Selectieprocedure agent van de politie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Bjorn1992
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2017, 06:42

Selectieprocedure agent van de politie

Bericht door Bjorn1992 »

Beste
Ik mag op 17 juli mijn eerste examen gaan afleggen in Brussel .
Cognitieve vaardigheidsproef en sportproef , iemand tips om me voor te bereiden en weet je onmiddellijk of je geslaagd bent ?
Mvg
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieprocedure agent van de politie

Bericht door lemon »

Voor de tips zoek je best even verder rond op het forum. Wat ik gemerkt heb is dat m'n fysieke training niet zo goed was. Het is beter kort en intensief te trainen dan bijvoorbeeld 5km te gaan lopen. (weerstandstraining, moet je maar eens googelen dan)
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieprocedure agent van de politie

Bericht door lemon »

Ik kan m'n vorige bericht niet meer aanpassen, dus hier een meer volledig antwoord:

Voor de tips zoek je best even verder rond op het forum. Wat ik gemerkt heb is dat m'n fysieke training niet zo goed was. Het is beter kort en intensief te trainen dan bijvoorbeeld 5km te gaan lopen. (weerstandstraining, moet je maar eens googelen dan).

Het is ook al eerder vermeld hier op het forum maar voor de cognitieve tests heb je écht niet veel tijd. Je moet vanaf het begin tot einde als een gek tewerk gaan. Weet je het niet, sla het over en vul op het einde nog vlug kruisjes in (er is geen giscorrectie). Op m'n eerste test (wiskunde) heb ik zo de laatste 5-6 vragen moeten invullen in 10 seconden. Daarna ben ik veel sneller tewerk gegaan en was ik telkens maar nipt klaar. Anderen geraakten niet op tijd klaar en probeerden alsnog dingen in te vullen waarna ze een flinke uitbrander kregen van de toezichter.

Voor het videoverslag is het belangrijk dat (wanneer je de basis van het filmpje goed verstaat) de details van de details bekijkt. Zo kregen we bijvoorbeeld een foto te zien. Ik probeerde te onthouden wie erop stond, maar uiteindelijk vroegen ze welk kleur de fotokader had, of waarop deze stond. De detailvragen zijn soms absurd, maar ze verwachten ook niet dat je alles kan beantwoorden (enkel als je het zeker bent invullen). Ikzelf had voor m'n verslag maar 45, ik had bij m'n meerkeuzevragen wel een slecht gevoel.

Belangrijk is ook dat je misschien weet dat je verslag maar max. 20-25 regels mag zijn. Deze worden op een computer getypt en je kan er simpelweg niet over. Verwacht dus niet dat je meer kan schrijven omdat je het lettertype zou kunnen aanpassen of omdat je klein schrijft. Ik had moeite om onder de 25 regels te blijven. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik eerst een algemene samenvatting schrijven en daarna de belangrijkste details toevoegen tot ik aan 25 regels kom. Je krijgt normaal gezien 30 minuten de tijd, de meesten zijn daar ruim op tijd mee klaar.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Jeffreydw
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 12:30

Re: Selectieprocedure agent van de politie

Bericht door Jeffreydw »

[quote="lemon"]Ik kan m'n vorige bericht niet meer aanpassen, dus hier een meer volledig antwoord:

Voor de tips zoek je best even verder rond op het forum. Wat ik gemerkt heb is dat m'n fysieke training niet zo goed was. Het is beter kort en intensief te trainen dan bijvoorbeeld 5km te gaan lopen. (weerstandstraining, moet je maar eens googelen dan).

Het is ook al eerder vermeld hier op het forum maar voor de cognitieve tests heb je écht niet veel tijd. Je moet vanaf het begin tot einde als een gek tewerk gaan. Weet je het niet, sla het over en vul op het einde nog vlug kruisjes in (er is geen giscorrectie). Op m'n eerste test (wiskunde) heb ik zo de laatste 5-6 vragen moeten invullen in 10 seconden. Daarna ben ik veel sneller tewerk gegaan en was ik telkens maar nipt klaar. Anderen geraakten niet op tijd klaar en probeerden alsnog dingen in te vullen waarna ze een flinke uitbrander kregen van de toezichter.

Voor het videoverslag is het belangrijk dat (wanneer je de basis van het filmpje goed verstaat) de details van de details bekijkt. Zo kregen we bijvoorbeeld een foto te zien. Ik probeerde te onthouden wie erop stond, maar uiteindelijk vroegen ze welk kleur de fotokader had, of waarop deze stond. De detailvragen zijn soms absurd, maar ze verwachten ook niet dat je alles kan beantwoorden (enkel als je het zeker bent invullen). Ikzelf had voor m'n verslag maar 45, ik had bij m'n meerkeuzevragen wel een slecht gevoel.

Belangrijk is ook dat je misschien weet dat je verslag maar max. 20-25 regels mag zijn. Deze worden op een computer getypt en je kan er simpelweg niet over. Verwacht dus niet dat je meer kan schrijven omdat je het lettertype zou kunnen aanpassen of omdat je klein schrijft. Ik had moeite om onder de 25 regels te blijven. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik eerst een algemene samenvatting schrijven en daarna de belangrijkste details toevoegen tot ik aan 25 regels kom. Je krijgt normaal gezien 30 minuten de tijd, de meesten zijn daar ruim op tijd mee klaar.[/quote

wat wordt er op dat verslag verwacht. kan je zo een voorbeeldje geven?
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieprocedure agent van de politie

Bericht door lemon »

Jeffreydw schreefCOLON
wat wordt er op dat verslag verwacht. kan je zo een voorbeeldje geven?
Een voorbeeld is moeilijk en ik denk dat een verslag voor zich spreekt. Je bespreekt chronologisch wat er gebeurd is, verdere instructies staan op het blad zoals geen nummerplaten vermelden, personen benoemen als Meneer A, Mevrouw B etc.

Voorbeeld: Man A opent de koffer van zijn auto. Daarin zijn verschillende geweren zichtbaar met munitie. Man A geeft een witte poeder in een klein, doorschijnend zakje aan man B. Man B geeft 3 briefjes van 50 euro terug.

Ik zeg niet dat dit goed geschreven is, want ik weet het zelf niet. Je krijg geen feedback op je verslag. Ik was wel geslaagd maar dit was mijn slechtste onderdeel. Ik weet dus ook niet wat ik goed of slecht deed. Probeer zo weinig mogelijk zelf te interpreteren, maar soms had ik het gevoel dat ik te letterlijk alles beschreef (zoals 3x 50 euro ipv 150 euro). Daarnaast, hoe meer je beschrijft hoe meer tekens je gebruikt en hoe minder je over andere dingen kan schrijven.

Daarnaast kan ik je enkel aanraden om naar infomomenten te gaan. Ik kreeg redelijk wat waardevolle informatie rond deze proeven tijdens de infodag in de WPS.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
BUTTON_POST_REPLY