Rijbewijs -

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Rijbewijs -

Bericht door VicW »

Weet niet goed of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen. In ieder geval, ik zou in juli naar de selectiecommissie gaan (en hopelijk slagen) maar heb mijn praktisch rijbewijs nog niet. Heb mijn theorie wel al maar zal misschien niet aan mijn praktisch geraken voor de start van mijn opleiding (als ik zou slagen voor de commissie) in Oktober. Kan ik daardoor vragen om in mei pas te starten of is dit gewoon al een reden om me niet te laten starten en een kans weg te smijten? Ik heb nooit echt de ''urge'' gehad om met de wagen te leren rijden zoals vele andere jonge mensen, heb ook heel mijn leven op den buiten gewoond dus daarom was het openbaar vervoer gewoon 100 keer makkelijker. En een rijbewijs zonder auto leek me ook brij nutteloos. Heb er spijt van dat ik het toch niet eerder heb gedaan gezien mijn 21 jarige leeftijd, maar nu zijn we hier. Wat denken jullie?
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Rijbewijs -

Bericht door lemon »

http://jobpol.be/home/inspecteur_toelatingsvoorwaarden/
"Op het ogenblik van TOELATING tot de basisopleiding van inspecteur van politie in een politieschool:
in het bezit zijn van een rijbewijs B (manuele versnellingsbak)."

Ik weet niet hoe die 'toelating' moet geïnterpreteerd worden en wat ze specifiek doen in zo'n situatie. Ik neem aan dat ze ofwel bedoelen dat ze je selectieprocedure niet zullen afronden tot je je rijbewijs B hebt, ofwel denk ik dat ze je simpelweg niet zullen laten starten met de opleiding tot het moment dat je je rijbewijs behaald hebt.

Ik vind het vooral vreemd dat je begint aan de selectieproeven terwijl je nog niet eens een praktisch rijexamen gepland hebt, laat staan leren rijden met een auto. Als ik jou was zou ik dit één van m'n prioriteiten maken aangezien er een tijdslimiet staat op het starten van de opleiding.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Kaynak
Aspirant
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2016, 11:40

Re: Rijbewijs -

Bericht door Kaynak »

Ik zat een paar weken geleden met hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik mijn rijbewijs 2 weken geleden behaald. Waarschijnlijk zal ik in oktober kunnen starten. Wat jou vraag betreft, tijdens mijn selectieproeven (inclusief de selectiecommissie) had ik ook nog maar een voorlopig rijbewijs. Zij hebben hier toen niets over gevraagd. Waarschijnlijk rekenden ze erop dat ik dat tegen oktober wel zou halen. Vroeger kon ik sowieso niet beginnen omdat ik nog naar school ging. Ik heb al wel gehoord over mensen die toegelaten werden aan de opleiding met een voorlopig maar wel met de voorwaarden dat het rijbewijs B gehaald zou worden vóór de stage om dan toch met een dienstvoertuig te kunnen rijden. Dit zal wellicht van de school/omstandigheden afhangen. Ik wens jou in ieder geval veel succes !
Fysieke & Cognitieve [INP]: Geslaagd! (afgelegd op 26/10/2016)
Persoonlijkheidsproef [INP]: Geslaagd! ( (afgelegd op 30/11/2016)
selectiecommissie [INP]: Geslaagd! (afgelegd op 30/01/2017)
Medische proef [INP]: Geslaagd! (afgelegd op 08/03/2017)
Start opleiding Campus Vesta - 02/10/2017
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Rijbewijs -

Bericht door Jens »

Ik herinner me dat een collega in de opleiding haar "definitief" rijbewijs B ook nog niet had behaald en dat ze daar vrij flexibel in waren. Het is natuurlijk beter om zo snel mogelijk het rijbewijs te behalen. Maar de eerste weken opleiding zit je toch vooral op de schoolbanken en moet je geen dienstvoertuig besturen.
Inspecteur van politie
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Re: Rijbewijs -

Bericht door VicW »

Bedankt voor de antwoorden, ik heb intussen lessen geboekt (20-uren pakket) zodanig dat ik toch al alleen kan rijden met een blauw voorlopig rijbewijs. Praktisch examen zal op die lessen volgen (Rond 24 November). Moest ik slagen voor de commissie (wat hopelijk het geval zal zijn) zou ik waarschijnlijk in december beginnen dus hopelijk tegen dan ook dat rijbewijs!
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
BUTTON_POST_REPLY