tijdsduur selectieproeven.

Forumregels
Afbeelding
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door .Jonas »

musbertang schreefCOLONIk was ingeschreven op 1 juli 2009

psychotechnische proef: 22 september 2009
medisch en sport: 10 november 2009
selectiecommissie: 9 februari 2010

te horen gekregen dat ik mag starten: 23 februari 2010

aanvang opleiding: 1 oktober 2010

Dus er zit een "dik" jaar tussen de inschrijving en de start van de opleiding. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en idd, zoals eerder vermeld: je moet geduld hebben. Maar dat het allemaal wat langer duurt heeft ook zijn voordelen. Je hebt alle tijd om informatie in te winnen om je optimaal voor te bereiden op de proeven. Ik was zelf heel goed voorbereid dankzij diverse gesprekken met politiemensen. Bereid je ook goed voor, de proeven zijn niet onmogelijk maar het vereist wel wat energie.
Dit ben ik nu ook van plan! :-) Vind dit soort het beste, want als je op de laatste moment slaagt in de 4e proef, dan moet je nog hopen dat er plaats is in je school. :-) Kan niet wachten om me terug in te schrijven... Tjonge, tjonge, jaar duurd toch lang hoor! :-s
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Black Dog »

De tijdsduur is zéér variabel. Bij mij was die 13 maand, ik heb kadidaten op het vroegere open politieforum (hbpf.be) weten zeggen dat ze er in minder dan een maand doorgesleurd werden. Hangt van vele factoren af.
Jorrit
Politie
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:22

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Jorrit »

Bij mij heeft het ook 6 maand geduurd tussen de eerste en de laatste proef, Maar er zitten er ook bij ons in de klas die meer dan een jaar erover gedaan hebben. Als je je nu inschrijft kan het wel even duren voor je aan bod gaat komen. Ik weet niet hoever ze zitten met de klasvulling van oktober maar als je seze selectie er niet bij bent (zoals reeds vermeld) moet je wachten tot oktober 2011 voor je de opleiding kan beginnen. Maar dat kan ook nog veranderen hoor. Wat vandaag op de ene manier is kan morgen volledig anders zijn.

Groeten Jorrit
Promotie 25 - Klas Delta - Campus Vesta
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door jessie1988 »

Ik ben ingeschreven van maart 2009. Maar in oktober start ik pas met de opleiding. Dus reken maar op zeker een jaar en eventueel langer als men een bijkomend medisch verslag wil.
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Greg2003 »

Hallo.


- Op 6/10/2014 heb ik mijn aanvraag tot kandidaatstelling opgezonden. voor het luik agent van politie

- Op 27/11/2014 ontving ik de uitslag van mijn eerste proef: GESLAAGD.

- Op 20.01.2015 ontving ik de uitslag van mijn tweede proef: GESLAAGD.

- Op 28.05.2015 verscheen ik voor de selectiecommissie.
Aan het einde van het gesprek met de commissie word ik ingelicht dat ik binnen de maand mijn resultaat per post zal ontvangen.

- Op 22/06/2015 heb ik telefonisch contact genomen met de rekruteringsdienst, die lieten mij telefonisch weten dat ik geslaagd ben voor de commissie maar ik heb tot op heden geen brief ontvangen.

Is dit normaal ?
Mvg
Greg.
Dirkske
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2015, 05:17

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Dirkske »

Ik heb mij ingeschreven half augustus en een week of 2 erna kreeg ik al een uitnodigingsbrief om deel te nemen aan de 1ste proeven (nu vrijdag te Genk) :)
Dus tot nu toe verloopt het bij mij vrij vlot :)
Selectieproeven :
Functioneel parcours: herkansing 3.03
Cognitieve proef: geslaagd 25-9-2015
Persoonlijkheidsproef : in afwachting
Medische proef : in afwachting
Selectiecommissie : in afwachting
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Greg2003 »

Goeie morgen.

Heeft er iemand een idee wat de tijdspanne is tussen de laatste test (medisch) en het attest van slagen van de selectietestenproeven?
Weet er ook iemand als je dit apart ontvangt ?
Daarmee bedoel ik de uitslagen van de medische proeven per briefwisseling en daarna het attest of komt dit samen ?
Zo heb ik bv. nooit mijn uitslag van m'n commissie ontvanger per briefwisseling, maar enkel telefonisch.



- Functioneel parcours : Geslaagd 27/11/2014.
-Persoonlijkheidsproef : Geslaagd 20.01.2015.
- Selectiecommissie : Geslaagd 23.06.2015.
- Medische test : Geslaagd 20.10.2015.
- Attest van de selectieproeven : in afwachting.
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Lins »

Je krijgt een mail (kan bij spam zitten) om u in te schrijven.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
Lott3ke
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2016, 19:50

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door Lott3ke »

Hallo iedereen,

Ik merk in de reacties dat bij iedereen er een verschillende tijdspannes tussen de proeven zitten.
Nu vroeg ik me af of er mensen dit jaar zijn ingeschreven en hoe het bij jullie zit?
Ik ben ingeschreven sinds maart en heb mijn fysieke en cognitieve proeven 18 mei afgelegd. Nu volop aan het wachten op de volgende brief.

Alvast bedankt voor de reacties!
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: tijdsduur selectieproeven.

Bericht door JeVa »

Lott3ke schreefCOLONHallo iedereen,

Ik merk in de reacties dat bij iedereen er een verschillende tijdspannes tussen de proeven zitten.
Nu vroeg ik me af of er mensen dit jaar zijn ingeschreven en hoe het bij jullie zit?
Ik ben ingeschreven sinds maart en heb mijn fysieke en cognitieve proeven 18 mei afgelegd. Nu volop aan het wachten op de volgende brief.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb me eind maart ingeschreven via de campagne van LPA en heb eind augustus mijn attest van slagen ontvangen.
Weet niet hoe vlot het via de federale weg loopt maar via LPA gaat het best snel.
BUTTON_POST_REPLY