Vrijstelling of niet?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door Flemishwarcry »

Ik zou ergens tussen september en december mij terug inschrijven. Als ik na september inschrijf, dan is het twee jaar geleden dat ik voor de eerste keer meedeed :-D. Hopelijk mag ik deze keer verder geraken.
Hopelijk sta je er nu beter voor en ja liefst geraak je tot het einde natuurlijk maar tot waar ben je toen geraakt?
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door RobinH »

Flemishwarcry schreefCOLON
Ik zou ergens tussen september en december mij terug inschrijven. Als ik na september inschrijf, dan is het twee jaar geleden dat ik voor de eerste keer meedeed :-D. Hopelijk mag ik deze keer verder geraken.
Hopelijk sta je er nu beter voor en ja liefst geraak je tot het einde natuurlijk maar tot waar ben je toen geraakt?
Fysisch geslaagd, cognitief gefaald. Het enige wat ik minder kon was die relaties van woorden ( ik denk dat ik hierdoor gefaald heb). Op alle testen was ik telkens gefaald op dat abstract redeneren en op de officiële test was ik er gewoon door. Nu weet ik waar ik beter op moet studeren :).
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door Flemishwarcry »

Fysisch geslaagd, cognitief gefaald. Het enige wat ik minder kon was die relaties van woorden ( ik denk dat ik hierdoor gefaald heb). Op alle testen was ik telkens gefaald op dat abstract redeneren en op de officiële test was ik er gewoon door. Nu weet ik waar ik beter op moet studeren :).
Ik had die relaties van woorden niet gehad volgens mij, ik vond het wiskunde gedeelte redelijk moeilijk omdat je er ook geen rekenmachine erbij kreeg dus dat was puur gokken. Zolang je het nu maar beter doet is het goed ;)
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door RobinH »

Flemishwarcry schreefCOLON
Fysisch geslaagd, cognitief gefaald. Het enige wat ik minder kon was die relaties van woorden ( ik denk dat ik hierdoor gefaald heb). Op alle testen was ik telkens gefaald op dat abstract redeneren en op de officiële test was ik er gewoon door. Nu weet ik waar ik beter op moet studeren :).
Ik had die relaties van woorden niet gehad volgens mij, ik vond het wiskunde gedeelte redelijk moeilijk omdat je er ook geen rekenmachine erbij kreeg dus dat was puur gokken. Zolang je het nu maar beter doet is het goed ;)
Het rekengedeelte vond ik echt niet moeilijk, het waren standaard berekeningen die ik kreeg, misschien een paar die iets moeilijker waren maar op te lossen waren. Van de relaties met woorden kreeg ik er toch wel een hele hoop... Hoop als ik mij bij een andere Politieschool inschrijf, minder relaties van woorden krijg :lol: . Voor nu ga ik vanaf begin juli beginnen met het oefenen voor de cognitieve, oude leerkrachten contacteren voor hun hulp qua Nederlands, website's raadplegen (Selor, ...) om beter voorbereid te zijn.

Voor het fysisch gedeelte heb ik nu wel schrik, heb vorig seizoen teveel wedstrijden moeten spelen (o.a bij de beloften (voetbal), meestal 2 wedstrijden op een weekend soms 3) en mijn knie heeft het te verduren gekregen. Nu heb ik constant last van de knie bij alles wat ik doe. Ben al naar de dokter gegaan en die zei dat ik moest rusten, wat ik gedaan heb (voetbalseizoen is al gedaan, maar begint binnenkort terug...). Nu ondervind ik nog altijd last en heb toch wel wat schrik voor de fysische. Hoe dan ook zou ik ervoor moeten slagen, had de vorige keer 2"30 voor parcours en dacht 32-33' voor de krachtproef.

Zou ik het best ook al kijken voor de andere proeven of best om eerst te focussen op de cognitieve proef en dan pas op de volgende?
Als u eventueel nog andere hulpbronnen hebt, dan hoor ik het graag :).

Dank.
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door Flemishwarcry »

Ik had die relaties van woorden niet gehad volgens mij, ik vond het wiskunde gedeelte redelijk moeilijk omdat je er ook geen rekenmachine erbij kreeg dus dat was puur gokken. Zolang je het nu maar beter doet is het goed ;)

Het rekengedeelte vond ik echt niet moeilijk, het waren standaard berekeningen die ik kreeg, misschien een paar die iets moeilijker waren maar op te lossen waren. Van de relaties met woorden kreeg ik er toch wel een hele hoop... Hoop als ik mij bij een andere Politieschool inschrijf, minder relaties van woorden krijg :lol: . Voor nu ga ik vanaf begin juli beginnen met het oefenen voor de cognitieve, oude leerkrachten contacteren voor hun hulp qua Nederlands, website's raadplegen (Selor, ...) om beter voorbereid te zijn.

Voor het fysisch gedeelte heb ik nu wel schrik, heb vorig seizoen teveel wedstrijden moeten spelen (o.a bij de beloften (voetbal), meestal 2 wedstrijden op een weekend soms 3) en mijn knie heeft het te verduren gekregen. Nu heb ik constant last van de knie bij alles wat ik doe. Ben al naar de dokter gegaan en die zei dat ik moest rusten, wat ik gedaan heb (voetbalseizoen is al gedaan, maar begint binnenkort terug...). Nu ondervind ik nog altijd last en heb toch wel wat schrik voor de fysische. Hoe dan ook zou ik ervoor moeten slagen, had de vorige keer 2"30 voor parcours en dacht 32-33' voor de krachtproef.

Zou ik het best ook al kijken voor de andere proeven of best om eerst te focussen op de cognitieve proef en dan pas op de volgende?
Als u eventueel nog andere hulpbronnen hebt, dan hoor ik het graag :).

Dank.
Je kan beter focussen op de rust van je knie en daarna volledig gaan oefenen op krachtoefeningen en je conditie kan ook beter op pijl zijn, cognitief gewoon goed erop oefenen via jobpol als die testen er nog zijn en anders via Selor als ze dat hebben. Daarna kan je je concentreren op de persoonijkheidsproef hier zit toch een ruime tijd van een halfjaar tussen, voor de rest naar infosessies gaan en opendeurdagen helpen ook wel, het boekje ik word politie-inspecteur bij de standaard boekhandel in de buurt kopen, zelf op het internet een beetje opzoekwerk doen kan ook nog :)

Groetjes!
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Vrijstelling of niet?

Bericht door RobinH »

Flemishwarcry schreefCOLON
Ik had die relaties van woorden niet gehad volgens mij, ik vond het wiskunde gedeelte redelijk moeilijk omdat je er ook geen rekenmachine erbij kreeg dus dat was puur gokken. Zolang je het nu maar beter doet is het goed ;)

Het rekengedeelte vond ik echt niet moeilijk, het waren standaard berekeningen die ik kreeg, misschien een paar die iets moeilijker waren maar op te lossen waren. Van de relaties met woorden kreeg ik er toch wel een hele hoop... Hoop als ik mij bij een andere Politieschool inschrijf, minder relaties van woorden krijg :lol: . Voor nu ga ik vanaf begin juli beginnen met het oefenen voor de cognitieve, oude leerkrachten contacteren voor hun hulp qua Nederlands, website's raadplegen (Selor, ...) om beter voorbereid te zijn.

Voor het fysisch gedeelte heb ik nu wel schrik, heb vorig seizoen teveel wedstrijden moeten spelen (o.a bij de beloften (voetbal), meestal 2 wedstrijden op een weekend soms 3) en mijn knie heeft het te verduren gekregen. Nu heb ik constant last van de knie bij alles wat ik doe. Ben al naar de dokter gegaan en die zei dat ik moest rusten, wat ik gedaan heb (voetbalseizoen is al gedaan, maar begint binnenkort terug...). Nu ondervind ik nog altijd last en heb toch wel wat schrik voor de fysische. Hoe dan ook zou ik ervoor moeten slagen, had de vorige keer 2"30 voor parcours en dacht 32-33' voor de krachtproef.

Zou ik het best ook al kijken voor de andere proeven of best om eerst te focussen op de cognitieve proef en dan pas op de volgende?
Als u eventueel nog andere hulpbronnen hebt, dan hoor ik het graag :).

Dank.
Je kan beter focussen op de rust van je knie en daarna volledig gaan oefenen op krachtoefeningen en je conditie kan ook beter op pijl zijn, cognitief gewoon goed erop oefenen via jobpol als die testen er nog zijn en anders via Selor als ze dat hebben. Daarna kan je je concentreren op de persoonijkheidsproef hier zit toch een ruime tijd van een halfjaar tussen, voor de rest naar infosessies gaan en opendeurdagen helpen ook wel, het boekje ik word politie-inspecteur bij de standaard boekhandel in de buurt kopen, zelf op het internet een beetje opzoekwerk doen kan ook nog :)

Groetjes!
Ik wou het boekje aankopen, maar is hier niet meer verkrijgbaar en in de bib is het de versie van 2012. Dus best proef per proef bekijken. Opendeurdagen heb ik al eens geïnformeerd en ze vertelden mij dat er in de buurt geen opendeurdagen meer zijn en ook mijn lokale zone geen opendeurdag meer organiseert. Het viel me ook op dat tijdens de selectiecommissie ze soms compleet andere vragen stellen dan anders (weet ik door iemand die moest gaan). Maar goed eerst beginnen bij de cognitieve en zo verder.
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY