moet ik bij staandehouding info krijgen of ik een bekeuring krijg of niet?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
BDR
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2017, 21:14

moet ik bij staandehouding info krijgen of ik een bekeuring krijg of niet?

Bericht door BDR »

Hallo,

Even korte schets van de situatie.

deze avond reed ik achter een wagen welke langzaam reed en ergens een afslag naar links aan het zoeken was,
hij zette de richtingaanwijzer op om een oprit op te rijden, waar besloot dit toch niet te doen.
Hij reed opnieuw met een slakkengangetje verder (30km/u), dus besloot ik deze in te halen.

Op het moment dat ik aan het in halen ben, besluit deze wagen om te versnellen, zodanig dat ik dus meer
gas moest geven om men inhaalmanoeuvre te voltooien.
hierdoor reed ik na het inhaalmanoeuvre sneller dan de toegelaten 60km/u.

De wagen is me een tijdje blijven volgen. Voorbij het volgende kruispunt reed ik weer de toegelaten (toen 80) snelheid.
Toen ik wou afslaan naar het dorp, werd me een stopsignaal gegeven. de wagen was een anoniem voertuig.

Ik werd begroet en men rijbewijs werd gevraagd en een uitleg naar men rijgedrag. we hebben een kleine chat gehad,
men heeft in de databank men gegevens opgevraagd en het voertuig gecheckt en toen heb ik men rijbewijs teruggekregen
en mocht ik men reisweg verder zetten naar huis.

Er is mij niets gemeld hoeveel ik exact te snel reed of er een snelheid gemeten is.
Er is ook niets gezegd of ik een bekeuring ging krijgen of niet.

Was dit nu gewoon om me op men rijgedrag te wijzen, of volgt er effectief een boete?

Dit is wel gebeurd in Nederland door de Nederlandse politie.
BUTTON_POST_REPLY