Fysieke sportproef

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Morli
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2019, 12:04

Fysieke sportproef

Bericht door Morli »

Hallo iedereen,

Wie kan mij helpen met de beste tips voor de fysieke sportproef?
Is er iemand regio Turnhout die hier ervaring mee heeft?

Mijn eerste kans is mislukt, en spijtig genoeg brengt dat wat onzekerheid met zich mee in de zin van: ‘wanneer ben ik er dan wél klaar voor’.

Ik ben echt heel dankbaar voor alle tips!

Mvg,
Morli
Kandidaatstelling INP: 14/03/2019
Cognitieve proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Fysieke proef: Niet geslaagd, wachten op herkansing
Selectiecommissie:
Medische proef:



Eén doel: INP worden.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Fysieke sportproef

Bericht door jehowi »

Beste Morli,

je kunt hier een video van het functioneel parcours vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=ActF6z_sE_Q

Een goede voorbereiding is belangrijk als je niet regelmatig (of al lang niet meer) sport.

Dit is het schema van het parcours: https://www.jobpol.be/sites/default/fil ... schema.pdf

Hier is een voorbereidingsschema: https://www.jobpol.be/sites/default/fil ... T%20NL.pdf

je mag normaal nog één keer herkansen binnen een paar maanden.
Luna9618
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2019, 16:12

Re: Fysieke sportproef

Bericht door Luna9618 »

Hey!

Ik had voor de proeven niet de beste conditie. Ik heb ook een lichte vorm van astma en had dus ook bang voor mijn fysieke proef. Toch was ik geslaagd en had ik het parcour als het snelste meisje afgelegd! Ik zou zelfs binnen de tijd van de jongens geslaagd geweest zijn :P. Ik denk dat het soms wat tussen de oren zit.. Faalangst kan je een stuk beperken in je kunnen.

Ik heb mij dan ook goed voorbereid hiervoor. Ik ben 2 tot 3 avonden per week gaan lopen, naargelang het weer buiten of op de loopband. Ik deed dan vooral aan interval lopen. Dus heel even wat sneller lopen dan even 'bekomen' en dan nog eens herhalen. Ik liep bijvoorbeeld een 5tal minuten aan 13km/u en dan stapte ik 3 tot 5 minuten en deed het nog eens. Mijn conditie kwam namelijk van nul en zo probeerde ik mijn uithouding naar omhoog te krijgen, haha. De intensiteit van het snel lopen hoor een 5tal minuten komt ook een beetje overeen met het parcour. & Geloof mij het is normaal dat je de laatste ronde 'op karakter' doorzet :-D. Dat er iets in jou wilt opgeven is ook normaal maar je moet dan gewoon denken 'het is de laatste, gaan met die banaan'. :lol: Wat ik trouwens ook heb gedaan is een sporthal afgehuurd in mijn gemeente en het parcour had ik met de middelen die ik had zo goed mogelijk nagemaakt. Dan warmde ik even op en liet ik mijn vriend mijn tijd opnemen van het begin tot het einde van het parcour. Dat heb ik in totaal 3 keer gedaan met een tussenperiode. In die tussenperiode ging ik dan lopen om mijn conditie te verbeteren.
Elke keer ik terug in de sporthal kwam zag ik dan ook verbetering. De eerste keer dat ik het parcour deed was ik kapot maar de derde keer dat ik ging was ik buitenadem maar ik kon nog een tour gelopen hebben als ik wou.

Voor de krachtproef ging ik naar de fitness en deed ik daar wat oefeningen met de gewichten. Vooral voor been, arm en schouders.

De dag van de proef ben ik vroeger opgestaan en ben ik gaan wandelen met mijn hond zodat de beentjes al wat soepeler waren en ik al een beetje wakker en opgewarmd was. Zorg verder ook voor een goede nachtrust en een ontbijtje en blijf vooral geloven in je kunnen, dan lukt het deze keer wel!

Ps: Ik heb ook eens gehoord dat er een soort gelijk parcour bestaat in het provinciaal domein puyenbroeck, misschien eens informeren? Dan kan je eventueel daar gaan oefenen.

Groetjes en veel succes!
Luna9618
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2019, 16:12

Re: Fysieke sportproef

Bericht door Luna9618 »

Luna9618 schreefCOLON 13 Okt 2019, 11:02 Hey!

Ik had voor de proeven niet de beste conditie. Ik heb ook een lichte vorm van astma en had dus ook bang voor mijn fysieke proef. Toch was ik geslaagd en had ik het parcours als het snelste meisje afgelegd! Ik zou zelfs binnen de tijd van de jongens geslaagd geweest zijn :P. Ik denk dat het soms wat tussen de oren zit.. Faalangst kan je een stuk beperken in je kunnen.

Ik heb mij dan ook goed voorbereid hiervoor. Ik ben 2 tot 3 avonden per week gaan lopen, naargelang het weer buiten of op de loopband. Ik deed dan vooral aan interval lopen. Dus heel even wat sneller lopen dan even 'bekomen' en dan nog eens herhalen. Ik liep bijvoorbeeld een 5tal minuten aan 13km/u en dan stapte ik 3 tot 5 minuten en deed het nog eens. Mijn conditie kwam namelijk van nul en zo probeerde ik mijn uithouding naar omhoog te krijgen, haha. De intensiteit van het snel lopen hoor een 5tal minuten komt ook een beetje overeen met het parcours. & Geloof mij het is normaal dat je de laatste ronde 'op karakter' doorzet :-D. Dat er iets in jou wilt opgeven is ook normaal maar je moet dan gewoon denken 'het is de laatste, gaan met die banaan'. :lol: Wat ik trouwens ook heb gedaan is een sporthal afgehuurd in mijn gemeente en het parcours had ik met de middelen die ik had zo goed mogelijk nagemaakt. Dan warmde ik even op en liet ik mijn vriend mijn tijd opnemen van het begin tot het einde van het parcours. Dat heb ik in totaal 3 keer gedaan met een tussenperiode. In die tussenperiode ging ik dan lopen om mijn conditie te verbeteren.
Elke keer ik terug in de sporthal kwam zag ik dan ook verbetering. De eerste keer dat ik het parcours deed was ik kapot maar de derde keer dat ik ging was ik buitenadem maar ik kon nog een tour gelopen hebben als ik wou.

Voor de krachtproef ging ik naar de fitness en deed ik daar wat oefeningen met de gewichten. Vooral voor been, arm en schouders.

De dag van de proef ben ik vroeger opgestaan en ben ik gaan wandelen met mijn hond zodat de beentjes al wat soepeler waren en ik al een beetje wakker en opgewarmd was. Zorg verder ook voor een goede nachtrust en een ontbijtje en blijf vooral geloven in je kunnen, dan lukt het deze keer wel!

Ps: Ik heb ook eens gehoord dat er een soort gelijk parcours bestaat in het provinciaal domein puyenbroeck, misschien eens informeren? Dan kan je eventueel daar gaan oefenen.

Groetjes en veel succes!
Parcours*
BUTTON_POST_REPLY