Opleiding in aard van politie

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
cero
Politie
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Opleiding in aard van politie

Bericht door cero »

Ik denk inderdaad ook dat als je er al door bent, je beter iets anders kan doen.
DaikoG schreefCOLON Valt die opleiding een beetje mee? Heb daar eigenlijk nog niet veel goeds over gehoord... Kan mij natuurlijk wel inbeelden dat de politie niet zo positief tegenover zo een opleiding staat.

Ik heb gehoord dat die opleiding voornamelijk wordt gebruikt door mensen die minder kans zouden hebben om te slagen in de gewone selectie en het daarom via deze weg proberen... Van lesgevers (politie) in die opleiding heb ik gehoord dat het niveau vreselijk laag ligt en de mentaliteit "gemakzuchtig" is...

Wil zeker u of uw opleiding daardoor niet aanvallen maar wil gewoon eens de andere kant van het verhaal horen. Kan me best inbeelden dat de mening van sommige politieambtenaren beïnvloed is...
Ik vind de opleiding persoonlijk wel nuttig, het geeft een betere kijk op de 3 beroepen. Wat betreft de mentaliteiten. Bij ons valt dat heel goed mee, maar natuurlijk heb je er enkele die misschien want minder gemotiveerd zijn. Ik heb wel gehoord dat inderdaad in veel scholen de mentaliteit zeer laag is. Ook spreken de opleiders niet altijd even goed over de andere scholen. Maar over ons heb ik ze nog niet veel horen klagen. Ik heb dus geluk gehad met mijn klas.

Dat het voor mensen is die minder kans hebben... Daar ben ik het niet helemaal met eens. Ik bijvoorbeeld (en nog vele klasgenoten) zouden het perfect via de gewone weg kunnen. Ik heb ben deze richting gaan volgen niet voor de voordelen, maar om extra voorbereid te zijn. Ook vind ik het altijd handig een attest bewaking en de opleiding brandweer te hebben.

Maar wees gerust ik ben ook niet aangevallen en kan wel begrijpen dat niet iedereen vol lof spreekt over de richting.
Omer
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2017, 15:05

Re: Opleiding in aard van politie

Bericht door Omer »

Als ik het goed begrepen heb moet je geen selectie proeven afleggen als je 7de jaar integrale veiligheid volgt op tso niveau.
Mijn vraag is: ik heb op de website gelezen dat je sporttest moet afleggen erna persoonlijkheidsproef erna selectiegesprek en dan als laatst de medische geschiktheidsproef. Welke proeven moet ik afleggen en welke niet als ik integrale veiligheid volg op tso niveau.
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Opleiding in aard van politie

Bericht door Mitchell1 »

U dient alle proeven af te leggen.
De cognitieve proeven tijdens je 7de jaar.
Het gesprek met de selectiecommissie tijdens je 7de jaar.

Dan pas kan je spreken van een vrijstelling voor bovengenoemde . ( na slagen uiteraard )
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
BUTTON_POST_REPLY