Werkstudent criminologie & EVC

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
archerterror
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2017, 06:45

Werkstudent criminologie & EVC

Bericht door archerterror »

Collega's,

Sinds 2012 werk ik als inspecteur bij de politie, 5 jaar gedetacheerd bij interventie- en arrestatiediensten in PZ Zuid ( Anderlecht ), nu in een kleine, rustige, lokale Vlaamse zone.
Een belangrijke reden voor deze grote switch is de motivatie om HINP te worden. Binnenkort voldoe ik aan mijn 6 jaar ancienniteit en ik wil me in alle rust zo goed mogelijk voorbereiden op de selectieprocedure.

Ik ben op mijn 19e gestart met mijn loopbaan bij de politie en heb er sinds enkele jaren veel spijt van dat ik nooit verder gestudeerd heb.

Ik zou uiteindelijk toch graag criminologie studeren, uit interesse, extra mogelijkheden bij de politie en ook wel als uitdaging...

Momenteel heb ik enorm veel vrije tijd en ik ben aan het overwegen om in september te starten met mijn eerste jaar Criminologie.

Zijn er collega's die deze combinatie van werken en studeren reeds gedaan hebben?
Grote happen theorie zijn ( in theorie :lol: ) geen probleem voor mij, doch vraag ik me af of het realistisch is om dit te combineren met interventiewerk en een privé leven ( geen kinderen )? Ik ben niet van plan om jaren te splitsen.

Ik neem aan dat de combinatie van AHINP en criminologie onmogelijk is, dus indien ik ooit slaag voor de selectieprocedure, zou ik een jaar mijn studies criminologie aan de kant schuiven om mij volledig te concentreren op de AHINP opleiding.

Vorige week heb ik een raadgever van UGent gecontacteerd inzake EVC.
Dit betekent 'Eerder Verworven Competenties'.
Dit is een procedure die kan ingezet worden om vrijstellingen te bekomen voor bepaalde vakken, zonder dat je hiervoor over de correcte diploma's beschikt. Dit is louter gebaseerd op werkervaring. Ik zou dus graag vrijstellingen bekomen inzake 'strafrecht', of vakken die zich hierop toe richten.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Is dit een haalbare kaart?
Dit is een nogal ingewikkelde procedure, waarbij je zelf, samen met je leidinggevende, een motivatiebrief dient te schrijven en dient aan te tonen waarom je het recht hebt om een vrijstelling te bekomen in bepaalde vakken.
Het zou dus zeer interessant zijn om contact te hebben met collega's die dit traject reeds betreden hebben...

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen.


Mvg,
Amélie
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2017, 22:27

Re: Werkstudent criminologie & EVC

Bericht door Amélie »

Hey,
Ik studeer zelf criminologie, maar ben geen werkstudente, dus in die zin kan ik niet helpen. Ik weet wel dat er een aantal mensen bij mij in de richting zitten die dergelijk traject volgen zoals jij aangeeft (werken bij de politie en studeren al dan niet met een gezin) . Anders kan je lid worden van de facebookgroep criminologie en daar je vraag stellen?
De namen van de groepen zijn:
Master criminologie ugent (2017-2018)
3e bach criminologie ugent (2017-2018)
2e bach criminologie ugent (2017-2018)
1e bach criminologie ugent (2017-2018)
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Werkstudent criminologie & EVC

Bericht door Jens »

archerterror schreefCOLONCollega's,

Sinds 2012 werk ik als inspecteur bij de politie, 5 jaar gedetacheerd bij interventie- en arrestatiediensten in PZ Zuid ( Anderlecht ), nu in een kleine, rustige, lokale Vlaamse zone.
Een belangrijke reden voor deze grote switch is de motivatie om HINP te worden. Binnenkort voldoe ik aan mijn 6 jaar ancienniteit en ik wil me in alle rust zo goed mogelijk voorbereiden op de selectieprocedure.

Ik ben op mijn 19e gestart met mijn loopbaan bij de politie en heb er sinds enkele jaren veel spijt van dat ik nooit verder gestudeerd heb.

Ik zou uiteindelijk toch graag criminologie studeren, uit interesse, extra mogelijkheden bij de politie en ook wel als uitdaging...

Momenteel heb ik enorm veel vrije tijd en ik ben aan het overwegen om in september te starten met mijn eerste jaar Criminologie.

Zijn er collega's die deze combinatie van werken en studeren reeds gedaan hebben?
Grote happen theorie zijn ( in theorie :lol: ) geen probleem voor mij, doch vraag ik me af of het realistisch is om dit te combineren met interventiewerk en een privé leven ( geen kinderen )? Ik ben niet van plan om jaren te splitsen.

Ik neem aan dat de combinatie van AHINP en criminologie onmogelijk is, dus indien ik ooit slaag voor de selectieprocedure, zou ik een jaar mijn studies criminologie aan de kant schuiven om mij volledig te concentreren op de AHINP opleiding.

Vorige week heb ik een raadgever van UGent gecontacteerd inzake EVC.
Dit betekent 'Eerder Verworven Competenties'.
Dit is een procedure die kan ingezet worden om vrijstellingen te bekomen voor bepaalde vakken, zonder dat je hiervoor over de correcte diploma's beschikt. Dit is louter gebaseerd op werkervaring. Ik zou dus graag vrijstellingen bekomen inzake 'strafrecht', of vakken die zich hierop toe richten.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Is dit een haalbare kaart?
Dit is een nogal ingewikkelde procedure, waarbij je zelf, samen met je leidinggevende, een motivatiebrief dient te schrijven en dient aan te tonen waarom je het recht hebt om een vrijstelling te bekomen in bepaalde vakken.
Het zou dus zeer interessant zijn om contact te hebben met collega's die dit traject reeds betreden hebben...

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen.


Mvg,
Dag collega

Ik ben werkstudent, maar niet in de criminologie, wel in de rechten. Meer info: zie PB
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY