Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
diedriek
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2017, 16:20

Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door diedriek »

Ik zou dus graag een Airsoft replica willen laten importeren van Amerika. Ik weet dat je in belgie geen replica's mag laten toekomen bij je deur, maar van het buitenland is het blijkbaar anders. Sommige zeggen dat je mag bestellen uit de vs, china, polen,.. en anderen zeggen van niet.

Ik ben dan naar mijn lokaal politie bureau gegaan voor meer info, maar die gaf me een link dat meer ging over wapens en niet over replica's, en ik snapte er niets van. Ik zocht dan maar even verder op internet en alles wat ik terug vind is van rond 2010, dus er kunnen al dingen veranderd zijn, en daarom vertrouw ik die niet echt.

Kunnen jullie mij verder helpen?
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door VegasBaby »

Ik zou eens informeren bij een (lokale) airsoftwinkel. Zij zullen vermoedelijk het meeste deel van hun producten/stock toch ook invoeren me dunkt? In Poperinge zit er een grote, misschien dat die je de informatie kunnen geven die je zoekt.
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
Typhunreal1
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2017, 14:47

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door Typhunreal1 »

Airsoft is niet vergunningsplichtig en is dus een vrij verkrijgbaar niet-vuurwapen. Importeren is dus geen probleem.
Typhunreal1
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2017, 14:47

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door Typhunreal1 »

Correctie:
Sommige wapens kunt u verkrijgen zonder vergunning. Uiteraard gelden ook hier enkele regels en voorwaarden.

In een aantal gevallen zijn vrij verkrijgbare wapens vergunningsplichtig.



Voorbeelden
●Blanke wapens, zoals keukenmessen, dolken, vouwmessen en blaaspijpen
●Niet-vuurwapens (wapens die projectielen afschieten maar geen gebruik maken van verbranding van kruit), zoals katapulten, (kruis)bogen, paintballmarkers, airsoftwapens, gehomologeerde alarmwapens en slachttoestellen
●Historische, folkloristische en decoratieve wapens
●Geneutraliseerde wapens,dat zijn wapens die onbruikbaar gemaakt zijn. Enkel de Proefbank voor vuurwapens in Luik mag in ons land wapens neutraliseren.


Wat mag u wel en niet doen?

Er zijn een aantal zaken die u niet mag doen met vrij verkrijgbare wapens. Wat volgt is een niet-limitatief overzicht van verboden en toegelaten handelingen.

De aankoop of verwerving van vrij verkrijgbare wapens, behalve blanke wapens, is voorbehouden aan meerderjarigen. Dit betekent dat de overdrager de identiteitskaart van de overnemer moet controleren. Het verhandelen van deze wapens is voorbehouden aan erkende wapenhandelaars.

Vrij verkrijgbare wapens mogen net zoals vergunningsplichtige wapens niet op afstand worden verkocht of te koop aangeboden (postorder, internet, …). Het vaak voorkomende gebruik dat sommige vrij verkrijgbare wapens (vooral namaakwapens) verkocht of als prijs aangeboden worden op kermissen is volkomen illegaal. Speelgoedwinkels mogen deze wapens evenmin verkopen, tenzij ze erkend zijn als wapenhandelaar en voldoen aan alle daarbij horende wettelijke verplichtingen, zoals de verplichting om de meerderjarigheid van de koper te controleren.


Deelnemers aan historische reconstructies (reenactments) moeten zich ervan bewust zijn dat de wapens die ze daarbij gebruiken onder uiteenlopende regels kunnen vallen. Hun wapens kunnen vrij verkrijgbaar zijn (bijvoorbeeld geneutraliseerde wapens en authentieke wapens op zwart kruit), ze kunnen vrij verkrijgbaar zijn onder bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld wapens die toebehoren aan een vereniging) en ze kunnen vergunningsplichtig zijn (bijvoorbeeld moderne wapens en hun schietklare replica’s). Het feit dat er alleen met blanke patronen wordt geschoten, verandert niets aan het statuut van een wapen.
diedriek
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2017, 16:20

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door diedriek »

Typhunreal1 schreefCOLONAirsoft is niet vergunningsplichtig en is dus een vrij verkrijgbaar niet-vuurwapen. Importeren is dus geen probleem.
dus als ik bestel van evike, ga ik geen problemen hebben, right?

alvast bedankt voor ja antwoord.
Katsura
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2018, 13:03

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door Katsura »

diedriek schreefCOLON
Typhunreal1 schreefCOLONAirsoft is niet vergunningsplichtig en is dus een vrij verkrijgbaar niet-vuurwapen. Importeren is dus geen probleem.
dus als ik bestel van evike, ga ik geen problemen hebben, right?

alvast bedankt voor ja antwoord.
Heey Diedriek, is het gelukt met het importeren van Evike? Ik zit namelijk het de zelfde vraag :')
diedriek
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2017, 16:20

Re: Mag je airsoft replica's importeren van de vs, china, polen,... ?

Bericht door diedriek »

Katsura schreefCOLON
diedriek schreefCOLON
Typhunreal1 schreefCOLONAirsoft is niet vergunningsplichtig en is dus een vrij verkrijgbaar niet-vuurwapen. Importeren is dus geen probleem.
dus als ik bestel van evike, ga ik geen problemen hebben, right?

alvast bedankt voor ja antwoord.
Heey Diedriek, is het gelukt met het importeren van Evike? Ik zit namelijk het de zelfde vraag :')


Ja dat is gelukt zonder enkel probleem, zelf niet vast gezeten bij de douane(dat je een brief moet sturen wat er in zit), er komt wel 21% btw bij en dan iets van 30 euro papierkosten van de douane. Dus het is mogelijk maar het kost wel wat geld.
BUTTON_POST_REPLY