook enkele vinden.
Voor de taaltest zoek je iets op google en kom je op verschillende sites terecht !

Succes
Nyysja
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2016, 14:38

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door Nyysja »

redking86 schreefCOLONNa nog een paar maal te oefenen gaat het al wat vlotter, 10 van de 12 goed bij de laatste poging, maar ik ga er van uit dat het in de realiteit tijdens de proef iets moeilijker is dan in de simulatie die word voorzien.

Aldus zijn tips die kunnen helpen bij het voorbereiden nog steeds erg welkom. :)
Beste,

Voor het abstracte gedeelte heb ik alles op een blad genoteerd in verschillende vakjes dus wat er allemaal veranderd en heb dan zo gezocht achter wat gevraagd word. Heb twee weken geleden de cognitieve testen gedaan en je moet je er helemaal geen zorgen over maken ! 10/12 is al een behoorlijk goede score ! Op de testen waren de meerderheid van de vragen maar met 1figuurtje 10 van de 40 ongeveer met meerdere dus gewoon rustig blijven en eventueel op een blad noteren in welke kolom en in welke rij wat veranderd !

Good luck
redking86
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2016, 15:03

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door redking86 »

Nyysja schreefCOLON
redking86 schreefCOLONNa nog een paar maal te oefenen gaat het al wat vlotter, 10 van de 12 goed bij de laatste poging, maar ik ga er van uit dat het in de realiteit tijdens de proef iets moeilijker is dan in de simulatie die word voorzien.

Aldus zijn tips die kunnen helpen bij het voorbereiden nog steeds erg welkom. :)
Beste,

Voor het abstracte gedeelte heb ik alles op een blad genoteerd in verschillende vakjes dus wat er allemaal veranderd en heb dan zo gezocht achter wat gevraagd word. Heb twee weken geleden de cognitieve testen gedaan en je moet je er helemaal geen zorgen over maken ! 10/12 is al een behoorlijk goede score ! Op de testen waren de meerderheid van de vragen maar met 1figuurtje 10 van de 40 ongeveer met meerdere dus gewoon rustig blijven en eventueel op een blad noteren in welke kolom en in welke rij wat veranderd !

Good luck
Heel erg bedankt voor de info en je ervaring mee te delen, dat stelt mij al gerust !

Nog veel succes met je proeven.
gpdu
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2017, 08:49

Re: Cognitieve Proef - Abstracte Proef

Bericht door gpdu »

Nyysja schreefCOLON
TonyDesmet schreefCOLONHallo,

Op welke site of waar kan je cognitieve proeven testen?
Heb je tips?

Alvast bedankt

Tony
Beste,

Op jobpol staan alle testen , op vdab kan je er ook enkele vinden.
Voor de taaltest zoek je iets op google en kom je op verschillende sites terecht !

Succes
De numerieke testen op jobpol zijn nogal simpel tegenover andere sites, van welk niveau zijn de numerieke ?
Zoals op jobpol of oefeningen waar je eerst even serieus moet redeneren en dan beginnen uitrekenen ?


Groetjes
BUTTON_POST_REPLY