Nederlandse nationaliteit

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Santiago
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2018, 09:33

Nederlandse nationaliteit

Bericht door Santiago »

Beste,

ik heb even een vraagje i.v.m. de toelatingsvoorwaarden. Om toegelaten te woorden moet je de Belgische nationaliteit bezitten. Zelf ben ik geboren in Nederland maar ik woon hier al 12 jaar. Nu zie ik het zitten om mezelf aan te melden bij de politie Antwerpen en ben ik ook bereid om de Belgische nationaliteit aan te vragen.

Nu lees ik hier al dat je de nationaliteit daadwerkelijk moet bezitten vooraleer je jezelf aanmeldt. (viewtopic.php?f=55&t=7128&p=144961&hili ... er#p144961)

Mijn enige vraag is of dit dan ook helemaal in orde is wanneer ik de nationaliteit heb. Is de kans groot dat ze niet staan te springen om mensen die niet in België geboren zijn of speelt dit geen enkele rol?

Het is misschien een rare vraag maar ik wou het toch even weten. Ik kan het begrijpen als ze eventueel toch een voorkeur hebben voor mensen die daadwerkelijk in België geboren zijn.
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Nederlandse nationaliteit

Bericht door Flemishwarcry »

Beste,

Zoals je zelf zegt moet je inderdaad werkelijk de Belgische nationaliteit bezitten om deel te mogen nemen aan de selectieprocedure in België, als je de nationaliteit bezit zou het in orde moeten zijn en als je het echt niet weet kan je een mailtje sturen naar DPRS voor meer duidelijkheid. Het speelt geen enkele rol welke van waar je komt of een andere etnische achtergrond hebt, zolang je de Belgische nationaliteit bezit is het goed. Vraag het toch voor de zekerheid aan de DPRS.

Groetjes
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: Nederlandse nationaliteit

Bericht door JeVa »

Santiago schreefCOLONBeste,

ik heb even een vraagje i.v.m. de toelatingsvoorwaarden. Om toegelaten te woorden moet je de Belgische nationaliteit bezitten. Zelf ben ik geboren in Nederland maar ik woon hier al 12 jaar. Nu zie ik het zitten om mezelf aan te melden bij de politie Antwerpen en ben ik ook bereid om de Belgische nationaliteit aan te vragen.

Nu lees ik hier al dat je de nationaliteit daadwerkelijk moet bezitten vooraleer je jezelf aanmeldt. (viewtopic.php?f=55&t=7128&p=144961&hili ... er#p144961)

Mijn enige vraag is of dit dan ook helemaal in orde is wanneer ik de nationaliteit heb. Is de kans groot dat ze niet staan te springen om mensen die niet in België geboren zijn of speelt dit geen enkele rol?

Het is misschien een rare vraag maar ik wou het toch even weten. Ik kan het begrijpen als ze eventueel toch een voorkeur hebben voor mensen die daadwerkelijk in België geboren zijn.
Voor vragen die je hebt hebt over de toelatingsvoorwaarden en/of selectieprocedure kan je steeds terecht bij de dienst die hiervoor instaat. Aangezien je aangeeft dat je naar politie Antwerpen zou willen komen kan je op https://www.politieantwerpen.be/politiepersoneel de nodige contactgegevens terugvinden.

Je afkomst heeft geen invloed op je kansen. Er zijn reeds verschillende collega's werkzaam bij de Antwerpse politie die hetzelfde traject als jou hebben afgelegd, dus het is zeker mogelijk!
BUTTON_POST_REPLY