Stopteken of niet?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
JoDe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2017, 19:17

Stopteken of niet?

Bericht door JoDe »

Goede avond,

daarnet een nogal 'raar' voorval gehad.
Ik reed met mijn wagen op de A12 richting Gent toen ik de oprit voor de Antwerpse ring nam waar de E19 en A12 terug bij elkaar komen (voor afrit groenendaallaan) en ik zie een motoragent op de oprit komende van Ekeren aankomen. Aangezien ik daar van de linkerzijde van de rijbaan naar de rechterzijde moet toch uit mijn ogen gekeken dat ik deze agent niet ondersteboven rijd voor ik invoeg.
Ik voeg in en wil nog opschuiven naar het rechtervak maar dat ging niet door een andere wagen.
Komt de motoragent achter mij rijden voor enkele seconden voordat hij begint te dimmen met zijn lichten.
Ervan uitgaand dat hij vlug door wil probeer ik op te schuiven maar dit is onmogelijk door het overige verkeer.
Zwaailicht gaat (geen sirene) aan en agent komt voor naast mij rijden op het moment dat ik naar het rechtervak opschuif. Die agent steekt de rechterarm wel uit maar niet op de manier die volgens mij wijst op een stopteken (arm licht gebogen met de handpalm naar boven, dus eerder een gefrustreerd gebaar) en keek mij ook maar kortelings aan.
Was niet 100% zeker over de bedoeling dus ik vertraag al een beetje, waarop de agent door rijdt naar de wagen voor mij en deze een duidelijk stopteken geeft (rechter arm gestrekt en eerst gewezen naar het voertuig).

De agent en de wagen gaan naar de pechstrook en doordat ik op dit moment nog steeds niet zeker ben of ik al dan niet moest stoppen zoek ik terug visueel contact met de agent maar deze kijkt mij niet meer aan.
Ben dan doorgereden omdat ik dacht dat de agent de wagen voor mij wou doen stoppen voor een nogal raar manoeuvre dat hij kortelings ervoor had gemaakt. Ben dan uiteindelijk voor de zekerheid kort voor de oprit groenendaallaan gestopt voor een 5-10tal minuten maar heb de agent niet meer zien verschijnen.

Nu is mijn vraag of het hier al dan niet over een stopteken ging en de agent de bedoeling had om ons allebei aan de kant te zetten?
Indien wel, kom ik dan potentieel in serieuze problemen omdat ik niet (direct) gestopt ben?

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Stopteken of niet?

Bericht door vdv »

Als hij u moest hebben zou hij u niet zomaar laten gaan. Waarschijnlijk moest hij uw voorligger hebben en zat je in de weg.
Dit is mijn persoonlijke mening gebaseerd op uw versie van de feiten.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
JoDe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2017, 19:17

Re: Stopteken of niet?

Bericht door JoDe »

Bedankt voor uw antwoord. Indien ik toch in fout zou zijn zal ik de boete/dagvaarding wel zien verschijnen zeker. Vriendelijke groeten.
flikje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2017, 15:14

Re: Stopteken of niet?

Bericht door flikje »

Kan het niet eerder een "bedank" teken zijn omdat je probeerde ruimte te geven om hem door te laten? Als hij jou moest hebben had hij jou wel aangewezen.
BUTTON_POST_REPLY