onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
johan87
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2020, 11:48

onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Bericht door johan87 »

Kan er iemand wat duidelijkheid scheppen in volgende materie:

Ik zie in het selectiereglement verschillende manieren van aanwerving staan. Tot op vandaag was ik op de hoogte van de werving via lokale PZ en aspirantenmobiliteit 4 maand voor einde van opleiding.
Ik heb in de aanloop van mijn testen en opleidingen al enkele infosessies meegepikt bij lokale zones + federale diensten om een juiste keuze te maken tijdens de mobiliteit aangezien ik federaal zal instromen.

1. Kan ik voor mijn opleiding al eens mijn oor te luisteren leggen bij mijn voorkeurszone om via onmiddellijke werving al mijn engagement aan hen te geven (en er zeker van te zijn dat ik daar terecht kom na de opleiding)

2. Hoe gaat die mobiliteit nu juist in zijn werk tijdens de opleiding? Zijn er inderdaad 2 momenten en hoe/wanneer verlopen dan de eventuele "sollicitaties"?

grts
Johan
prom. 17 - VESTA
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Bericht door SHERIFF »

1) Ja, informeren kan altijd. Dit is geen garantie dat je daar terecht komt, maar het laat wel zien dat je interesse hebt;
2) je kan tijdens de opleiding al meedoen aan de aspirantenmobiliteit. Je kan je kandidaat stellen voor een of meer vacante plaatsen. Wanneer dit juist valt binnen de opleiding weet ik niet. Best eens navragen bij collega's die recent de opleiding volgden of nog bezig zijn.
johan87
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2020, 11:48

Re: onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Bericht door johan87 »

Merci voor de reactie, sheriff

Ben al naar infosessie mogen gaan voor mensen die reeds werken voor de GIP in mijn zone en tijdens mijn antecedentenonderzoek had ik toch het gevoel dat ze me probeerde te overtuigen om voor hen te komen werken.
Normaal ging ik dit ook nog in omliggende zones doen, maar die werden door huidige situatie uiteraard geannuleerd.

Is het naar jouw gevoel nu een moment om daarover contact te nemen met de PZ? Want kan me inbeelden dat het nu best druk is...

Qua mobiliteit heb ik precies begrepen dat er eentje is aan het begin van de opleiding waar je 3 keuzes mag opgeven en eentje op 8 maand in de opleiding. Hopelijk passeert er hier iemand op het forum die, zoals je zegt, net zijn opleiding achter de rug heeft 😁
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Bericht door Mitchell1 »

Beste,

Je moet toch meedoen met de aspirantenmobiliteit tijdens de opleiding.
Dit is een aparte lijst met open plaatsen voor aspiranten.
Je kan dus niet kiezen uit plaatsen waar men inspecteurs met ervaring vraagt, enkel de aspirantenmobiliteit..

groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
johan87
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2020, 11:48

Re: onmiddellijke werving/ mobiliteit begin opleiding/ mobiliteit einde opleiding

Bericht door johan87 »

Mitchell1 schreefCOLON 02 Apr 2020, 18:04 Beste,

Je moet toch meedoen met de aspirantenmobiliteit tijdens de opleiding.
Dit is een aparte lijst met open plaatsen voor aspiranten.
Je kan dus niet kiezen uit plaatsen waar men inspecteurs met ervaring vraagt, enkel de aspirantenmobiliteit..

groeten
Zoals ik het begrepen heb zijn er verschillende manieren om opgeroepen te worden tot de basisopleiding. Je kan een bijkomende werving hebben zoals PZ Antwerpen dit doet. Zij nemen dan de kost van jouw opleiding op zich, maar je bent wel voor een langere tijd aan het korps gebonden

Daarnaast bestaat de onmiddellijke werving die kan georganiseerd worden na een vruchteloze mobiliteit. In dat geval word je tewerkgesteld in die zone na de opleiding.

Indien je gewoon opgeroepen wordt, moet je inderdaad deelnemen aan de aspirantenmobiliteit aan het begin van de opleiding. Op 8 maand is er een tweede mobiliteit indien je bij de eerste nog geen betrekking zou gevonden hebben.

voor alle duidelijkheid: dit is hoe ik de info begrijp uit het selectiereglement en weet dus niet of dit volledig klopt, vandaar het topic. Ik heb ondertussen wel al gemaild naar mijn voorkeurszone omtrent meer informatie over deze materie :).
prom. 17 - VESTA
BUTTON_POST_REPLY