lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
LGE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2017, 14:09

lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Bericht door LGE »

Gegroet!

Als je de selectieproeven en vervolgens de opleiding doorkomt moet je gaan kiezen waar je effectief wil gaan werken.
Het lijkt me interessant om in een grote stad als Antwerpen terecht te komen vooral naar ervaring toe. De kans is groter om in heel veel verschillende situaties terecht te komen waardoor je ook veel bijleert.
Ikzelf woon echter in Mol, een goede 50/60 km van Antwerpen.
Zijn er mensen die in Antwerpen of een andere grote stad werken, maar ook wat verder weg wonen? Is dit doenbaar, rekening houdend met de shiften etc., naar woon-werkverkeer toe en privé?
Graag had ik wat ervaringen van mensen gekend! :)

Alvast bedankt!

LGE
LGE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2017, 14:09

Re: lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Bericht door LGE »

Geen mensen die bv in Antwerpen werken maar van verder weg komen?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Bericht door vdv »

Niet hier, maar er zullen er wel zijn. Er zijn veel collega's die elke dag kilometers doen om in een grootstad te werken. Persoonlijk zou ik dat niet willen. Ik heb vroeger vier jaar 40 km (enkel) gereden naar Brussel en blij dat ik daar vanaf ben, werd gek van de files. Nu 6 km en amper verkeer. Maar dat moet je voor jezelf uitmaken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Bericht door VRS »

Is inderdaad een persoonlijke keuze afhankelijk van je interesse/ambities, financiële en familiale situatie, etc. Ik herinner me de HINP die in het programma "Niveau 4" sprak over hoe hij en vele andere collega's van PZ Brussel-West het er volledig voor over hebben om ganse dagen die grote afstanden te doen vanuit Oost- en zelfs West-Vlaanderen naar Brussel. Anderzijds: werken in een middelgroot korps biedt dikwijls het voordeel van eveneens veel en snel ervaring op te doen, terwijl het dichter bij huis kan zijn én... in zulke eenheden ga je misschien/waarschijnlijk al meer werk zélf moeten afhandelen en opvolgen dan in de grote (en da's veel waard).
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: lokale zone dicht bij huis of grote stad verder weg?

Bericht door Jens »

Hou in het achterhoofd dat de interventieploegen nooit weten wanneer ze gedaan hebben met werken. Dat is zo in grote zones en nog meer in kleine zones (waar men vaak slechts 1 tot 2 ploegen ter beschikking heeft). Alles wat dan binnenkomt is voor jouw en je collega. Als je na 1 of 2 uur overwerk (bv. na een nachtshift) nog eens 60 km moet bollen naar huis, moet je vechten tegen de vermoeidheid. Je moet voor jezelf uitmaken of je dat er voor over hebt. Ik werk zelf in een grote zone, maar woon op fietsafstand. Ik zou het niet anders willen.
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY