Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Yoshy
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 21:38

Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Yoshy »

Beste,

Ik heb een Honda Dax (met sportfilter, dikke bomber uitlaat, ...) Foto volgt.

Nu : Ik woon in België... Ik liet hem vrijwillig testen bij de lokale politie, toen ik mn rijbewijs nog niet had... resultaat : 63km/h

Ik heb vandaag een nieuw tandwiel opgezet resultaat : 56 km/h met veel moeite...

Hoe hoog zal de boete nu zijn? Ben ik hem kwijt als ze me staande houden?, ... :(

Groetjes, + foto daxje : Afbeelding
Bevestiging kandidatuur INP: 07/09/21

Cognitieve proef: Geslaagd (15/10/21)
Functioneel parcours: (10/12/21)
Persoonlijkheidsproef: Ntb
Selectiecommissie: ntb
Medisch onderzoek: ntb
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Robby »

Maw: je vraagt je af of je met die brommer op de openbare weg mag?

Niet dus.
Je mag maximaal 45 km/u halen met je bromfiets klasse B (ik veronderstel dat het een B is, gezien je over een rijbewijs spreekt.)
Er is nog een tolerantie voorzien. 'k Ben het effe kwijt hoeveel dat weeral is. Dacht 8km/u.

Je zit dus nog iets boven het toegelate.
Het afstellen van een brommer zal men eerder via een ring in de uitlaat doen, dan met tandwielen.

Maar waarom ga je met je brommer niet langs bij een brommerwinkel? Die mannen kunnen dat perfect afstellen.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door SHERIFF »

Robby schreefCOLON Dacht 8km/u.
6 km/uur
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door DerDritteMann »

Bij een inbeslagname worden bovendien alle niet-originele onderdelen verwijderd. Als je je bromfiets nog moest terugkrijgen, krijg je 'm dan ook terug als een IKEA-zelfbouwpakket waar traditioneel van alles ontbreekt. :wink:
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Lone Ranger »

bij ons worden die verplicht afgesteld door een garagehouder door het parket bepaald. Die komen meestal wel in goede staat terug.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door vdv »

mooie originele DAX. Hoe snel rijdt hij met de originele uitlaat? :wink:
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Dimitri »

Lone Ranger schreefCOLONbij ons worden die verplicht afgesteld door een garagehouder door het parket bepaald. Die komen meestal wel in goede staat terug.
Bij ons moet die opgehaald worden door een garagehouder van de eigenaar zijn keuze. Die moet vervolgens door diezelfde garagehouder terug afgeleverd worden bij ons om te zien of alles in orde is. Dan kan de eigenaar hem terug komen halen.
Glennklg
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2016, 21:18

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Glennklg »

Hallo,

Mijn rijbewijs is ingevorderd, ik heb een snelheidsboete en een WOK status.
Nu is mijn wok status eraf en wil natuurlijk wel weer wat harder gaan rijden.
Wat gebeurt er als ik nu word gelazerd of op een rollerbank word gezet en mijn snelheid is 100kmh?

En hoe kan mijn brommer in beslag worden genomen of kan dat niet?

Groeten
jetforce
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2017, 08:15

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door jetforce »

mijne brommer gaat 83 wat zouden de boetes zijn na een rollebankcontrole?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Bromfiets opgevoerd, gevolgen?

Bericht door Robby »

Paar duizend euro, alle opbouwspullen er af en een vermelding op je strafblad. Zoiets?
BUTTON_POST_REPLY