Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Bramk »

Wottel schreefCOLONBeste mensen ,

op 3/3/15 heb ik mijn inschrijvingsformulier opgestuurd.
Vandaag tot mijn grootte verbazing ben ik al reeds uitgenodigd op 08/04/2015 voor mijn cognitieve & fysieke proeven !
Dat ging snel (op het forum las ik dat sommigen maanden moeten wachten).

Ik ben volop bezig mijzelf klaar te stomen want ik heb er echt wel zin in.
Als ik het parcour vlekkeloos afleg kan ik met beetje geluk in het jaar 2015 een opleiding starten (maar ik blijf me ervan bewust dat het ook kan mislopen).
Wottel,

Ik wens je alvast veel succes met je proeven. Voor welke school heb je jou ingeschreven ? Verder wil ik je toch even meegeven dat ongeacht het feit je door alle proeven geraakt of niet eind dit jaar toch zeer nipt zal worden. Je moet rekenen op 6-9 maanden voordat alle proeven gedaan zijn als we dan vlug tellen zitten wij al begin oktober. Laat dit nu juist de moment zijn wanneer de meeste opleidingen starten (als er goedkeuring komt van de regering).

Komt daarbij ook nog eens dat er dit jaar wrs geen opleidingen starten voor oktober en er eind vorig jaar verschillende scholen hun opleiding van december geannuleerd hebben door de overheid. Hierdoor zijn er heel veel mensen die reeds geslaagd zijn aan het wachten op een opstart (meer dan anders). Als er in oktober een opleiding start gaan ze kijken naar volgorde van inschrijving en slagen van de testen. Ik vermoed dat er dus wel veel wachtende voor je zijn en ik denk dan ook dat 2016 haalbaarder is.

Ik wil je niet afschrikken maar gewoon geen valse hoop geven. Zelf heb ik telkens met het idee gelopen om te kunnen starten in Juni 2014 en uiteindelijk heb ik door omstandigheden pas een definitief antwoord gekregen in september 2014 (terwijl de beslissing al gevallen was in februari 2014). Uiteindelijk ben ik met veel geluk kunnen starten in december van dit jaar doordat PZ Antwerpen een klas heeft opgestart.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Lins »

21/04/2015 in campus Vesta.

Ik ben benieuwd!!
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
Wottel
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2015, 10:03

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Wottel »

Bramk schreefCOLON
Wottel schreefCOLONBeste mensen ,

op 3/3/15 heb ik mijn inschrijvingsformulier opgestuurd.
Vandaag tot mijn grootte verbazing ben ik al reeds uitgenodigd op 08/04/2015 voor mijn cognitieve & fysieke proeven !
Dat ging snel (op het forum las ik dat sommigen maanden moeten wachten).

Ik ben volop bezig mijzelf klaar te stomen want ik heb er echt wel zin in.
Als ik het parcour vlekkeloos afleg kan ik met beetje geluk in het jaar 2015 een opleiding starten (maar ik blijf me ervan bewust dat het ook kan mislopen).
Wottel,

Ik wens je alvast veel succes met je proeven. Voor welke school heb je jou ingeschreven ? Verder wil ik je toch even meegeven dat ongeacht het feit je door alle proeven geraakt of niet eind dit jaar toch zeer nipt zal worden. Je moet rekenen op 6-9 maanden voordat alle proeven gedaan zijn als we dan vlug tellen zitten wij al begin oktober. Laat dit nu juist de moment zijn wanneer de meeste opleidingen starten (als er goedkeuring komt van de regering).

Komt daarbij ook nog eens dat er dit jaar wrs geen opleidingen starten voor oktober en er eind vorig jaar verschillende scholen hun opleiding van december geannuleerd hebben door de overheid. Hierdoor zijn er heel veel mensen die reeds geslaagd zijn aan het wachten op een opstart (meer dan anders). Als er in oktober een opleiding start gaan ze kijken naar volgorde van inschrijving en slagen van de testen. Ik vermoed dat er dus wel veel wachtende voor je zijn en ik denk dan ook dat 2016 haalbaarder is.

Ik wil je niet afschrikken maar gewoon geen valse hoop geven. Zelf heb ik telkens met het idee gelopen om te kunnen starten in Juni 2014 en uiteindelijk heb ik door omstandigheden pas een definitief antwoord gekregen in september 2014 (terwijl de beslissing al gevallen was in februari 2014). Uiteindelijk ben ik met veel geluk kunnen starten in december van dit jaar doordat PZ Antwerpen een klas heeft opgestart.
Ik heb me ingeschreven voor de school PIVO. Ik begrijp dat dit moeilijk haalbaar zal zijn aangezien de selectieproeven 6 tot 9 maanden duren. Opzich geen probleem voor mij ik werk ondertussen wel verder op mijn huidige job als opticien-optometrist. Wie weet starten er toch opleidingen eind 2015... Maar waar en wanneer weet niemand. Stel je voor dat ik echt pas kan starten in september 2016 ? Sommige proeven zijn maar een jaar geldig. Kom ik dan in de problemen ?
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Bert »

Wottel schreefCOLON. Wie weet starten er toch opleidingen eind 2015... Maar waar en wanneer weet niemand. Stel je voor dat ik echt pas kan starten in september 2016 ? Sommige proeven zijn maar een jaar geldig. Kom ik dan in de problemen ?
Als je voor al je proeven slaagt, is je attest van slagen 2 jaar geldig. Wat er gebeurt indien je niet aan een opleiding kan beginnen binnen die twee jaar (zonder dat je zelf constant om uitstel vraagt natuurlijk) is door niemand geweten. Vragen daarover worden door DSR strategisch niet beantwoord. Hoogst waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet zeker weten. Maar sowieso zijn er een heleboel wachtenden voor je en zal starten in 2015 een heel moeilijke opgave worden (sorry..).
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Kevin_Fox »

Bert schreefCOLON
Wottel schreefCOLON. Wie weet starten er toch opleidingen eind 2015... Maar waar en wanneer weet niemand. Stel je voor dat ik echt pas kan starten in september 2016 ? Sommige proeven zijn maar een jaar geldig. Kom ik dan in de problemen ?
Als je voor al je proeven slaagt, is je attest van slagen 2 jaar geldig. Wat er gebeurt indien je niet aan een opleiding kan beginnen binnen die twee jaar (zonder dat je zelf constant om uitstel vraagt natuurlijk) is door niemand geweten. Vragen daarover worden door DSR strategisch niet beantwoord. Hoogst waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet zeker weten. Maar sowieso zijn er een heleboel wachtenden voor je en zal starten in 2015 een heel moeilijke opgave worden (sorry..).
Eigenlijk wel Bert :P
Het is zo dat je sowieso zal mogen beginnen ook al zijn je attesten verlopen, dit zou immers niet eerlijk zijn anders. Als je de kans krijgt, en je weigert aan de opleiding deel te nemen, begeef je jezelf echter wel op glad ijs want als je attesten dan verlopen mag je opnieuw beginnen. Het selectiereglement zegt dat de commissaris-generaal of de minister de attesten kunnen verlengen, wat ze sowieso zullen doen. Er zou nogal een protest komen denk ik als je zelfs de kans niet krijgt door de besparingen om aan de opleiding deel te nemen (mits slagen natuurlijk).
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
MrMorePhun
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2010, 11:11

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door MrMorePhun »

Mijn vrouwke moet haar cognitieve proeven en fysieke proeven afleggen op 13/4/15 te Brussel.....
Hadden liever gehad dat dit in Vesta geweest was, maarja....
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Lins »

Slecht nieuws, ik krijg geen vakantie van huidige werkgever (21 april mijn cognitieve proef).

Ga dus niet kunnen gaan, balen!!
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
LukasA
Aspirant
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014, 13:56

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door LukasA »

Geef dit zeker door aan de DSR Lins ! Anders ben je een kans kwijt. Best zorg je ook voor een bewijs dat je ze op de hoogte bracht! Alvast succes.
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Lins »

He Lukas,

Dankjewel voor de tip!!

Heb brief van werkgever (een bewijsje dat ik geen vakantie krijg die datum) opgestuurd met het papier van de politie zelf om een afwezigheid te melden.

Nu maar hopen dat het voldoende is.

Ben benieuwd welke nieuwe datum ik ga krijgen nu.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
shari
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 19:10

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door shari »

Ik mag de eerste proeven afleggen op 11 juni 2015. Heeft iemand nog tips?

Groetjes :-D
shari
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 19:10

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door shari »

Cornholio schreefCOLONVandaag m'n brief gekregen, 10/05/2011 mag ik m'n eerste proef gaan afleggen in Antwerpen.
Voormiddag cognitieve en namiddag functioneel parcour.

Wie nog? :-)


Hoe is dit verlopen naar jouw gevoel? Ik mag mijn testen 11/06 afleggen.
JasperDP
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2015, 23:06

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door JasperDP »

shari schreefCOLONIk mag de eerste proeven afleggen op 11 juni 2015. Heeft iemand nog tips?

Groetjes :-D
Mits een goede portie gezond verstand zal de cognitieve proef geen probleem vormen. Gewoon kalm blijven en logisch redeneren. Probeer zeker ook eens te oefenen via http://jobpol.be/home/police_test/. In je videoverslag zal je waarschijnlijk te weinig plaats hebben voor details (bv. schilderij aan de muur, kleur van jas, huisnummer, gravering pistool), maar in de meerkeuzevragen achteraf vragen ze veel details! Denk eraan dat je geen notities mag nemen terwijl de video afspeelt, dus noteer van zodra de video gedaan is alle nummerplaten, namen, cijfers, ... .

Het fysiek parcours is perfect te doen als je een goede basisconditie hebt. Ik zat 27 seconden onder de maximumtijd (2min50 voor mannen, 3min10 voor vrouwen), maar was de derde ronde wel volledig op (net als alle andere kandidaten). De kar en de pop zullen geen probleem vormen, heb daar (bijna wandelend) 37s over gedaan (maximumtijd 1min). Je kan op voorhand nog een vijftal minuten in alle vrijheid oefenen om aan het parcours te wennen.

Succes!
Fysieke en cognitieve proeven: geslaagd op 12/05/2015
Persoonlijkheidsonderzoek: geslaagd op 01/09/2015
Selectiecommissie: 15/10/2015, niet geslaagd 22/10/2015
Medisch onderzoek: medisch geschikt op 15/10/2015
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Lins »

30 juni Vesta.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
MrMorePhun
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2010, 11:11

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door MrMorePhun »

Vrouwtje heeft haar uitslag gekregen en helaas niet geslaagd....
Op alle onderdelen van de cognitieve proef was ze meer dan geslaagd, behalve het onderdeel taalkennis.
Ze kreeg een hoop woorden waar ze nog nooit van gehoord had en moest daar het tegenovergestelde woord uit een lijst kiezen.
Blijkbaar waren de woorden zo moeilijk dat dit niet meer als basiskennis Nederlands kan bestempeld worden.....
Een spijtige zaak en helaas 1 jaar wachten.....
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Ik doe mijn cognetieve test op datum van ...

Bericht door Lins »

MrMorePhun schreefCOLONVrouwtje heeft haar uitslag gekregen en helaas niet geslaagd....
Op alle onderdelen van de cognitieve proef was ze meer dan geslaagd, behalve het onderdeel taalkennis.
Ze kreeg een hoop woorden waar ze nog nooit van gehoord had en moest daar het tegenovergestelde woord uit een lijst kiezen.
Blijkbaar waren de woorden zo moeilijk dat dit niet meer als basiskennis Nederlands kan bestempeld worden.....
Een spijtige zaak en helaas 1 jaar wachten.....
Oei dat is minder goed nieuws!!

We hebben allemaal niet oneindig veel kansen dus moet en wil er deze keer wel door zijn. (In 2007 had ik 1 puntje te kort).

Mijn taalkennis is ook niet super, dus ik vrees voor het ergste nu ik dit lees.

Welke soort woorden waren het? Dat ik alvast kan beginnen oefenen hierop.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
BUTTON_POST_REPLY