Verschillende selectieproeven?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Verschillende selectieproeven?

Bericht door RobinH »

Hallo,

Aangezien er een nieuwe functie is binnenin de Federale Politie en dit juist boven agent en onder Inspecteur staat, vroeg ik mij af of er eigenlijk verschillen zijn met de selectieproeven voor een agent, voor een inspecteur, voor een beveiligingsagent,... of zijn dit allemaal dezelfde proeven? Of toch een verschil?

Ik twijfel nu erg zeer tussen Inspecteur of beveiligingsagent.

Bedankt!
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door vdv »

Over die nieuwe functie ga je hier niet veel vinden, aangezien er nog niemand ervaring mee kan hebben.
Wat kiezen? Mik zo hoog mogelijk. Als dat niet lukt kan je nog altijd je ambities bijschaven.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door RobinH »

vdv schreefCOLONOver die nieuwe functie ga je hier niet veel vinden, aangezien er nog niemand ervaring mee kan hebben.
Wat kiezen? Mik zo hoog mogelijk. Als dat niet lukt kan je nog altijd je ambities bijschaven.
Bedankt, maar zijn er verschillen in de selectieproeven tussen een agent en inspecteur? Bv. Bij een agent vragen ze minder door bij de selectiecommissie, cognitieve is iets makkelijker,...
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door vdv »

Anders geformuleerd: de testen lijken hetzelfde, maar ze kijken naar andere competenties.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door RobinH »

vdv schreefCOLONAnders geformuleerd: de testen lijken hetzelfde, maar ze kijken naar andere competenties.
Bedankt!

Nu nog even wachten op een antwoord van de Federale politie en van mijn lokale zone.
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
Dewenny
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2017, 17:10

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door Dewenny »

Beste,

Ik ben reeds 10jaar bewakingsagent en ga mij kandidaat stellen voor beveiligsagent. Op het formulier kan je enkel je hoogst behaalde diploma invullen, in mijn geval is dit geen. Zou het helpen als ik er bij zet dat ik reeds mijn wet Tobback al heb en dit al 10 jaar doe of zou het niks uitmaken? Ook ben ik van plan om volgend jaar een Mechelse herder aan te schaffen om deze dan ook op te leren als bewakingshond.

Mvg
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door vdv »

Ervaring zal zeker meetellen, maar ik zou wachten met die hond als je wil meedoen. Ik denk niet dat die dienst hondengeleiders zal hebben, en zo ja, dat je je eigen hond mag meebrengen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Dewenny
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2017, 17:10

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door Dewenny »

De hond komt er toch ben daar al een tijd mee bezig, ookal moest dir niet lukken kan ik deze nog altijd gebruiken voor men job als bewakingsagent ... Dus ik beschik over de wet Tobback reeds, alsook attest van psychotechnische en abstracte proeven( van Selor) vraag me af of dit iets zou uitmaken, want deel van de opleidings van g4s was trouwens op de politieschool
Tomdevroe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2017, 20:18

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door Tomdevroe »

Dewenny schreefCOLONBeste,

Ik ben reeds 10jaar bewakingsagent en ga mij kandidaat stellen voor beveiligsagent. Op het formulier kan je enkel je hoogst behaalde diploma invullen, in mijn geval is dit geen. Zou het helpen als ik er bij zet dat ik reeds mijn wet Tobback al heb en dit al 10 jaar doe of zou het niks uitmaken? Ook ben ik van plan om volgend jaar een Mechelse herder aan te schaffen om deze dan ook op te leren als bewakingshond.

Mvg

Ik zou er gewoon een extra blad bijvoegen met daarop alle relevante werkervaringen en attesten.
Dat van de hond zou ik er niet bijzetten, dat je kan je beter achteraf bekijken.

mvg,

Tom
mpmil
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2017, 15:31

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door mpmil »

beste,
ik heb vorig jaar de selectieproeven afgelegd voor het basiskader inspecteur
al mijn resultaten waren heel goed maar wel niet geslaagd voor het verslag.
ik heb dan achter feed back gevraagd maar kreeg geen duidelijk antwoord, ze herhaalden enkel dat het niet goed was zonder meer
wie kan en wil me helpen om dit voor te bereiden ?

Mvg

Miguel
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door F3nix »

mpmil schreefCOLONbeste,
ik heb vorig jaar de selectieproeven afgelegd voor het basiskader inspecteur
al mijn resultaten waren heel goed maar wel niet geslaagd voor het verslag.
ik heb dan achter feed back gevraagd maar kreeg geen duidelijk antwoord, ze herhaalden enkel dat het niet goed was zonder meer
wie kan en wil me helpen om dit voor te bereiden ?

Mvg

Miguel
Dag Miguel,

betreft het schrijven van het verslag, Ik heb nog niet zo lang geleden (zie onderschrift) mijn fysieke en cognitieve proeven achter de rug. Ik kan u alleen maar als tip geven dat je moet letten op het volgende: spelling, grammatica, zinsbouw, gebruik van leestekens, en vooral dat het een objectief verslag is. Je beschrijft de feiten zoals ze gebeurt zijn in het filmpje. Je maakt geen veronderstellingen en je verloopt het volledige verhaal.

Wat je nu kan doen is u opnieuw inschrijven en de testen nogmaals doen. Succes!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
mpmil
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2017, 15:31

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door mpmil »

bedankt voor de tip, heb jij toevallig nog idee hoe jij je verslag begon? ik een paar zinnen?

THX

F3nix schreefCOLON
mpmil schreefCOLONbeste,
ik heb vorig jaar de selectieproeven afgelegd voor het basiskader inspecteur
al mijn resultaten waren heel goed maar wel niet geslaagd voor het verslag.
ik heb dan achter feed back gevraagd maar kreeg geen duidelijk antwoord, ze herhaalden enkel dat het niet goed was zonder meer
wie kan en wil me helpen om dit voor te bereiden ?

Mvg

Miguel
Dag Miguel,

betreft het schrijven van het verslag, Ik heb nog niet zo lang geleden (zie onderschrift) mijn fysieke en cognitieve proeven achter de rug. Ik kan u alleen maar als tip geven dat je moet letten op het volgende: spelling, grammatica, zinsbouw, gebruik van leestekens, en vooral dat het een objectief verslag is. Je beschrijft de feiten zoals ze gebeurt zijn in het filmpje. Je maakt geen veronderstellingen en je verloopt het volledige verhaal.

Wat je nu kan doen is u opnieuw inschrijven en de testen nogmaals doen. Succes!
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door F3nix »

mpmil schreefCOLONbedankt voor de tip, heb jij toevallig nog idee hoe jij je verslag begon? ik een paar zinnen?
Helaas niet, je schrijft het best in de verleden tijd en je overloopt gewoon het verhaal. Succes!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
mpmil
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2017, 15:31

Re: Verschillende selectieproeven?

Bericht door mpmil »

ok thx

F3nix schreefCOLON
mpmil schreefCOLONbedankt voor de tip, heb jij toevallig nog idee hoe jij je verslag begon? ik een paar zinnen?
Helaas niet, je schrijft het best in de verleden tijd en je overloopt gewoon het verhaal. Succes!
mpmil
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2017, 15:31

Re: Verslag

Bericht door mpmil »

beste

heeft iemand een voorbeeld verslag om eens de schrijfwijze te zien en zinsbouw?

MVG
BUTTON_POST_REPLY