Cognitieve testen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Rachidrachid
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2016, 14:55

Cognitieve testen

Bericht door Rachidrachid »

Hallo,

Vanaf zes mei doe ik voor de tweede keer mee met de cognitieve testen. De eerste keer heb ik het niet gehaald omdat ik voor het onderdeel taal vijf punten te weinig had. Wat jammer, ik dacht dat ik gebuisd was op het onderdeel redeneervermogen. Iemand tips hoe ik mij goed kan voorbereiden op cognitieve ?

Ik ben van antwerpen en daar loopt er een aparte procedure mbt tot de selectie proeven. Zijn de wachttijden veel korter nu ?

Drie ik heb Marokkaanse roots. Zien jullie dat als een voordeel en hoe zouden jullie hiermee omgaan mocht ik jullie collega zijn ? Ik vroeg mij dat eigenlijk af omdat ik weet daar vragen over ga krijgen gedurende de selectieproeven en gelet op het cliënteel. Ik denk dat ik de politie een dienst kan bewijzen omdat ik Arabisch en Berbers spreek en het tijd is dat ik onze maatschapij een dienst terug geef, en heb het altijd al graag willen doen.
Gelieve mij niet aan te vallen. Ik ben een Marokkaanse jongen die van tijd tot een pintje drinkt en kom met iedereen overeen. Ik wil hier op anticiperen op de vragen die ik hierover verwacht. Wat vinden jullie ?

Groetjes Rachid
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Cognitieve testen

Bericht door VDG1 »

Ik denk niet dat je voordelen zult hebben omdat je Marokkaanse roots hebt, iedereen is gelijk in de selectietesten, dik, dun, groot, klein, autochtoon, allochtoon, etc

Greetz,

john
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Matthias1996
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2015, 13:47

Re: Cognitieve testen

Bericht door Matthias1996 »

Ze zullen zeggen dat iedereen idd gelijk behandeld zal worden. Maar er verschijnen steeds meer berichten dat men graag personen met allochtoone roots zou willen aanwerven. Dus ik denk dat je wel een streepje voor zou hebben, echter vind ik niet dat je dit mag vermelden in de gesprekken.

Matthias
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Cognitieve testen

Bericht door vdv »

Over uw derde punt. Dat op zich zeker zal niet nadelig zijn, maar weet dat sommigen u gaan testen en kijken hoe je reageert tegen verdachten met dezelfde roots Bvb. Eenmaal dat in orde is zal je intern geen slechte ervaringen (meer) hebben.
Van uw houding hangt ook veel af, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: Cognitieve testen

Bericht door Gs1905 »

Rachidrachid schreefCOLONHallo,

Vanaf zes mei doe ik voor de tweede keer mee met de cognitieve testen. De eerste keer heb ik het niet gehaald omdat ik voor het onderdeel taal vijf punten te weinig had. Wat jammer, ik dacht dat ik gebuisd was op het onderdeel redeneervermogen. Iemand tips hoe ik mij goed kan voorbereiden op cognitieve ?

Ik ben van antwerpen en daar loopt er een aparte procedure mbt tot de selectie proeven. Zijn de wachttijden veel korter nu ?

Drie ik heb Marokkaanse roots. Zien jullie dat als een voordeel en hoe zouden jullie hiermee omgaan mocht ik jullie collega zijn ? Ik vroeg mij dat eigenlijk af omdat ik weet daar vragen over ga krijgen gedurende de selectieproeven en gelet op het cliënteel. Ik denk dat ik de politie een dienst kan bewijzen omdat ik Arabisch en Berbers spreek en het tijd is dat ik onze maatschapij een dienst terug geef, en heb het altijd al graag willen doen.
Gelieve mij niet aan te vallen. Ik ben een Marokkaanse jongen die van tijd tot een pintje drinkt en kom met iedereen overeen. Ik wil hier op anticiperen op de vragen die ik hierover verwacht. Wat vinden jullie ?

Groetjes Rachid

Hey Rachid

Eerst en vooral wens ik jou veel succes met het verdere verloop van je proeven. Ik wil jou niet ontmoedigen maar de reële slaagkans voor een allochtoon is 0,5 procent. Dus dat wil zeggen dat er 1 op de 200 kandidaten slaagt voor de selectieproeven. Ik zelf zit al sinds 2012 in deze selectieprocedure en binnenkort moet ik nog enkel voor de commissie verschijnen. Enige wat ik u kan meegeven is VOORBEREIDEN VOORBEREIDEN en nog eens VOORBEREIDEN, want zonder voorbereiding vergeet het maar. Ten slotte heb ik wel gehoord uit betrouwbare bron, dat mensen die Arabisch spreken sneller worden aangenomen.

Mvg
Zeki
BUTTON_POST_REPLY