Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

Hallo iedereen,

Heb gisteren het volledige inschrijvingsdossier verzonden om deel te nemen aan de selectieproeven voor Inspecteur van Politie.
Houden ze er rekening mee waar je huidige woonplaats is ?
ik woon namelijk aan de kust, dus is het niet echt evident om die proeven te doen in pakweg Antwerpen als voorbeeld.

Buiten de Politieschool in Zedelgem, zijn er andere plaatsen in West-Vlaanderen waar men die toelatingsproeven
zou kunnen afleggen of is de locatie van de selectieproeven buiten West-Vlaanderen ?


Mvg. Rafik
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Bert »

Nee, de WPS is de enige locatie waar selectieproeven in West-Vlaanderen doorgaan.

Normaal gezien zal je eerste testdag (cognitief en functioneel parkoer) in de WPS doorgaan.
Psychologische en - Medische testen zijn sowieso in Brussel.
Je selectiecommissie is dan normaal gezien wel weer in de WPS.
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

Bert schreefCOLONNee, de WPS is de enige locatie waar selectieproeven in West-Vlaanderen doorgaan.

Normaal gezien zal je eerste testdag (cognitief en functioneel parkoer) in de WPS doorgaan.
Psychologische en - Medische testen zijn sowieso in Brussel.
Je selectiecommissie is dan normaal gezien wel weer in de WPS.
Bedankt
Mina
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2014, 23:44

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Mina »

Op het inschrijvingsformulier kon je toch je voorkeur geven waar je je proeven wilt afleggen?
Bij mij hebben ze voor de eerste proeven er toch rekening mee gehouden.
Start opleiding INP: 1 april Campus Vesta
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

Bevestiging van kandidatuur ontvangen,

Dus binnenkort een uitnodigingsbrief voor de 1ste proef.
toch wel redelijk rap vind ik, bij sommige duurt het maanden voor ze een bevestiging terug krijgen.

Intussen kijk ik voor de Cognitieve test, de abstracte oefeningen (figuren) zijn toch wel wat aan de moelijke kant.
taal, rekenen, en het verbaal onderdeel moet lukken.

Sportproef zou normaal wel moeten meevallen, ik ben namelijk ook voetbalscheidsrechter
dus lopen en conditie zou geen probleem moeten zijn, de obstakels daarintegen maken het natuurlijk wel wat moelijker.

1min lijkt me wel haalbaar voor de krachtproef, natuurlijk zul je wel vermoeid zijn na het loopparcour.
Sedinal
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2015, 13:53

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Sedinal »

Rafik schreefCOLONBevestiging van kandidatuur ontvangen,

Dus binnenkort een uitnodigingsbrief voor de 1ste proef.
toch wel redelijk rap vind ik, bij sommige duurt het maanden voor ze een bevestiging terug krijgen.

Intussen kijk ik voor de Cognitieve test, de abstracte oefeningen (figuren) zijn toch wel wat aan de moelijke kant.
taal, rekenen, en het verbaal onderdeel moet lukken.

Sportproef zou normaal wel moeten meevallen, ik ben namelijk ook voetbalscheidsrechter
dus lopen en conditie zou geen probleem moeten zijn, de obstakels daarintegen maken het natuurlijk wel wat moelijker.

1min lijkt me wel haalbaar voor de krachtproef, natuurlijk zul je wel vermoeid zijn na het loopparcour.
Als scheidsrechter zijnde ga je het parcours met 2 vingers in de neus uitlopen.. Zeker niet zenuwachtig in maken!
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door VDG1 »

Ik heb mijn bevestiging van kandidatuur ook ontvangen (27/08), naar ik vernomen heb van verschillende personen houden ze rekening met de keuze die je gemaakt hebt.

Ook nog aan het wachten op de uitnodiging voor de eerste proeven. Krijg toch meer zenuwen hoe meer ik er aan denk.
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Visu@l
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2015, 12:40

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Visu@l »

VDG1 schreefCOLONIk heb mijn bevestiging van kandidatuur ook ontvangen

Ook hier de bevestiging van kandidatuur ontvangen op 02/09 samen met een uitnodiging voor de informatiedag voor pas ingeschreven kandidaten op 19/09.
Zijn hier nog mensen die zaterdag deze informatiedag bijwonen?
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

Visu@l schreefCOLON
VDG1 schreefCOLONIk heb mijn bevestiging van kandidatuur ook ontvangen

Ook hier de bevestiging van kandidatuur ontvangen op 02/09 samen met een uitnodiging voor de informatiedag voor pas ingeschreven kandidaten op 19/09.
Zijn hier nog mensen die zaterdag deze informatiedag bijwonen?

Ja ik zal deze ook bijwonen, bij mij is het te Etterbeek(Brussel) om 9:45, toch wel een afstandje van Blankenberge haha

Sowieso interessant deze informatiedag, zo weet je al wat je ongeveer mag verwachten tijdens de echte selectieproeven.
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door VDG1 »

Welke uitnodiging informatiedag?? Ik heb dat er niet bijgekregen. Kun je kopie van die uitnodiging s per privebericht een sturen?
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

Ik kreeg deze uitnodigingsbrief 2 dagen achter de bevestiging van kandidatuur

Je moest u blijkbaar laten inschrijven VOOR 14 september via mail of telefonisch contact
om te kunnen deelnemen aan deze infodag.
Visu@l
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2015, 12:40

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Visu@l »

VDG1 schreefCOLONOok nog aan het wachten op de uitnodiging voor de eerste proeven.
Vandaag de uitnodiging in de bus gekregen voor de cognitieve en fysieke proef op 20/10 in Antwerpen (Campus Vesta).
Aftellen dus en extra inspanningen nemen voor de conditie :-)
Rafik
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:28

Re: Cognitieve proeven en sportproef locatie ?

Bericht door Rafik »

De infosessie van Zaterdag te Etterbeek was wel zeer behulpzaam, cognitieve aspect geoefend, meer info over persoonlijkheidstest en hoe de selectiecommisie te werk gaat.

Ook het sportparcour was de moeite waard, maar toch waren er een paar sportief uitziende jongeren die het toch wat hebben onderschat,
Zelfs een man die twee rondes aan een rap tempo liep en die genoeg tijd over had voor de derde en laatste ronde, zakte plotseling in elkaar, hij stond direct weer op, maar was nog steeds wankel en viel weer.

De instructeur vroeg of hij een wazig zicht had, en de jongeman zei ''ja'' waardoor hij direct aan de kant moest, blijkbaar had hij een te lage bloedruk volgens de instructeur (niets gegeten)
Hij was fysiek inorde, hij deed ook aan sport, maar blijkbaar was het ontbreken van een ontbijt de reden waardoor hij zich plots misselijk voelde.

Daarnaa kregen we uitleg van de instructeurs over hoe noodzakelijk een goed ontbijt is voor het parcour,
ook al mag je zeer sportief en fit zijn, zonder deftig ontbijt, zak je sowieso door de mand tijdens het parcour.
BUTTON_POST_REPLY