Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
greg
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011, 17:56

Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door greg »

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb niet 100% gevonden wat ik graag zou weten..

Ik ben vandaag mijn sportproef en cognitieve proef gaan doen in Campus Vesta. Op de sportproef had ik 2:21, en op de krachtproef 30sec. Daarvoor ben ik geslaagd. In de namiddag was de cognitieve proef. Ik heb een goeie samenvatting kunnen opstellen van de video denk ik. Maar de meerkeuzevragen waren niet van de poes :eek:

Daar vroegen ze de kleinste details van in het filmpje. Ik had meer op de hoofdlijn door het verhaal gelet, het filmpje duurt tenslotte 7-8min, dus ik heb niet veel kunnen invullen waar ik 100% zeker van was op de meerkeuzevragen. Ik schat zo'n 13-14 goede antwoorden op 33 vragen.

Nu is de vraag: Hoe word je beoordeeld?

Wel had ik op het forum al gevonden:

-Taalproef
-Redeneervermogen
-Videoverslag - inhoud
-Videoverslag - vorm

Is het "Videoverslag - Inhoud" dan de meerkeuzevragen en "Videoverslag - Vorm" het zelfgeschreven verslag? En zijn het deze 4 onderdelen waarop je sowieso moet slagen?

Of wordt "Videoverslag - Inhoud" en "Videoverslag - Vorm" samen genomen als 1 onderdeel?
Kasha
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011, 19:30

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Kasha »

Ik heb de cognitieve proeven vorige maand gedaan en "Videoverslag - Inhoud" betekent inderdaad de meerkeuzevragen en "Videoverslag - Vorm" gaat over het zelfgeschreven verslag.

En je moet op alle 4 de onderdelen een T-score van minimum 40 halen, dus zowel voor de vorm als voor de inhoud van het videoverslag.

Maar om je een beetje gerust te stellen moet ik wel zeggen dat ik de meerkeuzevragen toch ook niet zo makkelijk vond, en dat ik ook maar van een tiental vragen zeker was, maar ik heb toch nog een T-score van 50 gehaald, dus zeker nog niet panikeren :).
AP:
Cognitief & Parcours - Vrijstelling
Persoonlijkheidsproef 24/01/'12 - Geslaagd
Medische proef 02/03/'12 - Geslaagd
Antecedentenonderzoek 27/03/'12 - Geslaagd
Selectiecommissie 06/07/'12 te Ranst - Geslaagd
greg
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011, 17:56

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door greg »

Kasha schreefCOLONIk heb de cognitieve proeven vorige maand gedaan en "Videoverslag - Inhoud" betekent inderdaad de meerkeuzevragen en "Videoverslag - Vorm" gaat over het zelfgeschreven verslag.

En je moet op alle 4 de onderdelen een T-score van minimum 40 halen, dus zowel voor de vorm als voor de inhoud van het videoverslag.

Maar om je een beetje gerust te stellen moet ik wel zeggen dat ik de meerkeuzevragen toch ook niet zo makkelijk vond, en dat ik ook maar van een tiental vragen zeker was, maar ik heb toch nog een T-score van 50 gehaald, dus zeker nog niet panikeren :).

Ok, thx voor de (kleine) geruststelling :-D

Succes met je persoonlijkheidsproef :wink:
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Dimitri »

ook rekening houden dat er in het verslag vooral gekeken wordt naar de objectiviteit van de feiten en de taalfouten. Met objectiviteit bedoel ik bv. als een man met een spray in het gezicht wordt gespoten, je niet schrijft pepperspray maar spray want jij kan niet weten met wat de dader exact spoot.
greg
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011, 17:56

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door greg »

Dimitri schreefCOLONook rekening houden dat er in het verslag vooral gekeken wordt naar de objectiviteit van de feiten en de taalfouten. Met objectiviteit bedoel ik bv. als een man met een spray in het gezicht wordt gespoten, je niet schrijft pepperspray maar spray want jij kan niet weten met wat de dader exact spoot.

Dat heb ik normaal wel gedaan. Ik had een filmpje over een diefstal in een winkel. Waarna de dader werd aangehouden. Er werd een huiszoeking gedaan bij de dader, waarbij een handvuurwapen wordt gevonden. Op het bureau wordt de dader dan opgesloten in de cel.
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Pinkbigfoot »

greg schreefCOLON
Dimitri schreefCOLONook rekening houden dat er in het verslag vooral gekeken wordt naar de objectiviteit van de feiten en de taalfouten. Met objectiviteit bedoel ik bv. als een man met een spray in het gezicht wordt gespoten, je niet schrijft pepperspray maar spray want jij kan niet weten met wat de dader exact spoot.

Dat heb ik normaal wel gedaan. Ik had een filmpje over een diefstal in een winkel. Waarna de dader werd aangehouden. Er werd een huiszoeking gedaan bij de dader, waarbij een handvuurwapen wordt gevonden. Op het bureau wordt de dader dan opgesloten in de cel.

heb deze gisteren ook gekregen. Ik vraag mij af hoeveel mensen vragen als "hoeveel kaders hingen er aan de muur" en "wat hing er aan de kapstok bij de substituut" en "wat stond er op het schilderij aan de muur bij de substituut" juist zullen beantwoord hebben. Ik heb ze in ieder geval lekker geskipped (beter dan gokken zeker??)
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
greg
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011, 17:56

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door greg »

Pinkbigfoot schreefCOLON heb deze gisteren ook gekregen. Ik vraag mij af hoeveel mensen vragen als "hoeveel kaders hingen er aan de muur" en "wat hing er aan de kapstok bij de substituut" en "wat stond er op het schilderij aan de muur bij de substituut" juist zullen beantwoord hebben. Ik heb ze in ieder geval lekker geskipped (beter dan gokken zeker??)

Ja, echt te gek voor woorden :-D Best gewoon overslaan ja ipv te gokken.



Vandaag trouwens al de uitslag gekregen:


Taalproef: 64
Redeneervermogen: 55
Videoverslag - Inhoud: 49
Videoverslag - Vorm: 63

Duidelijk dus dat de meerkeuzevragen het slechtst waren :-) Maar voor alles geslaagd! Op naar de volgende.
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Kris82 »

greg schreefCOLON
Pinkbigfoot schreefCOLON heb deze gisteren ook gekregen. Ik vraag mij af hoeveel mensen vragen als "hoeveel kaders hingen er aan de muur" en "wat hing er aan de kapstok bij de substituut" en "wat stond er op het schilderij aan de muur bij de substituut" juist zullen beantwoord hebben. Ik heb ze in ieder geval lekker geskipped (beter dan gokken zeker??)

Ja, echt te gek voor woorden :-D Best gewoon overslaan ja ipv te gokken.



Vandaag trouwens al de uitslag gekregen:


Taalproef: 64
Redeneervermogen: 55
Videoverslag - Inhoud: 49
Videoverslag - Vorm: 63

Duidelijk dus dat de meerkeuzevragen het slechtst waren :-) Maar voor alles geslaagd! Op naar de volgende.
Ik heb niet alle reeksen oefeningen afgekregen binnen de tijd, maar hetgeen ik heb is wel juist. Hoe quoteren ze dan? Is hetgeen je neit invult sowieso een 0? Of kijken ze tot waar je bent geraakt? Pff, denk dat ik niet geslaagd ben op die cognitieve, al weet ik dat ik het kan, ik had gewoon teveel stress denk ik. Hoewel ik er wel ngo op hoop, vooral redeneervermogen en de detailvragen veor de film ... dat was niet simpel ... en wat is die 40 die je moet halen? Is 40 gelijk aan 50% van de punten? Want er waren toch ook telkens 40 vragen?
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door PieterGC »

Kris82 schreefCOLONIk heb niet alle reeksen oefeningen afgekregen binnen de tijd, maar hetgeen ik heb is wel juist. Hoe quoteren ze dan? Is hetgeen je neit invult sowieso een 0? Of kijken ze tot waar je bent geraakt? Pff, denk dat ik niet geslaagd ben op die cognitieve, al weet ik dat ik het kan, ik had gewoon teveel stress denk ik. Hoewel ik er wel ngo op hoop, vooral redeneervermogen en de detailvragen veor de film ... dat was niet simpel ... en wat is die 40 die je moet halen? Is 40 gelijk aan 50% van de punten? Want er waren toch ook telkens 40 vragen?
Ik ben gisteren geweest voor de proeftest van de cognitieve vaardigheden bij CEFIG en die mijnheer heeft ons kort uitgelegd hoe dit net werkt. Hij zei zelf dat het nogal complex is, maar het kwam neer op dit ongeveer:

Elke vraag heeft een andere moeilijkheidsgraad, dit zorgt ervoor dat je voor sommige oefeningen zelfs neit de helft van de vragen moet juist beantwoorden en je nog steeds "slaagt", m.a.w. elke vraag word anders gequoteerd. Verder was bij de test van CEFIG 45 het te behalen punt (punt! geen percentage of iets dergelijks). Dit is bekomen door zoals iemand reeds vermelde een vergelijking te maken met x aantal andere personen.

Verder kon hij ons nog vertellen dat bijvoorbeeld voor de psychotechnische oefeningen (3) je op de gezamenlijke 3 moet geslaagd zijn en niet op elk individuele (ik denk aan de "codes", de tabellen/grafieken,..). Dus je kan bijvoorbeeld onvoldoende hebben gescoord op de code oefening maar nog steeds geslaagd zijn op het gehele redeneer gedeelte.

Ten slotte wist hij te vertellen dat hoewel 45 de benodigde score was om te slagen, 55 is reeds als zeer goed beschouwt (of een hoge slaagkans op de echte test beter gezegd, ik vermoed dat ik dat verband kan leggen? :) ) Dus als je scores als 64 haalt denk ik dat je zeer goed hebt gescoord.

Dit alles was voor de test van CEFIG maar ik vermoed dat dit ook van toepassing is op de echte test.
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Kris82 »

PieterGC schreefCOLON
Kris82 schreefCOLONIk heb niet alle reeksen oefeningen afgekregen binnen de tijd, maar hetgeen ik heb is wel juist. Hoe quoteren ze dan? Is hetgeen je neit invult sowieso een 0? Of kijken ze tot waar je bent geraakt? Pff, denk dat ik niet geslaagd ben op die cognitieve, al weet ik dat ik het kan, ik had gewoon teveel stress denk ik. Hoewel ik er wel ngo op hoop, vooral redeneervermogen en de detailvragen veor de film ... dat was niet simpel ... en wat is die 40 die je moet halen? Is 40 gelijk aan 50% van de punten? Want er waren toch ook telkens 40 vragen?
Ik ben gisteren geweest voor de proeftest van de cognitieve vaardigheden bij CEFIG en die mijnheer heeft ons kort uitgelegd hoe dit net werkt. Hij zei zelf dat het nogal complex is, maar het kwam neer op dit ongeveer:

Elke vraag heeft een andere moeilijkheidsgraad, dit zorgt ervoor dat je voor sommige oefeningen zelfs neit de helft van de vragen moet juist beantwoorden en je nog steeds "slaagt", m.a.w. elke vraag word anders gequoteerd. Verder was bij de test van CEFIG 45 het te behalen punt (punt! geen percentage of iets dergelijks). Dit is bekomen door zoals iemand reeds vermelde een vergelijking te maken met x aantal andere personen.

Verder kon hij ons nog vertellen dat bijvoorbeeld voor de psychotechnische oefeningen (3) je op de gezamenlijke 3 moet geslaagd zijn en niet op elk individuele (ik denk aan de "codes", de tabellen/grafieken,..). Dus je kan bijvoorbeeld onvoldoende hebben gescoord op de code oefening maar nog steeds geslaagd zijn op het gehele redeneer gedeelte.

Ten slotte wist hij te vertellen dat hoewel 45 de benodigde score was om te slagen, 55 is reeds als zeer goed beschouwt (of een hoge slaagkans op de echte test beter gezegd, ik vermoed dat ik dat verband kan leggen? :) ) Dus als je scores als 64 haalt denk ik dat je zeer goed hebt gescoord.

Dit alles was voor de test van CEFIG maar ik vermoed dat dit ook van toepassing is op de echte test.
OK Pieter, dan hoop ik ten zeerste dat ik nog geslaagd ben. Vooral hetgeen je zegt over het feit dat elke vraag anders gequoteerd wordt ... nuja, 't is nu bang afwachten voor mij en ik heb geen flauw idee hoelang ik moet wachten op m'n resultaten. :)
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door PieterGC »

Kris82 schreefCOLONOK Pieter, dan hoop ik ten zeerste dat ik nog geslaagd ben. Vooral hetgeen je zegt over het feit dat elke vraag anders gequoteerd wordt ... nuja, 't is nu bang afwachten voor mij en ik heb geen flauw idee hoelang ik moet wachten op m'n resultaten. :)
Toch voor de duidelijkheid want nu ik zelf het nog even leest kan het eventueel fout worden geïnterpreteerd: met elk anders gequoteerd bedoel ik dat de ene vraag voor meer meetelt aan je totaal dan een andere, dus hoe moeilijker de vraag hoe belangrijker.
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Te behalen T-score op welke proefonderdelen?

Bericht door Kris82 »

PieterGC schreefCOLON
Kris82 schreefCOLONOK Pieter, dan hoop ik ten zeerste dat ik nog geslaagd ben. Vooral hetgeen je zegt over het feit dat elke vraag anders gequoteerd wordt ... nuja, 't is nu bang afwachten voor mij en ik heb geen flauw idee hoelang ik moet wachten op m'n resultaten. :)
Toch voor de duidelijkheid want nu ik zelf het nog even leest kan het eventueel fout worden geïnterpreteerd: met elk anders gequoteerd bedoel ik dat de ene vraag voor meer meetelt aan je totaal dan een andere, dus hoe moeilijker de vraag hoe belangrijker.
't Is gewoon heel stom dat ik bij bepaalde vragenreeksen, bvb. bij de figuurtjes nog amar aan vraag 32 van de 40 was en m'n tijd was al op :s
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
BUTTON_POST_REPLY