PV ivm 'Hacking' en spyware op GSM en PC

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Pleuni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2018, 20:37

PV ivm 'Hacking' en spyware op GSM en PC

Bericht door Pleuni »

Beste,

Ik word regelmatig gehackt en het is zo goed als zeker dat er spyware op mijn vorige GSM is geïnstalleerd. Er is een PV opgesteld. (paar maanden geleden)
Regelmatig vul ik het dossier aan bij de behandelende inspecteur. (meldingen van 'vreemd apparaat aangemeld' op Messenger ed. met IP adres, Identiteitsfraude Telenetmail, ander mailadres op server van de firma dat besmet is met enorm vulgaire berichten en dan ineens weer 'opgekuist' is...)

Er is me gezegd dat het FCCU de informatie zal onderzoeken.
Ondertussen voel ik me bijzonder onveilig en had ik graag mijn PC en GSM grondig laten nakijken. Ik ken geen professionele firma voor deze materie. Ik weet ook niet of ik me rechtstreeks tot het FCCU of RCCU kan wenden en of zij dat voor particulieren doen.

Zou ik aan de inspecteur mogen vragen of ik mijn elektronica op een van jullie bevoegde diensten mag binnen brengen om te laten screenen?

NOOT; bij het aanmelden zie ik dat jullie forum geen 'https' heeft, hoe komt dit?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: PV ivm 'Hacking' en spyware op GSM en PC

Bericht door vdv »

Als je klacht hebt neergelegd zal daar het gepaste gevolg aan gegeven worden, indien uit het onderzoek blijkt dat er effectief vermoeden is van hacking zal uw pc en gsm aan het RCCU bezorgd worden voor onderzoek. Je kan niet rechtstreeks naar FCCU of RCCU.

Dit betreft een 'gewoon' forum, vooral voor vragen van kandidaat politiemensen en geen officiële juridische adviessite. Er zijn hier geen vertrouwelijke zaken te vinden, dus geen reden voor HTTPS.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Pleuni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2018, 20:37

Re: PV ivm 'Hacking' en spyware op GSM en PC

Bericht door Pleuni »

Dankjewel voor je antwoord.
BUTTON_POST_REPLY