Nog kansen voor Agenten van Politie uit wervingsreserve?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Stijn1987
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014, 01:33

Nog kansen voor Agenten van Politie uit wervingsreserve?

Bericht door Stijn1987 »

Beste politieforum-leden

Sinds anderhalf jaar ben ik in het bezit van een attest die mij toelaat om mijn opleiding in de politieschool aan te vangen mits een politiezone mij aanwerft. Ik heb hier enkele sollicitaties van anchter de rug maar telkens niet batig gerangschikt. Nu moet ik wel zeggen dat het de laatste tijd zeer stil geworden is en dat er nergens of bijna nergens plaatsen voor agenten open staan. Ik heb echter al drie keer meegedaan voor INP maar slaagde hier telkens niet door, de laatste 2 keer net niet dus besloot ik om toen mee te doen aan de selectieprocedure voor AP. Toen ik hiervoor slaagde was ik natuurlijk razend enthousiast dat ik een stap verder stond maar tot op heden valt het nog niet echt mee en aan gezien mijn attest nog iets langer dan 4 maand geldig is besef ik dat de tijd enorm aandringt en gezien alle tijd die ik geïnvesteerd heb in het bekomen van dit attest is het zeer ontmoedigend om nog steeds op die externe wervingslijst te staan.

Om nu ter zake te komen tot wat ik wil vragen. Is er toevallig iemand die er weet van heeft als er nog geopteerd zal worden voor de wervingsreserve van de agenten of is dit eerder een uitstervende functie die vroeg of laat volledig wordt afgeschaft?

Alvast bedankt !
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Bericht door Black Dog »

Het hangt een beetje van alles af of ze iemand aannemen of niet.
Ik heb ook al enkele telefoontjes achter de rug met zones die AP's zoeken en de eerste vraag die ze stellen is waarvan je bent. Dus als je van pakweg Oostende of Genk moet komen voor zones zoals Vilvoorde of Grimbergen halen ze al meteen de neus op. Wat ik eerlijk gezegd niet geheel onbegrijpelijk vind.
De zones moeten besparen en geen enkele zone wil investeren in een opleiding als de kans bestaat dat die bij de eerste de beste kans naar een andere en dichtere zone zal vertrekken. Zo heeft 1 van de zones al een paar keer die investering in een kandidaat er niet weten uit te halen en op hun website staat er ook te lezen dat ze mensen uit de streek zoeken.

2de Probleem is dat geen enkele zone, en blijkbaar op de politiescholen ook niet, hoe de opleiding voor AP moet georganiseerd worden. Tot voor kort werd deze opleiding gelijkgesteld met de 1ste 6maand van INP en kon je dus samen starten met een opleiding INP, maar dit is onlangs veranderd. Nu zijn de opleidingen volledig apart.

Niemand wil of kan iets zeggen want ze weten niet eens wat er moet gebeuren als ze inderdaad iemand aannemen en op opleiding moeten sturen.

Dat ze AP's zouden laten doodbloeden dacht ik 10jaar geleden al... maar tot op heden werd dat telkens door "verbeteren" van de functie tegengesproken.

Ik zie hier op het forum ook vragen mbt AP en de selectieprocedure... of er nog eens een wervingsreserve zal opengesteld worden. De laatste 2 selectieprocedures waren toch al van juli 2012 en januari 2013 geleden. Sindsdien is geen meer geweest.

Btw...een vraagje.. Kijk jij ook wel op mobiliteit van de politie waar ze agenten nodig hebben? Want onlangs waren er toch een 10-tal plaatsen open. 6 AP's PZ Gent, 3 WPR Oost-Vlaanderen, 3 WPR Antwerpen, ect...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nog kansen voor Agenten van Politie uit wervingsreserve?

Bericht door VRS »

Voor wie de weg naar de pagina's van de mobiliteit nog niet kent, hier kan je de huidige nieuwe cyclus raadplegen (er zijn er zo 4 per jaar normaal):
http://www.poldoc.be/SEARCH/polfedModul ... -01&base=2#

Je moet surfen naar polsupport.be (website van de DGS van fedpol) > hokje "personeel" > "mobiliteit en vacatures".

In datzelfde hokje "personeel" kan je ook "news" aanklikken en daar vind je allerlei interessante info over de interne werking (hetgeen het publiek mag zien), vooral via de Infonieuws-publicaties kan je wat bijleren over het verloop van bv. de optimalisatie van de federale politie. Dit terzijde...
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: Nog kansen voor Agenten van Politie uit wervingsreserve?

Bericht door Timdh »

Hallo,

ikzelf heb mij ingeschreven in Oktober 2014 en wacht op mijn attest van slagen.
Mocht ik van jou zijn Stijn zou ik contact opnemen met de rekruteringsdienst om eventueel een verlenging te bekomen voor jouw attest.
Dit met als argumentatie.
Het kader van agent wordt hervormd. Er liggen voorstellen op tafel, die in een vergevorderd stadium zitten, om de agenten te bewapenen en makkelijker te laten doorstromen naar inspecteur. Maw het kader nieuw leven in te blazen. Op de website van vsoa vakbond kan je een artikel terugvinden over de werkgroep 'agent van politie' >>>>>> http://vsoa-pol.be/nl_NL/onderhandeling ... n-politie/<<<<<<<< Tevens kan je, met eventuele vragen bellen naar http://www.nspv.be/nl-nl/home-nl/nieuws ... an-politie , op het einde van dit bericht staat een telefoonnummer om te bellen.

Sinds de aanslagen in Parijs heeft de regering beslist een nieuwe directie private bescherming en bewaking op te richten van 1220 militairen die het statuut van agent zouden krijgen. Ook al is er op dit moment nog geen concrete oprichtingsakte geweest. Doch moet je er rekening mee houden dat dit de reden is waardoor er zo weinig vacatures en opleidingen zijn. Ik heb weet van 1 opleiding in 2015 van 11 agenten. Waarschijnlijk diegene waarvan het attest bijna verlopen was.

Welke verantwoordelijkheden de agenten in de toekomst dan zullen krijgen moet waarschijnlijk allemaal doorgenomen worden in het parlement net zoals de stemming van de wetteksten. En wat zeker is... Dit kan een hele tijd duren.

Hopelijk helpt je dit...
BUTTON_POST_REPLY