Persoonlijkheidsproef DAB

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Aliii
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2019, 17:35

Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door Aliii »

Beste leden

Kan iemand mij een samenvatting sturen van wat er zeker gekend moet worden bij de persoonlijkheidsproef? Het gesprek bij de psycholoog?

Danku!
kristof44
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2018, 07:14

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door kristof44 »

Beste leden

Iemand soms wat tips voor de postbakoefening te kunnen oefenen ..Ook eventueel het gesprek bij psycholoog wat er zo ongeveer gevraagd word...Alvast men eeuwige dank
larssemans
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 12:40

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door larssemans »

Beste,

Postbak oefening kan je oefenen op Selor. De oefening vind ik persoonlijk moeilijker als die van de proeven. Gewoon zorgen dat je niet te lang nadenkt over elke mail. Want je krijgt maar een bepaalde tijd. Bij de psycholoog kan je je verwachten aan heel veel vragen. Werkervaring, waarom bij de politie, motivatie, voorbereidingen, wie je bent, positieve en negatieve eigenschappen goed kennen, aanraking politie. Simpel ze vragen je helemaal uit. Je bent het best eerlijk anders ga je toch onderuit gaan in de selectiecommissie.

Succes met je proeven!

Met vriendelijke groeten,
Lars
Kandidaat BAGP:
Functioneel parcour - Geslaagd!
Cognitieve proef - Vrijgesteld!
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd!
Selectiecommissie: Geslaagd!
Medische proef: Geslaagd
Start opleiding: 01-04-2019 / Wilrijk
ozna
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2019, 21:08

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door ozna »

Beste collega's

Kan iemand me kort inhoud vertellen van persoonlijkheidsproef?
ik heb toch best wel schrik voor postbakoefening. En zijn er verschil tussen proeven van DAB en INP. Ik heb meer interesse voor DAB.

MVG,
DTer
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2019, 16:36

Re: Selectiecommissie DAB

Bericht door DTer »

Hallo,

Ik heb een vraagje: ik moet volgende week deelnemen aan het commissiegesprek, maar ik ben op zoek naar de bevoegdheden van een beveiligingsagent.
Ik heb op de site ikbeveilig.be gekeken, maar ik vind niet specifiek iets wat wel/niet mag.

Mag je bv als beveiligingsagent een persoon die een vuurwapen bezit, direct actie ondernemen of moet je toestemming krijgen? Het zijn net die bevoegdheden die ik graag zou willen weten.

Moest er een specifieke link zijn, zou het me enorm vooruit helpen

Mvg
larssemans
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 12:40

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door larssemans »

Kandidaat BAGP:
Functioneel parcour - Geslaagd!
Cognitieve proef - Vrijgesteld!
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd!
Selectiecommissie: Geslaagd!
Medische proef: Geslaagd
Start opleiding: 01-04-2019 / Wilrijk
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door vdv »

De bevoegdheden staan vermeld in de wet op het politieambt vanaf artikel 44/12. Ook werden enkele artikels aangepast waardoor ze van toepassing zijn op elk lid van het operationele kader ipv 'politieambtenaar'.
Om op uw vraag te antwoorden: lees art 44/15 en art 37.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Persoonlijkheidsproef DAB

Bericht door vdv »

Nog toe te voegen. In onderstaande wet staat dat de beveiligingsagenten deel uitmaken van het operationele kader (waarvoor dus alle artikels van de wet op het politieambt waar men daarover spreekt van toepassing zijn).
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2017111207
Het wordt ingewikkeld, maar dat heb je als ze bestaande wetten moeten aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY