Afwezigheid tijdens selectieproeven

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Afwezigheid tijdens selectieproeven

Bericht door Boyke_1989 »

Hoi,

onlangs hoorde ik van een kandidaat-agent die in de selectieprocedure zit dat hij 2x afwezig was bij het functioneel parcours. Eén keer omdat hij niet aanwezig kon zijn wegens een kwetsuur, 2e keer omdat hij te laat was. Volgens hem heeft hij hierdoor 2 van de 3 kansen verloren die men krijgt tijdens de selectieprocedure. Kan dit? Dat hij een kans verliest door te laat te komen, kan ik begrijpen. Maar ziekte lijkt mij een geldige reden om afwezig te zijn zonder een kans kwijt te spelen? Als men op voorhand laat weten dat men niet aanwezig kan zijn op een proef (ongeacht welke reden), zal men dan een kans verspelen? Welke redenen zijn geldig? Dit is erg handig om te weten aangezien ik aan de start sta van mijn proeven...

Bedankt alvast!

Grtz,

Boyke_1989
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Afwezigheid tijdens selectieproeven

Bericht door Iced_Max »

Ik heb geen idee of er geldige redenen zijn of niet te komen opdagen op één van uw proeven.

Ik neem aan dat ziekte wel een geldige reden zal zijn, uiteraard zal men dat dan moeten laten weten.

Te laat komen, .... volgens mij gaat dat u wel aangerekend worden. Het geeft zeker geen goede indruk dat men te laat komt. Zeker niet tijdens de proeven, .... ik denk dat er dan al wat getwijfeld gaat worden aan uw professionaliteit, motivatie, planning, ernst .....

Toen ik mijn proeven ging doen, was ik altijd ruim op te tijd. Vaak veel te vroeg.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Afwezigheid tijdens selectieproeven

Bericht door GDR »

Die kandidaat-agent waar je over spreekt kan beter bij de NMBS gaan solliciteren lijkt me..
Kianivdd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2017, 17:42

Re: Afwezigheid tijdens selectieproeven

Bericht door Kianivdd »

Ik zit ook met een gelijkaardige vraag,.. Bij de oproeping wordt een formulier bijgevoegd waarin je jou afwezigheid kan doorgeven. Op deze papier staat dat als je 1x met een geldige reden afwezig bent, je de maand erna opnieuw opgeroepen zal worden.
Een 2de maal geldige afwezigheid zal je een sanctie krijgen die inhoud dat je 6 maand moet wachten tot je opnieuw je proeven kan starten.
Bij een 3de maal geldige afwezigheid verlies je een kans.
Als je 1x ongeldig afwezig bent verlies je ook een kans.
Maar nergens staat er wat de geldige redenen zijn..
Momenteel werk ik op zelfstandige basis samen met mijn zus. Normaal is het voor mij dus geen probleem om de proeven te doen en kan zij voor me vervangen op het werk. Nu is mijn zus geopereerd aan een gezwel en moet 6 weken revalideren en kan ik niet meedoen aan de proeven tenzij ik de zaak moet sluiten maar dat wilt de eigenaar van de zaak niet.. Nu vraag ik me dus ook af of dit een geldige reden is en ik dan volgende maand opnieuw opgeroepen zal worden of verlies ik een beurt?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Afwezigheid tijdens selectieproeven

Bericht door Kevin_Fox »

Kianivdd schreefCOLONIk zit ook met een gelijkaardige vraag,.. Bij de oproeping wordt een formulier bijgevoegd waarin je jou afwezigheid kan doorgeven. Op deze papier staat dat als je 1x met een geldige reden afwezig bent, je de maand erna opnieuw opgeroepen zal worden.
Een 2de maal geldige afwezigheid zal je een sanctie krijgen die inhoud dat je 6 maand moet wachten tot je opnieuw je proeven kan starten.
Bij een 3de maal geldige afwezigheid verlies je een kans.
Als je 1x ongeldig afwezig bent verlies je ook een kans.
Maar nergens staat er wat de geldige redenen zijn..
Momenteel werk ik op zelfstandige basis samen met mijn zus. Normaal is het voor mij dus geen probleem om de proeven te doen en kan zij voor me vervangen op het werk. Nu is mijn zus geopereerd aan een gezwel en moet 6 weken revalideren en kan ik niet meedoen aan de proeven tenzij ik de zaak moet sluiten maar dat wilt de eigenaar van de zaak niet.. Nu vraag ik me dus ook af of dit een geldige reden is en ik dan volgende maand opnieuw opgeroepen zal worden of verlies ik een beurt?
Beetje logisch nadenken.
Geldige redenen zijn ziekte,plots overlijden, etc...
Geen geldige reden: overslapen, meer dan 2x ziekte inroepen, ....
Ik denk niet dat dit een geldige reden is... Men kan niet zomaar met alles rekening gaan houden...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY