Omgekeerde wereld!, Oplichter dient klacht in tegen mij voor oplichting en belaging, maandag 5 feb moet ik op verhoor

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
niplut
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2018, 21:52

Omgekeerde wereld!, Oplichter dient klacht in tegen mij voor oplichting en belaging, maandag 5 feb moet ik op verhoor

Bericht door niplut »

U gelooft het nooit! Ik hou het bijzonder kort, maar ik moet toch enigszins de situatie schetsen.
Sinds maanden, hielp ik een jonge gast (22 jaar) met autorijlessen. En gaandeweg ook financiële hulp. En nog, en nog voor dit dan voor dat. Hij 'enig kind, zonder vader opgegroeid, beschouwde mij als 'een vader, want zoveel dat ik hem leerde inzien enz. "Zijn moeder die op reis was, zou mij terugbetalen, enz.." Het bedrag liep over 5 maanden, en uitgelopen tot over enkele tiendduizenden euros (Tja, zo dom was ik, achteraf, na al zijn blabla. Hier te lang om uit te leggen. Gebeurd is gebeurd) maar daar gaat het niet om.
Ik liet hem telkens tekenen naast bedrag en datum op lijst van schuldbekentenis. Maar die mama daagde niet op, (telkens 'een verhaal'). Ik heb haar nooit gezien noch gesproken. Heb zelfs haar telefoonnummer nooit gehad...
Op zijn verzoek zou ik uiteindelijk door haar vergoed worden voor zijn schulden. Maar zij daagde niet en hoorde ik haar nooit.
Hij dreigde om bij een advocaat te gaan.
Ik zat ik de put van verbijstering, en zou een klacht opstellen en indienen. Maar de moed zat te laag. Ik heb 16 dagen gewacht, ik ben er haast mee klaar om eerstdaags naar de politie te gaan.
En de jonge gast keerde de rollen om!!! Hij ging naar een geduchte advocaat, die hem aanraadde om een klacht in te dienen tegen mij voor oplichting en belagen!! Die brief vond ik deze middag in mijn bus
De jonge gast heeft mijn bewijzen (zijn ondertekeningen) eens stiekem meegenomen. Na mijn ontdekking na zijn avondbezoek, op mijn vraag waarom gestolen!? ("om te tonen aan de boekhouder van zijn mama die 5 winkels heeft"). (Maar ik kreeg die nooit meer terug)... Dus geen bewijzen!
Ik zweer u dat ik integer ben, teveel mensen kunnen dat beamen, (vele buren uit mijn wijk, school en club waar ik vrijwilligerswerk doe sinds 16 jaar, enz.
Mijn vraag: 1/ Dien ik alvast mijn klacht in , los van de zijne? Of juist AANSLUITEND AAN HET VERHOOR. Of..?
2/ kan ik aanvullend aan mijn klacht ook een moraliteitsonderzoek vragen?
Alvast dank
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Omgekeerde wereld!, Oplichter dient klacht in tegen mij voor oplichting en belaging, maandag 5 feb moet ik op verho

Bericht door vdv »

Over specifieke situaties wordt hier nooit gesproken omdat we geen dossierkennis hebben. Algemene info kan wel:
- als je nadeel hebt, heb je het recht om klacht neer te leggen.
- voor het verhoor kan je zelf het hele verhaal uitgebreid neerschrijven en vragen om dit document aan uw verhoor toe te voegen. Wees heel concreet met data en alle info die je kan bedenken
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY