Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
stefH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2015, 00:30

Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door stefH »

Hallo iedereen,

Ik ben van plan binnenkort aan de selectieproeven te beginnen om inspecteur bij de politie te worden.
Nu heb ik in mijn heftige uitgaansjaren wel eens XTC gebruikt.
Als ik dit vermeld, is het dan zeker dat ik niet in aanmerking kom voor de job?
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door Vermeulen M »

[quote="stefH"]Hallo iedereen,

Ik ben van plan binnenkort aan de selectieproeven te beginnen om inspecteur bij de politie te worden.
Nu heb ik in mijn heftige uitgaansjaren wel eens XTC gebruikt.
Als ik dit vermeld, is het dan zeker dat ik niet in aanmerking kom voor de job?[/quote]
Hebben ze u ooit gecontroleerd? Of is er ooit een pv van opgemaakt?
stefH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2015, 00:30

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door stefH »

Vermeulen M schreefCOLON
stefH schreefCOLONHallo iedereen,

Ik ben van plan binnenkort aan de selectieproeven te beginnen om inspecteur bij de politie te worden.
Nu heb ik in mijn heftige uitgaansjaren wel eens XTC gebruikt.
Als ik dit vermeld, is het dan zeker dat ik niet in aanmerking kom voor de job?
Hebben ze u ooit gecontroleerd? Of is er ooit een pv van opgemaakt?
Bedankt voor je antwoord,
Nee, dit is nooit gebeurd, is het dus wel verstandig hier eerlijk op te antwoorden als het toch in het verleden ligt?
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door Vermeulen M »

[quote="stefH"][quote="Vermeulen M"][quote="stefH"]Hallo iedereen,

Ik ben van plan binnenkort aan de selectieproeven te beginnen om inspecteur bij de politie te worden.
Nu heb ik in mijn heftige uitgaansjaren wel eens XTC gebruikt.
Als ik dit vermeld, is het dan zeker dat ik niet in aanmerking kom voor de job?[/quote]

Hebben ze u ooit gecontroleerd? Of is er ooit een pv van opgemaakt?[/quote]

Bedankt voor je antwoord,
Nee, dit is nooit gebeurd, is het dus wel verstandig hier eerlijk op te antwoorden als het toch in het verleden ligt?[/quote]
Eerlijkheid duurt het langst, maar om slapende honden wakker te maken... die keuze ligt volledig bij uzelf natuurlijk
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door Jens »

Vermeulen M schreefCOLON
stefH schreefCOLON
Vermeulen M schreefCOLON
Hebben ze u ooit gecontroleerd? Of is er ooit een pv van opgemaakt?
Bedankt voor je antwoord,
Nee, dit is nooit gebeurd, is het dus wel verstandig hier eerlijk op te antwoorden als het toch in het verleden ligt?
Eerlijkheid duurt het langst, maar om slapende honden wakker te maken... die keuze ligt volledig bij uzelf natuurlijk
Je hoeft je niet af te vragen OF je het zal zeggen, want dat moet je mijns inziens sowieso doen. Waar het wel om draait is of je jezelf geschikt acht om ons ambt uit te oefenen wanneer je zelf druggebruiker was (en XTC lijkt me niet iets wat je kan afdoen als iets wat je gewoon eens wil proberen bij het uitgaan). Ik weet niet hoe lang de feiten achter u liggen, maar ik vraag me af hoe je zal optreden wanneer jij als inspecteur in een situatie terecht komt waarbij je iemand tijdens het uitgangsleven betrapt met XTC of enig ander verboden middel.
stefH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2015, 00:30

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door stefH »

Jens schreefCOLON
Vermeulen M schreefCOLON
stefH schreefCOLON
Bedankt voor je antwoord,
Nee, dit is nooit gebeurd, is het dus wel verstandig hier eerlijk op te antwoorden als het toch in het verleden ligt?
Eerlijkheid duurt het langst, maar om slapende honden wakker te maken... die keuze ligt volledig bij uzelf natuurlijk
Je hoeft je niet af te vragen OF je het zal zeggen, want dat moet je mijns inziens sowieso doen. Waar het wel om draait is of je jezelf geschikt acht om ons ambt uit te oefenen wanneer je zelf druggebruiker was (en XTC lijkt me niet iets wat je kan afdoen als iets wat je gewoon eens wil proberen bij het uitgaan). Ik weet niet hoe lang de feiten achter u liggen, maar ik vraag me af hoe je zal optreden wanneer jij als inspecteur in een situatie terecht komt waarbij je iemand tijdens het uitgangsleven betrapt met XTC of enig ander verboden middel.
Beste,

Deze feiten liggen intussen al wel enkele jaren achter mij. Was een beetje op zoek naar mezelf. Het feit dat ik het zelf ooit gedaan heb wilt niet zeggen dat ik er nu geen heel andere kijk op kan hebben, toch? Ik begrijp goed genoeg dat je als inspecteur bij de politie de wet moet handhaven en zolang eenderwelke drug illegaal is zal je hiertegen moeten optreden, ongeacht je verleden. Heb trouwens een vriend van me die net geslaagd is voor zijn proeven en die het ook gewoon niet gezegd heeft aangezien dit achter hem ligt. Ik heb gewoon het gevoel dat wanneer je zoiets zegt ze je al zien als een of andere junkie...
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door Neo*T »

Is waarschijnlijk daardoor dat je vriend niet geslaagd is, weet goed dat de psychologen je grondig ondervragen, en ze goed zijn in hun vak.
Als men je de vraag "heb je ooit iets van drugs gebruikt" stelt, weet zeker dat men je gedragsveranderingen zullen waarnemen als je liegt.
stefH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2015, 00:30

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door stefH »

Neo*T schreefCOLONIs waarschijnlijk daardoor dat je vriend niet geslaagd is, weet goed dat de psychologen je grondig ondervragen, en ze goed zijn in hun vak.
Als men je de vraag "heb je ooit iets van drugs gebruikt" stelt, weet zeker dat men je gedragsveranderingen zullen waarnemen als je liegt.
Beste,
als je goed had gelezen had je gezien dat er 'net' stond en niet 'niet'.
Hij is er gewoon door geraakt zonder slag of stoot.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Vroeger partydrugs, nu selectieproeven.

Bericht door Jens »

[quote="stefH"][quote="Neo*T"]Is waarschijnlijk daardoor dat je vriend niet geslaagd is, weet goed dat de psychologen je grondig ondervragen, en ze goed zijn in hun vak.
Als men je de vraag "heb je ooit iets van drugs gebruikt" stelt, weet zeker dat men je gedragsveranderingen zullen waarnemen als je liegt.[/quote]

Beste,
als je goed had gelezen had je gezien dat er 'net' stond en niet 'niet'.
Hij is er gewoon door geraakt zonder slag of stoot.[/quote]

Ik kan enkel toejuichen dat u vandaag de dag anders kijkt naar mensen die verboden middelen gebruiken dan wanneer u ze zelf tot u nam. Maar dat is mijns inziens niet de pertinentie waarmee een kandidaat-aspirant zich moet inlaten.
Je moet inderdaad optreden ten overstaan van burgers die verboden substanties tot zich hebben genomen, daar treed ik u volledig bij. Maar wat ik mij dan luidop afvraag is door welke bril je het dan bekijkt op dat ogenblik: door de bril van de politieambtenaar en beseft dat wat die verdachte doet niet door de beugel kan en dan terdege optreedt of door de bril van de persoon die in het verleden zich ook heeft laten verleiden tot het gebruik van verboden middelen.

Wanneer u het begrip integriteit hoog in het vaandel draagt - wat mijns inziens toch kan worden verwacht van een kandidaat-aspirant - doen hoeft u niet in dubio te zijn inzake het al dan niet vermelden van uw verleden. Ik mag hopen dat uw vriend zich het hand boven het hoofd kan houden en van oordeel kan zijn dat de persoon die zich onder dat hand bevindt, zich waardig heeft gedragen om toe te treden tot het ambt.
BUTTON_POST_REPLY