Kandidatuur politie jaar na inschrijving

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Googke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2018, 23:45

Kandidatuur politie jaar na inschrijving

Bericht door Googke »

Geachte,

Ik heb een vraag rondom indiening van m'n kandidatuur voor politie in het algemeen. In de zomer van 2017 heb ik m'n kandidatuur ingediend. Rond oktober ergens kreeg ik een brief voor de fysieke proef. Echter ben ik niet komen opdagen doordat ik een kwetsuur had aan m'n knie (runners knee) en totaal niet kon lopen. Heel dom van me dat ik geen doktersattest had opgestuurd, zo koppig dat ik ben liet ik het twee weken aanmodderen en dacht ik dat ik het zelf kon verhelpen. Resultaat is uiteraard dat ik gebuisd ben en een kans kwijt ben.

Ik wil me dit jaar weer inschrijven en deze keer ben ik wel goed op de hoogte van alles en de motivatie is echt aanwezig om voor de politie te werken. Ik ben bij meerdere beroepvoorlichters geweest, heb opendeurdagen bijgewoond van de lokale politie, heb een infosessie bijgewoond van de politievakbond waarin het beroep van politie-inspecteur en beveiligingsagent werd toegelicht. Deze infosessie was ook gespreid over meerdere dagen waarin het selectieproces werd toegelicht: van fysieke proef tot gesprek met de selectiecommissie. Bij iedere tussenstap werden ook voorbeelden gegeven bv een simulatie van een gesprek met de selectiecommissie, de postvakoefening met fictieve vragen etc.

In de tussentijd heb ik een zwaar ongeval gehad waardoor ik een jaar moest revalideren en dus veel tijd had om na te denken wat ik wilde aanvangen op professioneel vlak. Ik sta hier bijgevolg echt achter en ben bereid om in Brussel of Antwerpen te gaan werken.

Kan ik alsnog kans maken?

Met vriendelijke groeten,

Googke
poes123
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2018, 11:34

Re: Kandidatuur politie jaar na inschrijving

Bericht door poes123 »

Heey

Het is misschien inderdaad niet slim, maar als je je motivatie aantoont en je kan een goeie uitleg of verantwoording geven dan zou ik er zeker voor gaan. Je moet gewoon goed bewijzen dat je weet dat je fout zat en dat je er echt voor wilt gaan. Ik wens je nog veel succes verder!

Groetjes
Sportproef: 14/03/2019 GESLAAGD
Cognitieve proef: 14/03/2019 GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek: 13/08/2019 GESLAAGD
Commissie: 09/09/2019 GESLAAGD
Start opleiding: 02/03/2020 PAULO
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: Kandidatuur politie jaar na inschrijving

Bericht door krisi2309 »

Kans maak je altijd! Als je inderdaad aanhaalt dat je toen niet de juiste motivatie had, kan je dat misschien proberen ombuigen naar het heden waar je zeker wel de juiste motivatie hebt? (zoals je aangeeft dat je veel tijd hebt gehad om na te denken).
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
BUTTON_POST_REPLY