BBT vragen ivm locatie, medische proef en tijdsduur

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
TjitsenV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2017, 19:50

BBT vragen ivm locatie, medische proef en tijdsduur

Bericht door TjitsenV »

Hallo

Ik overweeg sterk om mij kandidaat te stellen bij de politie om daarna door te stoten naar het BBT. Ik heb hiervoor al talloze bronnen op het internet geraadpleegd maar op enkele vragen heb ik echter nog geen antwoord kunnen vinden.

Als eerste een heel concrete vraag over de medische proef voor de selectie van het BBT. Vanaf mijn geboorte is er zware astma vastgesteld. Hoewel mijn dokter hoopvol is dat ik in de toekomst hier nog nauwelijks last van zal ondevinden vraag ik mij af of dit een groot probleem is voor de medische proef. De astma heeft geen invloed op mijn sportprestaties, mijn longer zijn enkel zwakker dan de doorsnee persoon.

Verder heb ik vernomen dat men als BBT binnen de 30 min ter plaatste moet kunnen zijn als je wordt opgeroepen. Enkel weet ik niet of je binnen die 30 min in een bepaald gebouw van het BBT moet samenkomen of direct op de plaats van het incident. Ik woon in Kasterlee en heb geen idee of dit een practisch probleem vormt.

Tot slot nog een vraag over de tijdsduur. Ik heb vernomen dat je eerst een basisopleiding moet volgen om zo inspecteur te worden. Pas vanaf je inspecteur bent kun je je kandidaat stellen voor het BBT. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het wel een paar jaar duurt vooraleer je je kandidaat kan stellen. Heeft iemand enig idee over hoelang je al inspecteur moet zijn vooraleer je dit kan doen?

Alvast bedankt voor het lezen en het beantwoorden!

Vriendelijke groeten
TjitsenV
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: BBT vragen ivm locatie, medische proef en tijdsduur

Bericht door Jens »

TjitsenV schreefCOLONHallo

Ik overweeg sterk om mij kandidaat te stellen bij de politie om daarna door te stoten naar het BBT. Ik heb hiervoor al talloze bronnen op het internet geraadpleegd maar op enkele vragen heb ik echter nog geen antwoord kunnen vinden.

Als eerste een heel concrete vraag over de medische proef voor de selectie van het BBT. Vanaf mijn geboorte is er zware astma vastgesteld. Hoewel mijn dokter hoopvol is dat ik in de toekomst hier nog nauwelijks last van zal ondevinden vraag ik mij af of dit een groot probleem is voor de medische proef. De astma heeft geen invloed op mijn sportprestaties, mijn longer zijn enkel zwakker dan de doorsnee persoon.

Verder heb ik vernomen dat men als BBT binnen de 30 min ter plaatste moet kunnen zijn als je wordt opgeroepen. Enkel weet ik niet of je binnen die 30 min in een bepaald gebouw van het BBT moet samenkomen of direct op de plaats van het incident. Ik woon in Kasterlee en heb geen idee of dit een practisch probleem vormt.

Tot slot nog een vraag over de tijdsduur. Ik heb vernomen dat je eerst een basisopleiding moet volgen om zo inspecteur te worden. Pas vanaf je inspecteur bent kun je je kandidaat stellen voor het BBT. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het wel een paar jaar duurt vooraleer je je kandidaat kan stellen. Heeft iemand enig idee over hoelang je al inspecteur moet zijn vooraleer je dit kan doen?

Alvast bedankt voor het lezen en het beantwoorden!

Vriendelijke groeten
TjitsenV
Naar ik heb vernomen wordt het BBT opgedoekt en gaan de leden ervan over naar DSU. PZ Antwerpen heeft nu hun SRT.
TjitsenV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2017, 19:50

Re: BBT vragen ivm locatie, medische proef en tijdsduur

Bericht door TjitsenV »

Jens schreefCOLON
Naar ik heb vernomen wordt het BBT opgedoekt en gaan de leden ervan over naar DSU. PZ Antwerpen heeft nu hun SRT.
Beste Jens

Dat is zeer interessante info! Heeft u toevallig ook een link naar een website die deze info bevestigd? Ik kan helaas op het internet niets vinden over deze wijzigingen. Alvast bedankt!

TjitsenV
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: BBT vragen ivm locatie, medische proef en tijdsduur

Bericht door JeVa »

TjitsenV schreefCOLON
Beste Jens

Dat is zeer interessante info! Heeft u toevallig ook een link naar een website die deze info bevestigd? Ik kan helaas op het internet niets vinden over deze wijzigingen. Alvast bedankt!

TjitsenV
https://www.politieantwerpen.be/news/pr ... le-eenheid
BUTTON_POST_REPLY