Se-n-se integrale veiligheid

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Jos_L
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2018, 19:02

Se-n-se integrale veiligheid

Bericht door Jos_L »

Dag allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op deze forum. Ik heb ook al gebruik gemaakt van de zoekfunctie.
Maar ik vind niet echt het antwoord op mijn vraag.

Ik zal even mijn situatie situeren. (Jos, 24 jaar)
Ik behaalde reeds mijn diploma ‘BSO 7e jaar Centrale Verwarming' in 2012.
Nu ben ik al 4 jaar aan het werk in de verkoop. Toch ben ik niet helemaal tevreden met deze job en wil ik mijn carrière anders invullen in de toekomst.
Indien mogelijk met deze opleiding.

Via de VDAB kwam ik de opleiding ‘Se-n-se integrale veiligheid’ tegen.
Nu maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen i.v.m. de vakken die er worden gegeven.
In de opleiding worden oa volgende vakken behandeld:
Lichamelijke opvoeding en sport
Nederlands en communicatie
Frans
Engels
Communicatiemiddelen en -instrumenten
Recht, samenleving en culturen
Veiligheidstechnieken
Private veiligheid
Brandweer
Politie


Om even to the point te komen was mijn vraag nu; ENGELS en FRANS. Op welke niveau wordt dit gegeven?
Is dat meteen gevorderd of is het vergelijkbaar met Engels & Frans uit 6e jaar TSO.
Of is het basis? Wat ik geef eerlijk toe mijn Engels & Frans is echt niet schitterend, eerder triestig.

Want ik ben aan het overwegen om deze opleiding te doen en zelfs hiermee mijn huidige job op te geven.
Ik zie deze opleiding dan ook als een goede voorbereiding om meer naar mijn doel te werken: de politie :arrow: wegpolitie.
Dus voor iedereen die deze opleiding gedaan heeft zouden jullie eventjes willen antwoorden dan op mijn vraag en eventueel je ervaring?

Dank bij voorbaat.
Jos
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Se-n-se integrale veiligheid

Bericht door vdv »

Even een motivatie om uw Engels en Frans bij te schaven: bij de wegpolitie ga je veel anderstaligen die onze snelwegen gebruiken tegenhouden en beboeten. Die gaan daar niet altijd mee akkoord zijn en verbaal weerwerk bieden. Vandaar is de kennis van Frans maar ook Engels toch wel belangrijk. Ik zou daar meer mee inzitten dan met het niveau van de lessen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Se-n-se integrale veiligheid

Bericht door LumenSF »

Ik heb deze opleiding gevolgd, zou het direct opnieuw doen eerlijk gezegd! Je ziet niet alleen specifieke zaken van politie maar meer uitgebreid over de gehele veiligheidsbranche (bewaking, douane, brandweer, politie, ..) Frans & Engels wordt meer specifiek gebracht m.b.t. zaken die je nodig hebt om u uit te drukken in de sector. Zeer leuke, gevarieerde en interessente opleiding met tal van certificaten en diploma's bij het slagen.
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Se-n-se integrale veiligheid

Bericht door Kevin_Fox »

Jos_L schreefCOLONDag allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op deze forum. Ik heb ook al gebruik gemaakt van de zoekfunctie.
Maar ik vind niet echt het antwoord op mijn vraag.

Ik zal even mijn situatie situeren. (Jos, 24 jaar)
Ik behaalde reeds mijn diploma ‘BSO 7e jaar Centrale Verwarming' in 2012.
Nu ben ik al 4 jaar aan het werk in de verkoop. Toch ben ik niet helemaal tevreden met deze job en wil ik mijn carrière anders invullen in de toekomst.
Indien mogelijk met deze opleiding.

Via de VDAB kwam ik de opleiding ‘Se-n-se integrale veiligheid’ tegen.
Nu maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen i.v.m. de vakken die er worden gegeven.
In de opleiding worden oa volgende vakken behandeld:
Lichamelijke opvoeding en sport
Nederlands en communicatie
Frans
Engels
Communicatiemiddelen en -instrumenten
Recht, samenleving en culturen
Veiligheidstechnieken
Private veiligheid
Brandweer
Politie


Om even to the point te komen was mijn vraag nu; ENGELS en FRANS. Op welke niveau wordt dit gegeven?
Is dat meteen gevorderd of is het vergelijkbaar met Engels & Frans uit 6e jaar TSO.
Of is het basis? Wat ik geef eerlijk toe mijn Engels & Frans is echt niet schitterend, eerder triestig.

Want ik ben aan het overwegen om deze opleiding te doen en zelfs hiermee mijn huidige job op te geven.
Ik zie deze opleiding dan ook als een goede voorbereiding om meer naar mijn doel te werken: de politie :arrow: wegpolitie.
Dus voor iedereen die deze opleiding gedaan heeft zouden jullie eventjes willen antwoorden dan op mijn vraag en eventueel je ervaring?

Dank bij voorbaat.
Jos
Ik heb deze ook gevolgd, toch wel even nuanceren:
Ja je krijgt een opleiding bewakingsagent, x aantal onderdelen voor de brandweer en politiekennis.
Wat dat laatste betreft vond ik het zelf geen meerwaarde, ik ben ook gestart met het idee dat ik echt zou klaargestoomd worden voor de selectieproeven, niks is minder waar.
(Ik heb het 6de maatschappelijke veiligheid trouwens ook gevolgd).
In mei kregen we wel een selectiecommissie en wat tips maar voor de rest was het maar flauw.
Los daarvan zou men beter ook wel een screening doen van kandidaten voor dit jaar (en de opleiding bewakingsagent) want er zal nogal wat in mijn klas eerlijk gezegd...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY