Selectieproeven 24.04.2017

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Gertjan
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2017, 10:10

Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door Gertjan »

Goedemiddag allemaal,

Eerst en vooral wou ik eens informeren of er hier nog kandidaten zijn die op 24/04/2017 het functioneel parcours moeten afleggen in Brussel?

Ik heb vandaag de kans gehad om in Campus Vesta het functioneel parcours 1x gewoon en 1x tegen de klok te oefenen. Mijn tijd: 2:54. Net niet voldoende dus.. De eerste ronde liep ik in 1', de tweede in 58" en de derde in 56". De instructeur vertelde mij dat ik normaal wel moet kunnen slagen op 24/04 aangezien ik reeds een rondje lopend had afgelegd alvorens aan de eigenlijke proef te beginnen. Ook was ik in de tweede ronde zo stom om tegen de plint bij de evenwichtsbalk aan te botsen.

Echter heb ik nu toch wel sterk aan zelfvertrouwen moeten inboeten.

Hebben jullie nog tips voor mij of bestaan er nog andere plaatsen waar ik nog eens kan oefenen om mijn vertrouwen terug wat op te krikken?

Thanks!
BASISKADER

Functioneel parcours: 24.04.2017
Cognitieve proef: vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef :
Selectiecommissie :
Medische proef :
CasperC
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2016, 21:14

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door CasperC »

Beste Gertjan

Ik zou om te beginnen mij niet te hard focussen op de tijden. Die quota moeten zeker gehaald worden en je zal in de toekomst zeker nog aan je fysieke conditie moeten blijven werken want als je aan de opleiding zou mogen starten is dat toch een belangrijk onderdeel.

Probeer vooral een goed ritme te vinden en zorg ervoor dat je elk obstakel goed kan nemen. Het lijkt simpel maar er zijn er velen die door het bezig zijn met de tijd vergeten om rond paaltjes te lopen, tegen de bok lopen of te snel over de balk willen en veel tijd verliezen. Als je dat goed doet dan kan het normaal geen probleem zijn.
Veel succes gewenst met je proeven!
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door lemon »

Ik heb m'n papieren verstuurd via de post op 21 maart. Ik heb vorige week dinsdag ergens een bevestigingsbrief gekregen van mijn kandidatuur. Ik hoopte toch ten laatste volgende week mijn eerste test af te kunnen leggen.

Wanneer heb jij je precies ingeschreven? Ik hoop toch nog een brief te ontvangen om volgende week mee te doen.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Lott3ke
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2016, 19:50

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door Lott3ke »

lemon schreefCOLONIk heb m'n papieren verstuurd via de post op 21 maart. Ik heb vorige week dinsdag ergens een bevestigingsbrief gekregen van mijn kandidatuur. Ik hoopte toch ten laatste volgende week mijn eerste test af te kunnen leggen.

Wanneer heb jij je precies ingeschreven? Ik hoop toch nog een brief te ontvangen om volgende week mee te doen.

1 van de dingen waar je rekening mee moet houden is dat de testen enorm lang kunnen duren tegen ze allemaal zijn afgelegd. Het kan zeker een jaar duren. Geduld is dus belangrijk.
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door lemon »

Lott3ke schreefCOLON
1 van de dingen waar je rekening mee moet houden is dat de testen enorm lang kunnen duren tegen ze allemaal zijn afgelegd. Het kan zeker een jaar duren. Geduld is dus belangrijk.
Daar ben ik me zeer goed van bewust. Wat me wat ongeduldig maakt is het feit dat ze me vertelden op de infodag in Zedelgem dat als je nu inschreef en voor alles zou slagen, je nog de opleiding zou kunnen starten in oktober. Het is misschien wat optimistisch, maar het zou voor mij veel uitmaken (en ook voor anderen neem ik aan) om in oktober te kunnen starten (als alles goed loopt) in plaats van maart-april het jaar erop.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
TJ1991
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2017, 12:15

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door TJ1991 »

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn kandidaatsstelling verstuurd en mag volgende week dinsdag (25/4) al het functioneel parcours en de cognitieve testen afleggen in Etterbeek. Mijn fysieke conditie is zeker niet super maar ook niet dramatisch slecht. Ik ga ongeveer 4 keer per week naar de fitness maar doe niet zo veel cardio. Heb ook een mail gestuurd naar de politieschool in Gent met de vraag of ik daar deze week eens zou mogen oefenen voor het functioneel parcours. Vorige maand ben ik naar een infodag in Zedelgem geweest en heb daar het parcours met eigen ogen gezien. Denk dat de tijd wel haalbaar is maar, zoals ik hier ook gelezen heb op het forum, ga ik het toch niet onderschatten. Heb ook nog niet veel gelezen van mensen dat ze 40 seconden of meer over hadden voor het parcours dus als er een hindernis verkeerd gaat, kan het wel spannend worden. Ik denk dat het vooral op doseren aankomt en zien dat je sommige hindernissen niet te snel neemt. Mijn inziens denk ik niet dat je op hindernissen veel tijd kan winnen, integendeel. Beter 3 seconden meer doorde evenwichtsbalk rustig te nemen dan er af te vallen en de balk 2 maal te moeten nemen. Vooral belangrijk is het, denk ik, om tijdens het lopen geen kegels te missen en een goed tempo aan te houden. Succes!
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door lemon »

TJ1991 schreefCOLONIk heb ongeveer een maand geleden mijn kandidaatsstelling verstuurd en mag volgende week dinsdag (25/4) al het functioneel parcours en de cognitieve testen afleggen in Etterbeek. Mijn fysieke conditie is zeker niet super maar ook niet dramatisch slecht. Ik ga ongeveer 4 keer per week naar de fitness maar doe niet zo veel cardio. Heb ook een mail gestuurd naar de politieschool in Gent met de vraag of ik daar deze week eens zou mogen oefenen voor het functioneel parcours. Vorige maand ben ik naar een infodag in Zedelgem geweest en heb daar het parcours met eigen ogen gezien. Denk dat de tijd wel haalbaar is maar, zoals ik hier ook gelezen heb op het forum, ga ik het toch niet onderschatten. Heb ook nog niet veel gelezen van mensen dat ze 40 seconden of meer over hadden voor het parcours dus als er een hindernis verkeerd gaat, kan het wel spannend worden. Ik denk dat het vooral op doseren aankomt en zien dat je sommige hindernissen niet te snel neemt. Mijn inziens denk ik niet dat je op hindernissen veel tijd kan winnen, integendeel. Beter 3 seconden meer doorde evenwichtsbalk rustig te nemen dan er af te vallen en de balk 2 maal te moeten nemen. Vooral belangrijk is het, denk ik, om tijdens het lopen geen kegels te missen en een goed tempo aan te houden. Succes!
Ik hoop nog een brief te krijgen deze week. Vandaag alvast niets...

Ik zag ook het parkour in Zedelgem, jammer dat we het niet eens hebben mogen testen. Ik heb wel al video's gezien online van het parkour. Het lijkt me inderdaad haalbaar, maar ik weet van mezelf dat ik mijn hoofd er bij zal moeten houden en geen domme fouten mag maken. Qua conditie geloof ik dat het oké is. Ik ga af en toe lopen en ga 1-2 wekelijks zaalvoetballen. Nu wil ik meer intervaltraining doen tijdens het lopen. Dus niet meer "5 km gaan lopen" maar eerder 3 minuten zeer intensief, 1 minuut wandelen,... Ik geloof dat dit een betere voorbereiding zal zijn voor de testen aangezien dit ook maar 3 minuten duurt. Ook heb ik dit opgevangen toen ik aan het parkour in Zedelgem stond.

Alvast succes trouwens voor volgende week ;)
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Jean76
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2015, 18:20

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door Jean76 »

TJ1991 schreefCOLONIk heb ongeveer een maand geleden mijn kandidaatsstelling verstuurd en mag volgende week dinsdag (25/4) al het functioneel parcours en de cognitieve testen afleggen in Etterbeek. Mijn fysieke conditie is zeker niet super maar ook niet dramatisch slecht. Ik ga ongeveer 4 keer per week naar de fitness maar doe niet zo veel cardio. Heb ook een mail gestuurd naar de politieschool in Gent met de vraag of ik daar deze week eens zou mogen oefenen voor het functioneel parcours. Vorige maand ben ik naar een infodag in Zedelgem geweest en heb daar het parcours met eigen ogen gezien. Denk dat de tijd wel haalbaar is maar, zoals ik hier ook gelezen heb op het forum, ga ik het toch niet onderschatten. Heb ook nog niet veel gelezen van mensen dat ze 40 seconden of meer over hadden voor het parcours dus als er een hindernis verkeerd gaat, kan het wel spannend worden. Ik denk dat het vooral op doseren aankomt en zien dat je sommige hindernissen niet te snel neemt. Mijn inziens denk ik niet dat je op hindernissen veel tijd kan winnen, integendeel. Beter 3 seconden meer doorde evenwichtsbalk rustig te nemen dan er af te vallen en de balk 2 maal te moeten nemen. Vooral belangrijk is het, denk ik, om tijdens het lopen geen kegels te missen en een goed tempo aan te houden. Succes!
De politieschool in Gent heeft daar geen ruimte voor, de testen gaan door in de sporthal van Puyenbroeck. Als je echt wilt oefenen raad ik aan om de zaal daar af te huren en het parcours zelf op te stellen.

Voor het parcours moet je echt geen stress hebben, stelt werkelijk niks voor... De proeven die volgen en zeker de opleiding, zijn een pak zwaarder.
Mvs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2017, 13:44

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door Mvs »

Ik heb ook op 24/04/2017 het functioneel parcours afgelegd. Mooi op tijd binnen.
Voor de cognitieve proef ben ik vrijgesteld.
Iets later een brief gekregen (ondanks ik eigenlijk had aangeduid via mail op de hoogte te willen blijven) dat ik geslaagd ben en binnenkort (tussen 3 à 6 weken) een uitnodiging mag verwachten voor de volgende proef.
Maar nu (meer dan 7 weken later) nog steeds geen brief of mail gekregen. Hebben jullie wel al nieuws?
Ben aan het twijfelen om te bellen, omdat er inderdaad wordt gezegd dat de selectieprocedure zo kan uitlopen en we geduld moeten hebben, maar wil ook de dag van de volgende proef niet missen (stel dat de post de brief is kwijtgeraakt of iets dergelijks).
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door lemon »

Mvs schreefCOLONIk heb ook op 24/04/2017 het functioneel parcours afgelegd. Mooi op tijd binnen.
Voor de cognitieve proef ben ik vrijgesteld.
Iets later een brief gekregen (ondanks ik eigenlijk had aangeduid via mail op de hoogte te willen blijven) dat ik geslaagd ben en binnenkort (tussen 3 à 6 weken) een uitnodiging mag verwachten voor de volgende proef.
Maar nu (meer dan 7 weken later) nog steeds geen brief of mail gekregen. Hebben jullie wel al nieuws?
Ben aan het twijfelen om te bellen, omdat er inderdaad wordt gezegd dat de selectieprocedure zo kan uitlopen en we geduld moeten hebben, maar wil ook de dag van de volgende proef niet missen (stel dat de post de brief is kwijtgeraakt of iets dergelijks).
Ik denk dat ze vertraging aan het oplopen zijn... Ik heb de cognitieve & fysieke afgelegd en toen vertelden ze me dat het 2-3 weken ging duren om het resultaat te ontvangen. Als ik morgen niets krijg zijn we ook al 4 weken verder zonder iets te horen...
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Mvs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2017, 13:44

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door Mvs »

Ja ik heb voor de zekerheid is gebeld. Er is een lange wachtlijst voor de psychologische proef.
In juli of misschien zelfs pas augustus kan ik een brief verwachten, zeiden ze.
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Selectieproeven 24.04.2017

Bericht door lemon »

Mvs schreefCOLONJa ik heb voor de zekerheid is gebeld. Er is een lange wachtlijst voor de psychologische proef.
In juli of misschien zelfs pas augustus kan ik een brief verwachten, zeiden ze.
Wow... Dat is veel langer dan dat ik verwacht had. Ik dacht dat ik ten laatste midden juli zou moeten gaan voor de psychologische proef. Als je dan pas je brief krijgt in augustus...
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
BUTTON_POST_REPLY